Min Alfons Töntbull!
Naturligtsvis ska min Alfons Töntbull inte avlivas!
Det var bara mitt utfall av förvåning och frustration av händelsen som gjorde att jag skrev de raderna.
Alfons är en underbar och helt unik kille av den ståtliga och sällsynta rasen Töntbull. Den rasen ska man vårda och ta hand om.
Vi ska jobba ihop hos en IMMI-instruktör. Båda två ska vi jobba och träna för att ändra ett problem-beteende. Vi ska jobba och träna för att få många långa år ihop.
Alfons denne grodrädde kille är ju min bäste vän!

Låter skönt att höra.
Lycka till med träningen!
Vad skönt att du känner så Kerstin! Hoppas det ordnar sig, men det är jag säker på att det gör! :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
OJJJ vad kul att höra, jag blir jätteglad för eran skulla, pussa på honom från mig och snoddbusen

Vilken lättnad att höra att han inte ska avlivas… Jag är säker på att med rätt träning så kommer detta att fixa sig =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Vad kul.
Han är en väldigt fin hund och jag tror att ni kommer att lyckas jättebra.
Vad skönt att höra :) Här hemma håller vi tummar och tassar för att allt ska fixa sig :)

Härligt att du skriver så nu. Jag blev lite orolig att du helt tappat tron på dig själv. Klart ni klarar detta.
Håller tummarna för er. :)

Ingen hund är omöjlig, men ibland behöver matte/husse en hjälp på traven. Lycka till!

Jag läste i en annan tråd att du har kontakt med IMMI instruktör som har gått sin utbildning hos "Hand med Hund AB" i Staffanstorp.
"Hand med Hund" i Staffanstorp har mycket goda vitsord, så jag grattulerar dig till ett bra val.
de va kul att höra :)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Tjihooooooo jipipkajejeiiiiiiiiiieeeiiieiiiiyyyyiie min lilla Alfooooooons gud vad glad jag blir för eran skull Kerstin…prisa gudarna som dom säger i Robin Hood. Tur att jag kunde gå ut medans dårarna här hemma sitter och tittar på en film som inte jag ville titta på 

Kramar till både dig och Alfons
fat blir jag ruskigt arg på honom så kommer jag i alla fall att avliva svansen på honom. *funderar* …eller nå't!

*ASG* En kupering kanske?
Vet du vad du kan förnedra honom riktigt med…..han kan få gå med Skorpans svans en dag 
OK, skickar du svansen om jag hojtar då?

Japp själförvalles, vad gör man inte för sin vapendragare 
Fast jag är inte den som är den. Skulle du bara en dag behöva ett öra eller nå't, så är det bara att tjoa så kommer ett öra med ilpaket.

Du vet det är samma här, bara att tjoa så kommer ett stycke fjärilsöra i ilpaket 

jag har inte alls följt det här med Alfons Töntbull. men kul att han inte ska avlivas och guud så söt han är. med prickar, häftigt!
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan