Valp och hygien
Undrade om ni hade lite tips!
När jag ska skaffa valp kommer han få bo i mitt lilla rum med mig, jag har dock ett golvmatta golv (?) som även finns i två andra rum i huset. Jag undrar hur jag kan ta bort fläckar och lukt från kiss och bajs på enklaste och bästa sättet, helst ska medlet inte vara farligt för hunden, men annars får jag bara gå en prommis tills det inte är farligt längre :)
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
hade det varit jag hade jag lagt in en plastmatta på den befintliga heltäckningsmattan tillfälligt till hunden blir rumsren, för med allra största sannolikhet kommer det ske olyckor och då är det lättare att städa på en plastmatta. Man behöver ju inte fästa plastmattan, bara lägg den på den befintliga mattan och skär in den så bör det vara lugnt :)
Det finns flera produkter som är en spray som man sprayar på fläcken med kiss eller bajs för att få det att sluta lukta. Man måste ju däremot försöka tvätta bort så mycket som det går innan. Pissoff är väl den vanligaste som jag hör om men har inte själv testat den. Jag frågade om vilken de i djuraffären gillade bäst. Tyvärr vet jag inte vad den heter och hittar inte sprayflaskan nu. :)
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/
För fläckar kan jag ivf rekommendera Vanish. Min daghund var gammal och fick ibland akut diarré och då hände det olyckor. På slutet väldigt ofta. Sista gången det hände på min stora hallmatta orkade jag inte tvätta den en gång till på en gång. Torkade bort det som gick och sprutade på Vanish, rullade ihop den och sparkade in den i ett hörn. När jag skulle ta itu med det efter flera veckor var fläcken knappt synlig, bara en väldigt svag ton där jag visste att den borde vara, och det luktade ingenting!
#1 är tyvärr inte aktuellt med tre rum som måste användas.
Fläckar gör egentligen inte så himla mycket då vi ändå ska ha bort mattorna till sommartiden :)
#2 #3 tack!
Instagram

Potatismjöl för att suga upp kissfläckar och sedan spraya med ättiksvatten (ca 50/50 ättika/vatten) för att får bort lukten.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Dammsugar du bara potatismjöl efter då eller?
Instagram

#6 ja då det torkat så är det bara dammsuga.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Hade jag varit du så hade jag försökt täcka golvet i sovrummet på nått sätt, det hade jag gjort eftersom jag insett hur svårt det är att förhindra olyckor på nätterna. Jag vet inte vad som är "normalt" men vår valp kissade inne 2-3 ggr på nätterna i början, nu är han snart 13 v och har slutat nästan helt med det. Det blir ju en annan grej med de andra rummen tänker jag då du kan försöka att undvika att olyckor sker i genom att springa ut tillräckligt ofta, det blir svårare när du sover. Jag tänker att det kan bli väldigt mycket kiss på sovrumsmattan annars.
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)