Hundar iFokus

Hundar

Etikett: valpar
Läst 746 ggr
kajsa_johansn
0

Hur reagerar den äldre hunden?

Vi ska skaffa valp i jul och sen innan en hund. 

Hur har erat äldre hundar reagerat på valpen? Våran är 6 år men är väldigt lekfull och "valpig", kommer det bli bus konstant?

nouw.com/vovveloo

instagram: @kajsaalfrida

Changrila
0

Min vuxna var mycket(!) skeptisk i början, men efter en vecka fick jag istället jobba hårt på att få dem att ta det lugnt inomhus, för då ville de helst busa precis hela tiden ;) Nu är den unga 1 år gammal och de älskar varandra.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

fridarebecka
0

Vår 3åring är väldigt lekfull men han ville inte ha något att göra med valpen första dagarna, han var sur, ville inte leka och betedde sig nästan som att han var äcklad, jag tror till och med att han skrämde valpen genom att vara så bitter. Men efter några dagar när valpen började känna sig hemma och bli tuffare och vågade leka så insåg stora hunden att valpen faktiskt kunde vara rolig, och sen dess har dom inte slutat leka 🙂 Måste ibland stänga in stora hunden i sovrummet när de leker för högljutt på kvällarna, känns lite ibland som att jag har två valpar som inte förstår när dom blir trötta 😉

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
ForeverEmma_
0

Jag brukar vara hundvakt ca 2-4 gånger per år till en äldre labrador hane på ca 10år och den familjen skaffade en cocker valp i våras och labradoren har vairt vädligt skeptiskt mot valpen som är nu 8månader. Hade båda hundarna för första gången hos mig för några veckor sen och han har alltid varit ensam hos oss och nu när han insåg att även valpen skulle vara här så var han inte som han brukade han tyckte det var lite jobbigt och tyvärr hade vi dem bara 4 dagar denna gång men man började se lite på andra dagen att han accepterade läget och sen på sista dagen var han 90% sitt gamla jag hos oss. 

Sen vet jag inte nu hur han är hemma hos sig men jag tippar på att han är sitt vanliga jag nu men i början väldigt skeptiskt.

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Turast
0

Min som då var 2 år var myyyycket skeptisk till lillaussien. Han vågade inte säga ifrån trots att hon bokstavligen hängde i hans öron och svans. Men efter någon vecka så började han kunna säga ifrån och även leka med henne :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[Nalle-]
0

Här har det varit lite olika! När jag skaffade min första egna hund så bodde jag fortfarande hemma, och vi har en hund i familjen sedan tidigare som då var 6 år. Han tyckte inte alls om valpen i början, ville inte alls ha något med honom att göra. Då tycker han dock att andra hundar överlag är väldigt onödiga. Det tog några veckor, men efter ett tag började de ändå hitta varandra och idag går de jättebra ihop :) 

Nu är min egen hund drygt 3 år och jag har precis skaffat en till valp av samma ras. De två fann varandra från första dagen och har redan nu otroligt stort utbyte av varandra! Det blir mycket bus när valpen är vaken, låter dom dock inte härja hur som helst (då jag vill ha hyfsat lugnt inomhus, och jag vill inte att valpen ska skada sig) men de "mysbrottas" mycket.

Zadeira
0

Mina vänner hade en 5 årig hane och hämtade i somras en liten valp. Första dagen ignorerade hanen valpis totalt, sedan andra dagen var det som han förstod att valpis var ny i familjen och de körde världens lek-race. Sedan dess är de bästisar.

kajsa_johansn
0

De blir nog bästisar, de är ganska lika i stl sen när valpen blir stor också.

nouw.com/vovveloo

instagram: @kajsaalfrida

jenmjao
0

Min tik är 5år och jag fick hem en valp innan (han är 8månader nu..), Min tik stirrade på mig som om jag vore dum i huvudet och morrade smått åt valpen, Sen började hon "trotsa" mot mig, men det har inget med valpen att göra 😃 Dom är iallafall väldigt bra vänner hittills, I början var hon väldigt skeptisk till att ha en valp i SITT hem, Men när dom väl lekte insåg hon nog fördelarna.