Hundar iFokus

Hundar

Etikett: träning-och-inlärning
Läst 532 ggr
Jenny82
0

Valp som kissar i sängen

Hur ska jag träna bort så min valp slutar kissa i min säng? Det är nämligen så att hon börjat kissa i min säng ibland, vilket såklart inte är trevligt! Får byta sängkläder och tvätta madrassen stup i kvarten. Hon är nästan helt rumsren, men sängen har blivit någon slags "kisslåda" för henne… Hon får gå ut flera gånger, cirka 1-3 ggr per timme. Tacksam för tips hur man ska träna bort beteendet.

russin
4

Se till att den inte kommer upp i sängen 🙂

MariaCL
0

Hade liknande problem med min valp, och som russin säger, se till att valpen inte får chansen att kissa i sängen. Om du inte är så mycket i sovrummet på dagtid hade jag bara sett till att dörren dit alltid va stängd. efter att par månader (kan säkert gå fortare) har valpen glömt bort sin dåliga vana, iaf om man har tur ;)

Lycka till

russin
4

Man kan lägga ett duschdraperi i sängen som överkast, så lär sig valpen snart att man blir väldigt blöt om tassarna om man pinkar där… Så gjorde jag med kattungar som envisades med att pinka i sängen.

Annette
0

Kolla så den inte har urinvägsinfektion. Det låter ofta att kissa 1-3 ggr/timme.

hemul
0

#3 Ha ha! Smart! Det ska jag lägga på minnet ifall behov uppstår. 😃

Jenny82
0

#4: Hon har inte urinvägsinfektion. Jag brukar släppa ut henne cirka 1-3 ggr per timme, då vi bor på landet så kan jag ta ut henne ofta :-) Tack för tipsen, jag ska prova det där med duschdraperi också :-)

Jenny82
0

Hon kissar inte 3 ggr per timme, utan jag brukar se till att släppa ut henne ofta så hon vet att det är ute som man får "gå på toa" och inte inne :-)