OT Idiotiskt!!!!!!!
Skrev i min blogg igår att jag säljer Apache för 3:-. Fick en idiotisk kommentar på det inlägget. Om man läser det inlägget så SER man tillochmed ironin i det, men tydligen gjorde inte denna person det.
Jag förstår inte riktigt, den personen vet ju knappast hur min hundhållning är. Och att den personen även är anonym säger ju sig själv, det är en feg och omogen person som inte vågar stå för sina åsikter.
Inlägget och kommentaren finns att läsa här Emmas blogg.
Jag måste även fråga er, skulle ni ta det på allvar det inlägget jag skrev?
Tssss, hon är ju redan såld för 27:- till Lotta!
Men inte är inlägget på bloggen något att bry sig om!

Haha jo det är han, jag undrar när tantisen ska hämta honom.
Nä jag försöker att inte bry mig, men klart att man blir arg och irriterad över att anonyma personer skriver något sådant som troligen inte känner mig.
Fattar man inte ironin i det du skrev, då är det illa ställt.

Jadu, men jag blir så irriterad på att personen i fråga inte kan stå för sin åsikt genom att skriva dit sitt namn..
där håller jag med dig helt wikström, skriver man något sådant så borde man skriva sitt namn och stå för det man skriver,lättare att reda ut det i så fall.
Men jag tror att känner man dig inte alls sedan innan så kan det lätt missuppfattas….men som sagt kan man inte stå för det man säger ska man hålla truten tycker jag ;-)

Lena, jag står för vad jag tycker. Och det kan ju inte vara så svårt för alla andra att också göra det, men tydligen så har denna person svårt att göra det.
Javisst kan det lätt missuppfattas, men eftersom ironin i inlägget är ganska lätt att se så tror man ju inte att andra ska ta det på blodigt allvar. Men den kommentaren från den "anonyma" visar ju hur lätt det är.
ja jag vet att du står för det du säger ;-),men du vet!? det finns folk som inte vågar göra det har jag fått lära mig genom livet….och det är då jag menar att man ska hålla truten på sig i så fall :-)),men jag är också en sådan person som vill att andra ska stå för det dom säger precis som jag, och kan bli skit förbannad när dom inte gör det….men jag får ju också inse att alla är vi olika på gott och ont ;-)
Det finns ju folk som tar allt på blodigt allvar oavsett hur man än lägger fram det liksom….;-)

sant så sant..
Jo, de kan vara svårt att förstå om man inte känner dig sen innan. Men känner man inte till bakgrunden heller, så varför yttra sig om en sån sak? Då kan man väl som ni säger, hålla truten ist. Vad har hon/han för rätt att dömma efter ett litet inlägg hon inte alls är insatt i.. usch! Gillar inte sånt där folk!:( Och att den är anonym tyder ju på att hon/han heller inte kan stå för nått den säger..
Jag såg då iaf ironin.. de är väl klart att en vettig människa inte säljer en shcäfer för 3:- :P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Hur kan man tro på allvar att någon säljer en shaffer i sin bästa ålder för 3 år för 3:- tillåt mig småle…27:- det är ju skillnad det eller hur? ;) Minniskan måste ju förstå att inte säljer man en hundvalp för den summan….konstig prick eller vad man ska säga om sånna 

Jo, visst förstår jag att folk som inte känner mig vet hur lätt jag har för att skämta till om saker. Men att någon skulle ta det på sådant allvar, det gav mig en liten chock.
Sen är jag fortfarande irriterad över att personen inte vågade stå för sin åsikt genom att skriva namn/mailadress/bloggadress.
Även fast jag säger att jag gott och väl hade kunnat göra en pälsmössa av honom ibland så menar jag ju självklart det inte. Men det finns ju människor på olika nivåer, vissa tar det på allvar och andra inte.

Jag skulle faktiskt trott på det! , men jag är ju konstig, så det spelar ingen roll! ;)
Jag med, jag menar konstigare saker har ju hänt än att man säljer en schäfer för 3 kr ;)
Jag tycker inte alls att det är konstigt att personen trodde på det. Sen så kan det ju faktiskt vara så att du inte hade vetat vem personen var även om hon/han skrev sitt namn. Sen så kanske det inte var just den påstådda försäljningen på blocket som personen blev upprörd över, det kanske var resten av det du skrev, för det låter ju faktiskt som att du verkligen inte gillar hunden. Jag säger inte att det är så, men personen kanske trodde att det var så.

vi som känner vikström här inne, VET att det var IRONI i hela alltet som hon skrev!
# 15 När man läser på Emmas blogg och tänker efter lite så inser man ganska snart att att det ej är allvarligt menat.
När började man buda på Blocket?
Emmas rader dryper av ironi.
Jo, jag vet. Jag tror inte att hon menade det, men jag säger bara att jag förstår att personen som skrev åt henne trodde det. Jag brukar också ha ganska lätt att gå på såna saker. Jag menar såklart inte att personen har rätt eller att det faktiskt är så att Emma inte gillar hunden.

#18 Jag tror inte den personen som skrev det har riktigt alla hemma där uppe på loftet.
#13 Om du trott på det så.. ja jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.
#16 Precis, det mesta jag skriver är med en gnutta ironi. ibland dryper ett helt inlägg av ironi och ibland är den lite mer gömd.
#17 Kanske är något nytt att buda på blocket? Tradera är väl inte riktigt min grej om man säger så. Om man kan buda på blocket är ska jag vara den första!

Buda du på blocket Wikstr_m jag hänger på ;)
#0 Tänk logiskt nu. Om du varit inne på tex blocket och sett något liknande. Hur skulle du reagera.. Min första tanke var faktiskt " herregud, hon verkar desperat". Det är säkert. Det lät faktiskt inte specielt snällt. Även om du försökte skämta så lät det ganska allvarligt. Och det här med att vara anonym. Det är vi väl alla här, eller?
Hoppas att du är lite gladare över morsans hund nu.
Nu var det ju inte en annons på Blocket, utan på Emmas egna blogg.
Vad vore en en egen blogg om man inte fick skriva som man vill och låta ironin flöda?

Jag som inte har den blekaste om vem du är eller bakgrunden hade tolkat det som idiotiskt skrivet.
Och även ifrågasatt ditt kunnande…Så kanske du bör skriva en notis att du skojar eller nåt om det är andra än de som känner dig som läser din blogg.

#21 Jag vet inte om du läste riktigt noga eller om du har dålig syn. Men det står att jag skrev i MIN BLOGG och inte på nå jävla blocket.
#22 Tack Kerstin.
#23 Får jag fråga dig en sak, om DU inte ser ironin i mitt blogginlägg så kanske du ska ta och lossa tyglarna runt ironin/skojjandet du har inom dig.
Själv tycker jag inte man kan vara ironisk i skrift. Ironi läses av i röstläge och kroppsspråk.
Ironi fungerar ju inte om man inte talar om det. Och ironi kan slå riktigt fel om man inte känner personen man är ironisk med.
Så jag ser att man kan ta din blogg seriöst.
Det finns faktiskt folk som är så tröga att dom säljer sin hund för inget, eftersom dom bli av med den.

Hera, anser du dig tycka att jag är "trög" som skriver att jag säljer en renrasig schäfer med stamtavla för 3 kr? Om DU inte ser ironin i mitt inlägg… Ja jag vet inte riktigt vad jag ska skriva
Nä du tycker ju precis som du vill, och det bryr jag mig inte om. Om du inte kan uppfatta ironi så tycker jag att du enbart ska vara tyst och inte yttra ett ord om eller till mig. Ta du min blogg på allvar eller inte, i dont give a shit!

Jag höll då på att skratta mig harmynt men det är jag det…har det stått ute på blocket hade jag tänk att det måste vara någon kompis till ägaren som jävlas av någon anledning (40 års-dag). Men nu stog det inne på Wikstr_ms blogg…hur korkad kan folk bli 
#26 Haha vad håller du på med?
Du frågar om man kan tänka sig att ta bloggen på allvar, och jag svarade att man mycket väl kan ta den på allvar då man inte känner dig. Eftersom du skrivit att det var ironiskt VET jag ju att det inte är sant det som står där, de förstår du väl?
Och hur jag än vänder och vrider på det kan jag inte fatta hur du övht får det till att jag kallat dig trög.
Vill man inte ha svar, frågan man helt enkelt inte :) Enkelt va?
# 24 Du kanske ska ta och läsa ordentligt du också. Läs om det där jag skrev en gång till. Det står tex= till exempel.

#28 Jag ska säga dig en sak Hera, jag tycker inte om dig och har inte gjort det från första gång jag träffade dig på internet. Hur mycket jag än försökt att skjuta bort tankarna att jag ogillar dig så går det inte.
Kalla det fördomar om du vill, men det är så jag känner. Du behöver inte skriva i några trådar jag skapat. Vill inte ha din åsikt eller dina tankar. Jag blir bara förbannad och irriterad på dina svar.
#29 Jag kan inte bry mig mindre om dig.
#30 Tyvärr är det ett forum du skriver på, så jag kommer skriva i de trådar jag känner att jag har ngt att skriva i. Du får leva med det, eller inte skapa trådar.
Synd att du känner som du gör. Lite tråkigt också att du inte kunde ta detta privat.
Ganska barnsligt att sitta och bli arg och irriterad över nätet, dessutom på en människa du aldrig mött :)
Ship och hej

Detta inlägg är redigerat av HIF
Haha, kommentarer är överflödiga ;)

jag skulle oxå vilja säga som så att ironi är något som man inte ska räkna med att alla förstår. det finns människor som inte har möjligheten att förstå ironi. och den personen kanske tycker väldigt mycket om djur och tyckte att det var hemskt att någon skulle sälja sin hund för 3 kr, så ibland får man väl helt enkelt strunta i sånna kommentarer som någon skrivit som inte förstår ironi. inte säkert att det är så, men det är inte omöjligt. du vet att du skämtade, det räcker väl? radera kommentaren du fick från din blogg och dina tankar, ta inte åt dig för mycket av saker folk skriver på nätet.
fast egentligen är det väl lite onödigt att jag skriver överhuvud taget, saken har väl diskuterats färdigt och jag sade väl inte något nytt direkt.
trevlig fortsatt helg alla. och lycka till med den besvärliga vovven
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Ja, det verkar ju endast vara tantisarna som verkligen förstår var ordet ironi betyder.

Jag som inte känner nån härinne skulle inte förstått ironin i ditt blogginlägg tyvärr. Men eftersom du nu skrev att det var på skämt så läser man blogginlägget på ett annat sätt.
Det bästa är faktiskt, rent krasst, att utgå ifrån att alla som läser är dumma i huvudet. Då blir det inga missförstånd eller munhugg.

#36 Har jag sagt att folk är dum i huvudet?
Lotta, Apache mår inte bra just nu. Så resan till dig måste skjutas upp.

#37 Nej. Nu missförstod du mig Emma. Jag skrev att BÄSTA SÄTTET att skriva på internet är att man UTGÅR ifrån att folk är dum i huvet. DÅ blir det inga missförstånd. Alltså, man förtydligar ALLT för att folk ska läsa saker o ting på rätt sätt.
Du går in i nån sorts försvarsställning på nästan alla inlägg som inte förstod att det var ett ironiskt inlägg i din blogg. Om du frågar en sak, får svar, men som du kanske inte tänkt dig, varför ens ställa frågan? Redan från början så ville du att alla skulle förstå din blogg. De som känner dig förstår den ju. Men den som skrev som anonym känner uppenbarligen inte dig.

Usch stackars lilla krake måtte han bli bra snart =) krama om honom från mig…

#38 Du kanske uppfattar det som en "försvarsställning", men det är det inte. Utan jag blir irriterad på alla andra som tar det på fullt allvar och MÅSTE skriva det här. Eftersom dom läst att jag skrev att det var ironi, då tycker jag inte att dom behöver skriva "jag-tar-på-blodigt-allvar" här.
Lotta, både Azta och Apache mår super kasst. Azta spyr bara upp det hon äter, så hon ligger på djursjukhuset nu. Apache mår inte heller bra, han hade spytt 14 gånger i natt och det hade kommit upp träflisor, plast, cdfodral, bitar från tennisbollar, gummi från mammas tofflor. Så hon ska åka in med honom också idag, Azta åkte in på sjukan iförrgår.
haha jag brukar säga att min förra häst var gratis vissa dagar och att den som hämtade henne fick henne, men det är klart att jag itne ksulle ge bort henne.. =)
men vissa dagar känns det nästan som att om någon lade ett jävligt lågt bud så skulle dom få ta dom, tex när man blivit avslängd i leran i skogen och fick gå hem själv.. då är hästen billig!
#32 Men vilket språk!! Så där skriver man väl inte!!
Hoppas verkligen sajtvärden ger en varning för det där, nån gräns måste det finnas för vad man får skriva till folk och Hera har verkligen inte skrivit något som kan ge en förklaring till det.
ja, snälla ni, visst kan vi väl hålla en bra nivå på våra diskussioner. åsikter är åsikter är åsikter. vi behöver väl inte hacka på varandra för den delen… åsikter är väl vad vi är här för? att få ta del av olika åsikter, erfarenheter och tankar? känns så trist att det istället ska bli någon slags "survival of the fittest"

Tycker inte heller det är så konstigt att personen skrev som han/hon gjorde. Om man bara råkar hamna på din blogg, utan att känna till nåt innan kan man mycket väl tro att det är allvar. Så konstiga som en del "hundfolk" är har väl mycket värre saker inträffat än att nån säljer en hundvalp för 3:-
Sen håller jag med om att det är lite fegt att inte stå för vad man tycker, men det är ju en helt annan sak…

#30 Nu får Du ta och hejda Dig och tänka till innan Du skriver!
Detta är ett diskussionsforum och har Du ställt frågan får Du finna Dig i att alla har möjlighet att svara och ha egna åsikter. Det Du skriver är inte ok, och det får Du ta via PM om Du nu måste vädra Dina tankar om någon.
/medarbetare

Vad är det som har hänt på HIF eg? Det är ju bara tråkigheter i varenda tråd snart?

#46 Tyvärr blir det så när vuxna inte kan agera vuxna. Det kan väl inte vara så svårt att bemöta någon som man vill bli bemött själv. Vanligt vett, etikett och att visa respekt trodde jag varje människa fått lära sig i tidig ålder.
Känns jättetråkigt att stämningen den sista tiden verkligen sjunkit lågt.
/Z
Inlägg #32 är nog det värsta jag har sett inne på hundar.ifokus sedan jag blev medlem. Tur att det inte går obemärkt förbi.

#40 Jag citerar dig: _Jag måste även fråga er, skulle ni ta det på allvar det inlägget jag skrev?
_Den frågan skrev du när du startade tråden. Så det är självklart att du får räkna med svar från alla håll. Det får du faktiskt räkna med, alltså har du inget att bli upprörd över. Hade du bara velat ha medhåll från dina kompisar, så hade du kunnat PM:a de istället. Tyvärr.
Och jag ber om ursäkt för att jag trodde att du intog en försvarsställning. Jag kan inte läsa av ditt kroppsspråk på det du skriver. Jag vet inte hur du betonar dina meningar, det vet bara du bakom din egen datorskärm.

Nej men usch vad tråkigt Wikstr_m, stackars vovsingarna, hoppas dom får ordning på det fort nu då. Krama om dom från mig.
Och här kommer en kramis till dig med.