Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 796 ggr
[gulapelsin]
0

blodpulver förstärka smak?

Utfodrar med torrfoder och skulle vilja ha något extra för att ge hundarna bättre aptit.

Såg att man kan ge blodpulver? funderar på att ge detta: https://animail.se/svenska-djurapoteket-blodpulver-800-g.html

Har någon testat/ vet om det är bra?

Tack för svar.

Fridaaaa
0

Blodpulver brukar fungera på många :)
Happy åt med god aptit men fick sluta med det för att hon blev för pigg av det och höll igång hela nätterna typ

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jenmjao
0

Jag har blodpulver. Har använt det på min tik hon gillade det första gångerna men sen matvägrade hon.. Tror dock inte det var pga blodpulvret, Hon bara vägrade äta färskfoder.

LindaBlue
0

Blodpulver kan nog funka bra, det finns även vompulver (malen, torkad magsäck) att få tag på.

[gulapelsin]
0

finns det andra tips på vad man kan ha på torrfodret som gör det godare? det får gärna bidra med något också som finare päls eller liknande(inget måste). Såg att man kunde ha flytande B vitamin på också och att det smakade gott för hundarna, är det något eller onödigt kanske? brukar blanda torrfoder med barf/mjukfoder ibland men tänkte ha något annat tillskott då och då ibland som sagt =)

Fridaaaa
2

#4 Prövat annat foder? Tänker om det är fodret den inte gillar`?

jenmjao
0

Jag vet inte om detta är nyttigt alls, Men fodersås finns, Det är alltså konstgjorda smaker i "ketchup" flaskor, finns kyckling och biff, säkert mycket mer, Dom hade jag hemma förut, dom funkar ganska bra.
Dock är det dyrt om jag inte minns helt fel.

Herveaux
0

Min förra hund kunde vara lite kinkig med maten, men när jag började ge honom laxolja på så var det nästan att skålen slank ner den också.
Laxolja är bla bra för pälsen och trampdynorna.

// Harley

Fridaaaa
0

Fiskolja, standart, rekommenderar jag före laxolja :D

[gulapelsin]
0

#5 prövat jättemånga foder dem ratar nästan allt :) äter med lite bättre aptit om man lägger på något gott. Men ibland vill dem inte ens ha barf/mjukfoder.

Ja jag vill nog helst köra på något som laxolja, blodmjöl eller bvitamin eller vad nu än som finns.. vill testa mig fram vore kul om det hade någon effekt på päls eller liknande. Körde laxolja ett litet tag förut och pälsen blev iallafall glansigare

Fridaaaa
0

#9 Testat färskfoder? 
Fiskolja är bra för pälsen, tycker jag blodpulver med är och bivtamin är det

TEstat rå äggula 1-2 ggr/vecka på maten? =)

[gulapelsin]
0

#9 testat färskfoder blandar också i det i torrfodret ibland funkar