O.T. EN TANTIS ÄR AVSTÄNGD!
TinaH har blivit avstängd från HiF!
Varför kan jag inte förstå.
Jag vill ha tillbaka tantisen Tina NU!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
va? när blev hon det? :S

Nyss av sajtvärden =(
_**/Mvh Anne

Jag har precis hört det och tycker det är fruktansvärt orättvist, har följ det här med spänning men trodde väl aldrig att det skulle kunna gå så långt….
Vem är det?
Och varför har hon blivigt det?

Tina är en av tantisgänget och en trevlig, rolig medlem. Varför hon är avstängd? Ja du agility det var en bra fråga.
_**/Mvh Anne

En mycket bra fråga…som vi gärna vill ha ett väldigt bra svar på.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

men så kan man väll inte bara göra…stänga av folk så?

Tina kan du skriva här trots avstängningen?
_**/Mvh Anne

*fnissar*

Hmm…va mysko eller??
Men det var ju bra =)

Lisette vart tog ditt inlägg vägen?
Jag har också följt detta med spänning för att se vilka gränser Kerstin P skulle dra.
Nu har hon dragit sina gränser och jag kan bara konstatera att detta har skötts mycket oprofessionellt och godtyckligt.
Det är bara att beklaga Kerstin P's grunder till att fatta detta beslut.
Det är bara att beklaga att Kestin P ej har insett vikten av objektivitet utav en Sajtvärd.
Det är bara att beklaga att Kerstin P ställer krav på en medlem, krav som ej behöver uppfyllas ev en f.d. Medarbetare.
Det är bara att beklaga att Kerstin P anser att det är Tinas fel att Åsa avsagt sig medarbetarjobbet.
Jag citerar från Kerstin P's PM, sänt till Tina 2007-10-20
19:26;
"Åsa vill inte längre vara Medarbetare här på grund utav dig"
Valet att ej vara Medarbetare på HiF är gjort av Åsa och ingen annan. Vi har alla människor möjligheter och skyldigheter att göra val här i livet. Att försöka lasta över ansvaret av ens egna val på andra är ett sätt att fly det egna ansvaret.
I samma PM 2007-10-20 19:26 Skriver Kerstin P;
"Det som rör dig och enskilda medlemmar t.ex ÅsaF ska ju inte diskuteras på ett öppet forum."
Jag tar f.n. ingen ställning till om detta skulle diskuteras på HiF eller inte. Men de har varit TVÅ personer som har "diskuterat". Ej EN person! Medarbetare Åsa skulle helt klart avböjt att kommentera Tinas inlägg och föregott med gott exempel. Vilket ej gjordes!
F.ö. minns jag alldeles klart ett inlägg från Åsa i "Busan-tråden" där hon uttalade sig negativt och ej smickrande om Busans f.d. ägare.
I det läget borde Kerstin P' citat; "Det som rör dig och enskilda medlemmar ska ju inte diskuteras på ett öppet forum." varit klockret.
Kerstin P och Åsa! Ni har gett meningen "kasta sten i glashus" ytterligare en ny innebörd.

Bra skrivet kerstinjoh, jag håller med dej helt och hållet!
_**/Mvh Anne

sajtvärden är KerstinP och hon är iaf inloggad nu så får se om hon har några planer på att vara aktiv på sin egen sajt.
_**/Mvh Anne

Du hann först Kerstin jag satt bara och väntade på att vi skulle få lite respons från fler här inne men icke….
Och du tack för den, jag tänkte lägga in hela alltet från början till slut men nu slapp jag ju det….
En stor ros till dig =)
Håller med varenda ord du säker kerstin!!
Jag tog bort mitt inlägg eftersom tina skrev, så tyckte de var onödigt med min komentar. Men tina berätta att de var nått fel!
Jag kan återigen säga, att jag känner mig faktist ledsen! De känns som om man inte kan ha privata dispyter med Medarbetare eller ledare utan att de ska bli utnyttjat till högsta grad. Alltså kan man bli avstängd från en sida bara för att man har något privat med någon annan. De tycker jag är SÅ fult gjort! Låt de vara privat!!
Men denna sajt värd vad jag förstår är inte så rakryggad, då eller?
jag vet ingen tingen här på sajten, för jag kom nu i kväll.
Men oj! Här händer det grejer när man är borta ett par timmar!!
Men vad skulle hända om ni går ut och struntar i och skriva här inne, bara låter sajten bero en tid, som typ en protest/demostration?
Detta var bara ett litet tips från mig. För hon verkar ju vara omtyckt här inne.

Det kerstinjoh citerar har jag skrivit i ett pm till TinaH. För övrigt lösryckta citat.Tycker ni på allvar att jag ska diskutera mina beslut med kerstinjoh? Hon har väl ändå inte med det att göra.
Jag är inte den som styrt och ställt i onödan på detta forum, alla har fått härja ganska fritt med att trasa sönder trådar och skriva om nästan vad som helst. Många med mig har inte alltid gillat det men då kom ot trådarna till då blev det lite bättre.
Krav som finns på sajten är att man är hövlig mot varandra och det innebär bl.annat att man inte skriver om privata saker eller gör personliga påhopp. Det är väl inte för mycket begärt./KerstinP

Jag undrar faktiskt en sak hmm..för inte allt för länge sedan hade ju faktiskt jag och Åsa en dispyt här inne på en tråd, där jag rätt så fort tog av henne en ros och jag var inte len i munnen. Där vi pekade ut varann, där vart ingen av oss varnade *konstigt*
Vad jag undrar får en Sajtvärd ge en Medarbetare en varning eller är dom bara för oss medlemmar.
I det här bråket med Tina var Åsa inte heller så trevlig även om hon höll sig men ingen missförstod vem hon menade….
Vad jag undrar får en Sajtvärd ge en Medarbetare en varning eller är dom bara för medlemmarna?
Men om det då är som Kerstinjoh skriver i sitt inlägg
Citerar:
" F.ö. minns jag alldeles klart ett inlägg från Åsa i "Busan-tråden" där hon uttalade sig negativt och ej smickrande om Busans f.d. ägare.
I det läget borde Kerstin P' citat; "Det som rör dig och enskilda medlemmar ska ju inte diskuteras på ett öppet forum." varit klockret."
Får sajtvärdar och medarbetar göra hur dem vill, medan då vi medlemmar bara ska sitta och tiga?
Ja, jag ska inte lägga mig i så mycket, jag är ny, men detta låter inte logiskt.
Nedanstående är sänt som ett PM till Kerstin P. jag lägger ut det här också eftersom det ligger i allas intresse att vi behandlas LIKA här inne.
Jag har varit väldigt noga med att uppge källan och att citera dig korrekt och eftersom jag förutsätter att du står för dina ord kan jag ej se var problemet ligger.
Jag håller med dig; jag har inget med relationen dig/Tina/Åsa att göra.
Men jag har ett medmänskligt ansvar! Därför kan det vara bra för dig att jag belyser de missar du har gjort.
_
_

Jag är inte uppkopplad hela tiden så ibland missar man. Jag hade kanske missat denna också om inte Biobio hade skickat mig ett pm om detta.
Tycker det är tråkigt att sajtvärdar och medaretare är så pass lite här inne. Bör inte sidan skötas ordentligt?
Med tanke på hur många som lämnat sajten pga allt bråk och otrevligheter, så kan man bara hoppas på att folk börjar uppföra sig…

Men Kerstin det är väl bra orättvist att komma att påstå att vi inte har varit hövliga mot varann…visst har vi rykt ihop ibland men oftast har vi löst det själv för att Medarbetare och även du lyst med er frånvaro nu på. Om du tittar tillbaka så står det till och med i någon tråd att vi funderar vart ni håller hus…förklara gärna det.
Och det här med att hamna utanför ämnet det har då Medarbetare Åsa varit väldigt bra på också….och det är då bara att gå tillbaka lite längre, visst hon har säkert varit en bra Medarbetare till dig och lagt ut en massa artilkar och råd men var är alla dessa nu? Visst du får gärna hålla henne bakom ryggen gör gärna det, MEN hon är inte heller guds bästa barn…det ska du ha klart för dig.
MVH Lotta

Orsaken till att jag PM;ade dej om den tråden (ej denna tråd) var att jag ville ha slut på bråket som var i den där flera bråkade med Tina och inte respekterade mej som trådskapare då jag sa ifrån.
Och vad gör du då själv i den tråden? Jo du talar om att du inte vill ha Tina kvar på HiF! TROTS ATT DEN TRÅDEN VAR EN NAMNINSAMLING FÖR ATT FÅ TINA ATT VILJA STANNA KVAR HOS OSS!!!!! Snacka om respektlöst!
_**/Mvh Anne

#28 Och vart fick du luft ifrån helt plötsligt…kommer du bara hit när det är bråk? Konstigt med tanke på att du känner dig så mobbad här….nu kan du känna dig mobbad av mig iaf. För jag åker i vilket fall,
Tack för mig
#31 Ja, jag läser härinne ibland men kommenterar sällan eftersom folk är så otrevliga härinne. Och ja, mobbning förekommer definitivt. Ett litet gäng som får göra som dom vill. Det finns många som slutat här pga det.
HA! Om Lotta försvinner så försvinner jag med!
Att man inte ska få tycka något på ett forum! VAD är detta egentligen. Är de inte till för åsikter.. jag förstår inte riktigt varför alla är så barnsliga och tar till sig allt personligt. De är ens åsikter om TING inte om er som människor!
Och att ta eran privata sak till att stänga av en person, de är bra motsägelsefullt!

zeretki exakt vilka är det som får göra som dom vill här inne??
_**/Mvh Anne
#31 Dessutom är din kommentar mot mig ett perfekt exempel på hur otrevlig man kan vara. Jag har inte sagt ett ord om dig, men ändå hoppar du på direkt för att jag skriver något som inte är riktat mot en person.

Här har aldrig förekommit mobbing vart har du fått det ifrån, nu lär du förklara dig….mot vilka?
Bio, f'låt om jag lämnar ämnet lite! Men jag vill bara sjunga!!!!
*falskt* i ett hus i skogens bryn…liten tomte tittar ut……….
hahahahahha!!!
Nej, jag ser direkt att det var ett misstag att skriva något. Jag lämnar diskussionen och kommer tillbaka när folk kan diskutera på ett lugnt och trevligt sätt.
men nu är det som det är….kan man inte bara lägga det åt sidan och ta till sig av erfarenheten i stället…

#41 vad menar du med det? Ska vi bara vara som några nickedockor och acceptera allt bara för att det har hänt ist för att protestera mot orättvisor?
_**/Mvh Anne

Ja du hade ju redan lämnat för vi var ju sånna mobbare det hade du ju redan skrivit inne på relationer. Fast vi hade så skoj innan du gjorde det.
byebye
De har hänt på falska premisser enligt många. Då är de klart folk får reagera!

alla tjafsar lite ibland och har olika åsikter, det är ofrånkomligt. Och ibland när det är saker som är väldigt viktiga för en så kan man reagera starkt. Men så länge man inte börjar trakassera någon så borde det väl vara ok? är inte alls insatt i det här, bara säjer min åsikt lite allmänt. hoppas det hela kan redas ut.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
42, men ge dig nu alla tycker vi olika om allt, och nu tycker jag att det börjar bli barnsligt att bråka med någon/några bara för att dom inte tycker samma som er,hif kommer att vara kvar även om vissa får för sig att sluta…och det kommer att gå alldeles utmärkt tror jag.

Pssst Lena nu svarade du på dig själv *fniss* Kunde inte låta bli mitt i allt.
#43 Tror du misstar mig för någon annan som skrev en tråd om hur en ung tjej blev behandlad härinne. Jag har aldrig skapat någon sådan tråd.
tack lotta :-))) nu har jag ändrat på det hehe..
Till zeretki !
Jag hoppas att du har följt med i den diskussion vi har haft här under en lång tid, så att du inte bara kommer in och tror att vi är "otrevliga" för skoj skull.
Zeretki, som medmänniskor måste vi ha rätt att reagera över felaktigheter, diskriminering etc. hur skulle världen annars se ut?
Denna tråden handlar om en avstängning som vi anser har skett på felaktiga grunder. Det handlar om att hjälpa en medmännska som inte behandlas som vissa andra.
Är det mobbing?
Du anser att vi är otrevliga? Hur trevlig är du som kommer in här enbart för att tala om hur otrevliga vi är?
Är det din definition på att vara trevlig?
jag har lst den gamla tråden som Tina blev utslängd för, hon blev trakasserad i den, både via PM och i tråden, så det är rätt då, eller?

#46 Så då tycker du att det är barnsligt med demostationer mot olika orättvisor i världen också bara för att man "bråkar" med några som inte är av samma åsikt som sig själv?
_**/Mvh Anne
Kerstin tänk nu på att alla anser inte att det är som du beskriver det.nu går jag och lägger mig natt natt allesammans ;-)

lena1 alla ser det inte på ditt sätt heller, ska du då inte få yttra din åsikt i det hela bara därför?
_**/Mvh Anne

Det var inte en tråd du hade skapat Zeretki men det var ett inlägg du skrivit….jag var själv i den tråden och skrev, visst kan du komma in här och skriva men börja inte prata om mobbing för då ser jag rött.
Och våra bråk och otrevligheter har vi löst som vuxna människor…eller hur brudar, utan att kasta ut eller kasta oss på varann ;)
njae lotta det håller jag inte helt med dig om att vi har löst alla problem själva…även om det är många.
bio, jag skrev så för att uppmärksamma andra på det, inte för att tjafsa med dig…du har samma rätt som jag att säga din åsikt…
Jag trodde HiF var en seriös sajt.
Med mycket trevligt folk, men intressanta inlägg….
men jag vet inte om jag vill stanna …..
en folkskygg Sjatvärd, som inte vågar stå för rätt och fel….
en grupp med inbördes beundran
En som är öppna och vågar och säga ifrån
å sedan dem som bara ligger på ytan och flyter….
Ja, jag hänger kvar ett tag till…
men ensak är klart…
Det verkar vara synd om den där TinH. ve det nu är…för man gör bara inte som folk har gjort mot henne, det är inte klokt.
# 57. HiF är en trevlig sajt. Trevligt folk och intressanta inlägg. Mycket allvar, mycket skoj.
Så häng du kvar. Du kommer inte att ångra dig!
#57 Dispyter kommer alltid.
HIf är en trevlig och rolig sida!!!
Stanna!
Även om alla inte håller med dig eller mig, betyder det inte att folk inte gillar en :)
Olika åsikter helt enkelt.

Lena du få ha din åsikt….och jag min det är helt okay.
Men visst måste du väl endå hålla med om att våra Medarbetare och vår Sajtvärd inte varit här inne så mycket som dom borde på slutet eller?
# 58
njaa..jag vet inte…jag gillar inte när det blir sånna här stora disskusioner, och när alla försöker vara och veta bäst.
Det verkar inte finnas någon direkt struktur på sajten, ingen direkt Sajtvärd, som är något krut , för det är inte många av trådarna man har sett henne och skriva i, jo, trådar som det är konflikter i, men inte annars så mycket….
verkar vara några få vettiga, men dem är ju lätträknade…..

Hej agility! Det var ju inte direkt ett bra tillfälla att komma in på, men du ska veta så roligt vi brukar ha här inne. Förmodligen så kommer det kanske bli sån här dålig stämning ett tag men jag hoppas för din skull att den ska ge med sig.
Ett förslag är att kika lite på dom andra trådarna och hoppas att inte stämningen speglar av sig där.
Jag kan tänka mig att det låter hårdare i dina öron än vad det gör i våra.
De flesta känner varandra ganska väl härinne och vi är aldrig långsinnta på något sätt.
Så kika du runt lite på de andra trådarna, så ska du se att det är helt OK här inne!

Tänker bara komentera en sak i det här. Och det är inlägg #60:
citerar:
Men visst måste du väl endå hålla med om att våra Medarbetare och vår Sajtvärd inte varit här inne så mycket som dom borde på slutet eller?
Svar: Därför jag slutar ju. Jag har inte varit en bra Medarbetare. har inte orkat. Saknat vovvarna. Och ja jag vet att jag bara varit in under en lång tid då jag fått pm. Där har du anledningen. Ingen annan anledning finns från min sida.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ÅsaF det är ju inte bara du som har varit inaktiv som Medarbetare, det är även de som är Medarbetare nu som lyser med sin frånvaro.
_**/Mvh Anne

#65 Som jag meddelat tidigare så har jag varit utan dator i 3 v.
Och den senaste veckan har jag haft dator, men även Medarbetare har ett liv utanför sajten, så att hinna med att läsa och förstå vad som hänt under en tid av 3v tar tid.
Som ny Medarbetare tar det även tid att komma in i jobbet. Och att som medlemmar tycka att sajtvärdar/medarbetare ska kunna ha kontroll på runt 30 inlägg som pågått från midnatt till 6 på morgonen är väl att kräva lite mycket.
Men visst, jag har inte varit Medarbetare länge. Men under den korta tid så har jag insett att jag kanske inte blir långvarig. Det tar tid att ha sambo, småbarn, heltidsjobb, vänner,släkt och två tidskrävande hundar.
Men jag hoppas att medlemmarna på denna sajt är så pass mogna att man inte ska behöva rycka in dygnet runt. Och ingen av Er har heller pm:at om att få hjälp i något trådbråk. Men det kanske bara är sajtvärd/medarbetare som ska se till att sajten blir trevlig?

Men Zebben du är ju inte ensam Medarbetare på sajten heller. Jag begär inte att du som varit utan dator ska vara aktiv och kunna kolla inlägg, men det finns ju en Medarbetare till som absolut lyser med sin osynlighet i trådarna och en Sajtvärd som mkt väl hade kunnat synas lite oftare på sin egen sajt kan man ju tycka.
_**/Mvh Anne
ja jag vet det lotta ;-).
Ärligt kan jag tala om för er att jag tänker inte så mycket på vilka som är Medarbetare och inte när jag skriver,jag sköter liksom mitt….men jag vet att vi får en ny kanontrevlig Medarbetare här och det tycker jag kommer att bli skoj :-).

Ni får ursäkta det är inte bara 3 veckor vi pratar om, och att din dator varit trasig det vet jag Zebben.
Vet också att du inte varit inne Åsa, men det har också varit en längre tid.
Men den här tråden handlade faktiskt om att vi tyckte att Tina blev orättvist behandlad…den ena säger si och den andra säger så, hmmm vilken ska man tro på. rimligtvis borde ju du också fått en varning i detta, och lika så i tråden du gick på om Busans före dett matte…vi vet inte skillnaden mellan medlemar och Medarbetare längre och det måste ju ni också förstå.

Jag förstår inte va det här handlar om? nån som kan berätta? har fått med mig att TinaH är avstängd, men jag fattade inte varför?..
Och jag vill bara lägga till att HiF är en väldigt trevlig sajt! så kom inte hit och säg att vi inte ha skoj, för det har vi i massor ;)
Hif är INTE någon trevlig sajt längre ! Det är hela tiden samma personer. Dom kan jag peka på direkt, men det behövs inte. Gå bara tillbaka och läs alla låsta trådar. Det behövs flera avstängningar om det ska bli någon bra stämning här igen.
Jag har en ledande befattning på ett stort företag. Det blir en del konflikt hantering där, men det löser vi genom fika och lite diskutioner. Men en sak kan jag säga. det är mycket på grund av att det är för mycket KÄRRINGAR på ett ställe. Det finns en del som inte kan ge sej och bara tjafsar vidare utan att lyssna. Dessa perssoner mår till 99% mycket dåligt psykiskt och orkat inte med vissa situationer. Jag känner så väl igen det här.
# Kerstin P.STÅ PÅ DEJ!!!!!!! Du har varit väldigt tålig och är en mycket bra persson. Det behövs en ordentlig upprensning här i sajten.
# Och alla ni andra. Gå tillbaka och läs skrivreglerna vet ja!!!!!!!! Där ser ni nog om ni kan läsa innantill att ni går över gränsen ganska ofta, och att Kerstin P har varit alldeles för hygglig. Man hinner faktiskt inte sitta vid datorn för jämnan och följa allt som pågår.
Jag har tröttnat rejält på detta och blir det ingen bättring så kommer jag INTE att gå ur, utan då ska jag föra statistik på vilka som gör vilka påhopp och det kommer inte bli svårt. Sen går jag vidare till ledningen med detta. En hel sajt får inte gå omkull för några " fjortisar"

Måste det bli bråk?
Kan man inte ifrågasätta och diskutera ändå? Lugnt och sansat?
Det är ingen av oss som vet hela historien bakom, vad som hänt privat mellan Tina, Åsa och Kerstin.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
# 71 ledande befattning med stor kunskap av konflikthantering?
Synd att du glömde den kunskapen i ditt inlägg.

#71 Och varför skulle sajten gå omkull tror du, om jag får fråga?
Också måste jag fråga? Har inte vad jag vet sett dig här ute förut så du måste smygit bra nog och då kan man ju fråga varför du som "gubbe" inget sagt förut utan dyker upp just nu…mycket underligt måste jag ju då säga.
Stämningen har inte varit så här länge, utan sedan i somras om jag inte är ute och halar alldeles..och vad beträffar sätta sig och fika och lösa våra konflikter är rätt omöjligt här inne annars skulle vi nog ha kunnat löst våra konflikter snabbar, det tror jag också. Och att det blir mer bråk när det är kärringar som du vill kalla oss (fast det mest är yngre) och det är ju tur att du så väl känner igen det ( jag känner också till det). MEN faktum kvarstår jag håller fast vid att våra Medarbetare och Sajtvärd har brustit i sitt åtagande både vad gäller artiklar och annat…och lite mer skulle dom ju kunna vara ute, dom har ju trots allt tagit på sig detta självmant.
Och vi har inte krävt av Kerstin att hon ska sitta här för jämnan, men lite oftare har väl kanske inte skadat, eller åtminstonne någon av medarbetarna.
Så du tycker att en Sajtvärd kan först skylla på att en Medarbetare slutar pga av en medlem fast detta inte är sant, och detta vet vi eftersom Medarbetare själv talat om att så inte är fallet…mycket konstigt.
Sitt du här dag och natt och för du din statestik, ha så himla kul…och du kärring och fjortis…svårt att bestämma dig?
Ha en bra dag och natt för det ska jag.
MVH/Lotta
# 74 Du är ett bra exempel.SUCK
Det fick stängas entråd en gång. Men vissa kunde inte ge sej utan startade en ny. Men det blev tydligen inget gensvar där va?

maxx2 eftersom du inte verkar gilla det som skrivs i bla denna tråd, vad 17 skriver du i den själv då för och spär på det som redan är?
_**/Mvh Anne
# 77 var får du allt ifrån?
Men tack för din fantasi, för jag har väldigt roligt när jag läser dina inlägg.
Åsiktsregistrering och därtill statistik på det. Jo, jag tackar jag!!!

# Han menade nog när det skulle vara skyddsjakt på jägare. Känner du igen det?
Nu lägger jag ner det här. Det blir snart en tråd till avstängd.

#77 Om du nu är en så kompetens innom företaget, och vet hur man löser konflikter varför har du då smygit runt här inne utan att säga ett ord ist för att försöka bryta vårat "kärringgnagg"
# 80. *asg* menar du det? (För er som inte vet syftar "nobsan" på en skämtsam artikel med mycket ironi i.)
Denna tantis råkar vara JAG!
jag kan inte fatta, hur inkompitenta folk är här inne.
jag har inte gjort något.
men jag har där emot fått 2 PM där KerstinP , som säger i mot sig själv så det ryker i knutarna.
I första PMet så säger hon
Brevet är direkt kopierat
"KerstinP säger:
Tina.
Jag har läst hela tråden nu som handlar om att du ska vara kvar på forumet och det var ingen rolig läsning. Det som rör dig och enskilda medlemmar t.ex ÅsaF ska ju inte diskuteras på ett öppet forum. Att du och ÅsaF har affärer ihop rör ju ingen annan. Åsa vill inte längre vara Medarbetare här på grund utav dig.Jag och Åsa har haft ett väldigt gott samarbete som jag vill ska fortsätta.Du har fått varningar tidigare men nu tycker jag att du ska sluta här på hundsidan. Försvinner du inte själv ska jag ta bort dina rättigheter.
Hälsningar
Kerstin "
I ett PM lite senare säger hon
KerstinP säger:
"Fattar du inte? Jag beskyller inte dig för att Åsa slutar. Det är för att DU tar upp personliga motsättningar i öppna trådar."
Hon säger mot sig själv, så at det ryker ur öronen!
Jag undrar om man ine behöver kompitens för bli Sajtvärd här inne.
Jag tog inte upp något där i den tråden, merän och SVARDE folk på VARFÖR jag ville gå ur HiF.
Ja, jag undrar hur många som tänker stanna här inne.
Det går inte och säga mot sig själv, och sedan kasta ut folk….jo visst ja…
glömde bort det, jag har ju alltid varit HiFs hack kyckling!
Maxx2
Läs en bok om människobeteende, det har du nog missat!
Tack å hej!

hmm.. finns mycket jag vill säga, men jag orkar inte ens börja. skulle antaligen bli missuppfattat och feltolkat.
Eros där slog du spiken i kistan ;-),varför ska man blåsa upp allt så till den milda grad så det blir så här tråkigt….ingen av oss andra vet ju vad som egntligen ligger bakom allt, och ärligt så struntar jag i det…..en sajt går inte under bara för att sajtvärden sagt vad den tycker,och dessutom om en människa som inte bara har fått en varning utan många flera, enligt reglerna så ska man bli avstängd efter 3 varningar,så jag anser nog att dom har varit snälla ändå ;-).
Hoppa på mig om ni vill men jag skriver vad jag tycker precis som ni.
Om du Lena1 är konflikträdd, så ska du inte öppna din mun, när det berör mig.
Du vet inte om jag har fått 1 varning, eller 50 varningar.
Eller vet du det?
Visst du får ha dina åsikter, men då ska du vara berädd på att du får svar tillbaka.

#83 Jag tror nog KerstinP gjort bort sig..
Mamma Mia. Nu är dom i gång igen.
Ett personligt meddelande är väl personligt eller? Annars skulle det väl heta offentligt Eller?
Och jag smyger inte omkring. JAG IAKTAR OCH LÄR MEJ LITE OM HUR NI FUNGERAR. Skit spännande. Behöver ingen thriller.
Jag ser er framför mej när ni läser svaren som dimper ner. Hur ni skriker och svär. Tangenterna hoppar omkring på bordet och ni har plåster på finger topparna. Jag ser också väldigt nödiga hundar som behöver komma ut på rastning, men alla mattar som föser i väg vovven med en ursäkt att den där maxx2, han ska allt få på kä..en innan vi går ut. Han ska inte få rätt, för det är faktiskt jag som har . Alltid. SÅ DE SÅ! Och stampar trumpet golvet.
Nu har i alla fall jag annat att göra än att tjafsa med en massa "fjortisar". Jag har ett hund ägar ansvar och ska nu gå ut med mina jakt hundar, för i morgon blir det jakt hela dagen. Jag har så roligt åt er ska ni veta. Ett gott skratt förlänger livet sägs det. Jag kommer säkert bli över 100 år om jag fortsätter att läsa era inlägg. PUSS PÅ ER ALLA!!!
kära maxx2
det är himla skoj att vi kan roa dig som en thriller film.
Men nu är det såhär att hur kommer det sig, att du ligger som en fisk under ytan, och går upp ibland och komme över ytan för att ta luft?
Varför inte vara ärlig och uppriktig och tala om vem du är.
För det är att vara uppriktig.
För hur kan du veta vad som har hänt i dem olika trådarna?
Du säger att vi är som en thriller, men du är som ett barnpogram.
# 89
Jag tar INTE åt mig, men jag tycker att du är så patetisk rolig så jag inte kan låta bli och skratta och svara.
min hund får 2 timmar promenader var 5e timma. och jag bor inte på HiF, jag har ett liv utanför, och tränar min hund och är aktiv i agility.
jag har ett hundägar ansvar och jag har en fam. och ta han om.
men nu är det ju så här,
att genom sig själv, så känner man andra!

*asg* kan inte låta bli att skratta åt hur klockrent inlägg #90 är
_**/Mvh Anne
Maxx2
om du ska sitta här inne som kontrolant,, VEM ska då gå ut med dina stackars kissenödiga otränade hundar?
OKEY! Jag ska berätta vem jag är. Jag heter egntligen Max och är ser ut som Gregory Peck.
Ärligt talat. Ska man inte vara anonym här?
Nu har jag inte tid med er längre PUSS!

Maxx2 Man blir betydligt mer trovärdig och tas mycket mer på allvar om man står för det man säger och inte gömmer sig bakom en skyddad identitet
_**/Mvh Anne
Herregud! Jag är ju singel. Det skulle bli rena singel sajten här och det vill vi väl inte.
Alla har väl ett användar namn. Och det är det jag använder. Nu har jag inte mer tid för er uppmärksamhet. Ha det… KRAM PÅ ER
MAXX2
du kan få kyssa mig där solen aldirg skiner!!
Nu är ni ju bara barnsliga allihoppa
VA? va ska vi in i garderoben och göra???????

Alltså nu är det ju faktiskt så att det finns en satjvärd , SOM BESTÄMMER över hif , detta är bara att acceptera , sköter man sig inte åker man ut , hur svårt kan det vara och bara hålla sig till reglerna? Sen om alla inte åker ut är en annan sak , en och samma människa kan inte hålla reda på varenda en .
men sen om jag också tycker detta är överdrivet , så får vi leka gullgull annars blir vi utkastade.
Så nu ta vi en gruppkram så KerstinP ser
kan hoppas Tina skapar ny användare

Du Maxx jag vet banne mig inte vad jag ska säga om dig, vad vet du om när vi går ut med våra hundar? Och när går du ut med dina för du lär ju haft fullt upp med att sitta här i flera månader och hållit koll på våra trådar och tjaffs…dina hundar lär väl ha kater vid det här laget.
Jag är fullständigt tvärsäker på att du inte den du utger dig för att vara, inte ens vi som skriver här inne kommer ihåg alla trådar som stängts och pga av vad…fruktansvärt fegt. Förmodligen sitter du med två nick men fortsätt du med det om du nu tycker det är så kul, men sluta att att leka gud här ute för att du nu ska vara "gubbe" jag för min del tar fjortis som en komplimang.
Och att komma att beskylla Kerstinjoh för stängda trådar….ta mig i dalen, hon är möjligtvis ironisk men icke otrevlig.
Och retar upp mig på en halvfigur som inte visar sig förens det börjar dra här inne så jag behöver sitta och skrika och svära…nej du jag har annat att göra en det.
Håller med Lisette.
Tror ni att detta tjafsande leder någonstans? Jag tycker det bara trycker ner stämningen ännu mera…
Ni som tycker att det är tjaffs och inte det leder nånstans, varför inte låta bli och svara här inne….
Men ni tycker också att KerstinP hade helt rätt i sina PM till mig.
Att jag skulle bli utkastad från HiF. Det verkar så….
Men vi lever i ett fritt land, och tur är nog det.
nått som är rätt skumt är att folk som man aldrig ser annars alltid dyker upp när det är tjaffs o bråk.. o ska vara bror duktig o säga till alla andra att sluta tjaffsa eller va d nu kan vara, varför dyker dessa bara upp när det är tjaffs?? 
Malin
WE LÖV YOU!! 

LÖV YOU TO!!!
86,den sista på denna sajten som som är konflikträdd är jag,det ska du ha mycket klart för dig,det verkar som du är det själv eftersom du inte vågar pm,a utan måste gå ut här bland dina bundsförvanter för att få stöd,pm,a gärna så kan vi ta en fhigt så ser vi sedan vem av oss som är konflikträdd….
# 107
du har fått ett PM av mig. Så slipper du tro att jag behöver stöd här ifrån, för jag vet vad jag har mina vänner.
vet du?
Hahah ja jag vet var jag har mina vänner och jag har läst och pm,at dig tillbaka…..
Jo, för att tycka att folk beter sig dumt åt är ju samma sak som att hålla kerstinp om ryggen! Nu tycker jag du är otroligt orättvis Tina!
Jag har väl sagt min mening längre upp om att jag tycker de är skit läskigt och otroligt att man ska ta privata saker till en sån sak att stänga av någon! Isånnafall borde den andra i den parten också vara avstängd! Men även privata åsikter om personer spelar in och då går de för långt. När Medarbetare och Sajtvärd favoriserar! Och att man inte ska kunna ta upp saker utan att bli utkastad!
Men JO, jag tycker ni beter er barnsligt när ni sitter och kastar skit fram och tillbaka om att vara fjortisar och att ni ska hålla koll på varandra och att allt är som en film och så vidare i oändlighet.. JAG får tycka precis som jag vill! Och jag tycker att ni börjar bli riktigt barnsliga allihoppa i den här tråden! De är bara en redig pajkastning just nu! Leder de någon vart?
#103 Nej, jag har ingen åsikt alls, eftersom jag inte har en aning om vad som hänt mellan er. Men struntsamma, håll igång bäst ni vill om ni tycker det här ger er något.

Alla får ha sin egen uppfattning det respekterar jag…men varför fortsätta att tjata om att vi beter oss illa, tro mig jag brukar bara reagera så här när något är fruktansvärt fel eller väldigt orättvist.
Om ni inte vill se oss fortsätta så gå in på dom andra trådarna och kika, jag är in och tittar och skriver där för att vila mina nerver i mellanåt. Och det är ju inte er vi är arg på, inte ens en smula ;)
Jag har inte tjatat om att ni beter er illa? Jag skrev att ni beter er barnsligt och svarade på tinas inlägg. För jag tyckte de var riktigt orättvisst av henne att dra slutsatser för att jag anser något.
Jag VET att de är något som är redigt fel med de här och jag har också sagt det. Räcker inte det? Ist för att fortsätta med någon larvig pajkastning mot folk som inte ens vågar stå för vilka dem är.
De är rätt svårt att undvika en tråd som blir aktuell hela tiden för att ni bara måste fortsätta. Och ännu en gång, jag har varken tjatat eller blivit arg för den delen. Jag säger bara att jag tycker de är onödigt.
Lena1
Du skrev och ifrågasatte om jag inte vågade skicka PM till dig.
Jag skickade ett PM 19,51, som jag fortfarande inte har fått svar på…..
vaddå konflikträdd?
men herrgud det var länge sedan jag svarade dig på det,jag gick direkt ut här och skrev det efter att jag svarade….frågan är ju var du gjort av det eller om du inte vill kännas vid svaret kanske…….
mohahahahaha
Lena lilla…
jag har VITTTNE på att jag har PMat dig!
snacka om att skita i det blå skåpet!
Jag har INTE fått något PM
vare sig här på Blandisadressen eller på Tinah.
kan du skicka om det,.
jag har väntat på det!!
om du nu överhuvetaget har PMat…..
väntar fortfarande på PM från LENA11

Det jag skrev här ovan var inget illa menat till någon, i sånna fall misstolkades det och då ber jag om ursäkt. Jag är som sagt också tvungen att gå härifrån och skriva i andra trådar för att vila. Det är som sagt väldigt svårt att sluta när folk som inte brukar vara här inne helt plötsligt kommer in och pekar med pekpinnen. Nu ska jag hålla mig lugn….tills vi får en förklaring på det vi vill ha svar på.
.
Så.

Eros det där om att bara dyka upp och skriva då det är bråk tror jag knappast gällde dej utan ett par andra som nästan bara syns i trådar där det bråkas.
_**/Mvh Anne
hostar lite,,,,
Jag tänker inte diskutera mer, varken på MSN eller här. Jag har frågat dig flera ggr vad jag gjort dig, men inte fått något svar. Har tagit bort förra kommentaren eftersom du tyckte jag hängde ut dig. Men jag har som sagt ingen lust att bråka och tänker därför inte svara mer nu, vad du än skriver.
Eros…
jag vet inte vad som flög i mig….
men jag ber så hemskt mycket om ursäkt….

Tack Tina….jag bara väntade på den passningen =)
# 126
ja, lotta och alla andra.
jag tycker att vi ska nog ta och göra "ordning i ledet" igen.
Alla får nog ta och svälja sin stolthet och skärpa till sig, tycker jag.
Men jag kan ha fel, i vanlig ordning…..

Så rätt Tina…nu bidar vi vår tid, för svar vill vi som är här ute ha och ett godtagbart sådant =)

Det kan jag absolut hålla med om att vi vill ha
_**/Mvh Anne
Kan tillägga att KerstinP är bortrest, så svar får ni nog inte just nu.

Bortrest? Hon är ju inloggad
_**/Mvh Anne
116, om du läser inlägget korrekt så ser du att jag undrar var DU har gjort av mitt pm, inte att jag inte fått något av dig sorry…för det svarade jag på…..precis som jag har svarat en gång till nu,får du dom inte får du väl vända dig till sajtvärden…dessutom har jag inte hunnit svara en gång till för jag har ett liv utanför hif som går i första hand……
kan du vara vänlig och skicka om det tack.
trotts att jag inte har fått något tidigare.
Hon kan väl vara inloggad på datorn utan att vara där?

Säger som Biobio, hur kan hon vara bortrest när hon nyss loggat ut? Har du inside information Lisette 
Kan tala om att jag har fåt ett PM av kerstinp, nu i kväll.
men nu har jag svarat på ditt pm,2ggr var gör du av dina pm???,och det går inte att skicka om det eftersom jag tryckte på besvara meddelandet,så får jag inte upp mitt svar igen så vänd dig till sajtvärden om du har problem att få dina svar,jag tänker inte gå ut i denna tråden och skriva vad jag redan skrivit 2 ggr i pm till dig…man kan ju undra om det är det du vill, så att det blir dålig stämmningen IGEN och i så fall är det mycket omoget i mina ögon…

Jag har också testat PM:a till Tina men det kommer inte fram så det verkar vara nått som är fel
_**/Mvh Anne
mm alltså kan inte jag göra något åt det, och jag tänker inte ta privat saker här inne…det räcker så gott som det är.

Lena1 den där sista meningen i inlägg #137 var väl ändå väldigt onödig för den skapar då inte ett dugg bättre stämning
_**/Mvh Anne
bio, och varför skulle den göra det, det var ju en fråga jag ville ha svar på eller hur?,och precis som du så säger jag vad jag tycker…….läs inte mina inlägg om du tycker illa om dem då förslagsvis……..

*sjunger* Att va' söta men lika som bär vad är det o ha?
Lite annorlunda är inget fel o va'
Om man är av en annan sort
Varför ska man kastas bort?
_**/Mvh Anne
lena
vilken har du skickat dem till?
till blandis eller TinaH
till blandis förstås det var ju därifrån du skrev…och jag besvarade det där
Jag har då rakt inte fått ett endaste pm av dig, jag kan göra en skärmdump på min in korg om du vill.
Kan du vara så vänlig att skicka om det.
för jag tror faktiskt att du inte har skickat, utan bara anmärker på detta……
Läs #138 tina?
Du får tro vad du vill…men till och med bio säger ju att det inte går att pm,a dig läser du inte innläggen??.
Jag har skickat det 2ggr ser du inte vad jag skriver?.alla andra får mina pm, men inte du det är ju konstigt i så fall…och nej jag skickar det inte en gång till,hör av dig till sajt värden om du har problem med dem…..
Lena 1
kan du skicka det till TinaH?
nej det kan jag inte eftersom jag inte får fram svaret igen efter att jag skickade det under svara på meddelandet…
det finns under skickat
kopiera och klistra in och skicka det till tinah

Oj va mkt som hänt, jag har varit borta i 2 dagar, och helt plötsligt är denna tråd proppad med 150svar. Det är tråkigt att det ska bli såhär bland vuxna människor som borde veta bättre. Lägger mig inte i eftersom jag har ingenting med detta att göra och vill inte bli missuppfattad.

Snälla någon lägg ner allt annat…det jag vill ha nu är det svar vi väntar på, men som tråden blir nu så halkar det väsentliga bort.
Rättvisa och stå för vad man säger och inte slingrar sig, och inga lögner var vad vi var ute efter eller hur. Och en bra förklaring på hur detta kunde få hände. Var det något mer som jag glömt?

Jag tycker att hela tråden borde läggas ner. Vad är detta???

Lotta jag tror du fick med allt, vill gärna att vi får raka och ärliga svar från sajtvärden
_**/Mvh Anne

Bra då väntar vi och hoppas vi får vårt svar så vi kan ta ställning hur vi ska göra after det…
Du fick med det som vi vill ha svar på. Så nu väntar vi och avvaktar.

_**/Mvh Anne

ok

Gejsa läs uppifrån och ner så ser du vad det är, Som sagt ta disskutionen med mig per pm Gejsa så slipper vi det i tråden. Vi väntar fortfarande på ett svar från Kerstin så är det. Nu väntar vi vidare.

Lägg ner och låt allt lugna ner sej. Och så tar vi nya tag och har det lite trevligare som det ju var meningen från början med Hif.

???????? Får en sajt värd gå ut och prata offentligt om en annan medlem????? Tror inte det.

Spelar ingen roll vi vill ha ett svar allihop, vad som händer sedan är upp till var och en. Och vi är ute på dom andra trådarna och har skoj en så länge..kan vi sluta i den här tråden nu..
nobsan
?????? får en Sajtvärd gå ut och skriva öppet om en medlem, hur hon vill?????
# 137
…man kan ju undra om det är det du vill, så att det blir dålig stämmningen IGEN och i så fall är det mycket omoget i mina ögon…
Så du påstår att det blir dålig stämmning här inne pga MIG???
Du borde tänka igen denna tråd ett par gånger!
Är det därför folk här inne VILL HA KVAR MIG?
Lyssna på #138!
Lyssna på dem andra som kämpar för att få tillbaka MIG!
Är du fortfarande avundsjuk att det inte rör dig, att det inte är du som får uppmärkamheten?
Eller vad handlar detta om?
Dem PM jag har fått av dig, är bara omogna löjliga och patetiska!
Där du är tvungen och hävda dig genom andra, det är lågt, när man inte kan stå för sig själv och måste dra in andra….patetiskt!
Tänker ICKE ha med dig och göra mer!
Tack och Hej!
mm tina precis så tycker jag om dig……och resten av ditt fruktlösa tjafs tänker jag fortfarande inte besvara,eftersom jag är så konflikträdd som du säger hehehe….jag tycker att du ska ta en kurs i konflikt hantering så kanske du kan få veta vad innebörden med det ordet betyder….och vem vet du kanske kan bli lite trevligare mot andra….och jag lovar dig att jag inte gråter blod för att du inte vill ha med mig att göra….men inbilla dig inte att jag är tyst för det……

**hjälp vad jag har missat. i vilken tråd hände detta bråk?
**

*puttar*

Benjy, det var en tråd jag hade skapat som namninsamling för att ha TinaH kvar på HiF som spårade ur totalt då några medlemmar inkl Medarbetare och sajtvärden gick helt i från ämnet. Hittar inte den tråden nu så jag antar att KerstinP har dumt nog plockat bort den helt.
_**/Mvh Anne

*puttar*

Varför puttar du?

Gillar att puttas….men kan lika bra skriva väntar.
# 173
jag puttar till, på dig med tantis :-)

*puttar med*
Alldeles ny här och fattar nada men om det nu är så "tjaffsigt" här enligt vissa, gör en ny sajt för hundar i fokus då…
Själv tog jag förgivet då jag gick med i ett forum att man sköter sig själv på bästa sätt, respekt, artighet och vett och ettiket på nätet, bland annat…
Nu har jag ju ingen aning om vad som försigått här innan men av denna tråd [inlägg] kan man ju både hitta det ena och andra personliga påhoppet, kränkning, mobbing osv.
http://www.av.se/teman/skolan/mobbing/
Vi har alla olika åsikter och rätten att yttra dom också, bara att acceptera men att tänka på hur man yttrar dom - respekt, artighet, vett och ettiket är viktiga ingredienser på nätet, då det skrivna ordet många gånger uppfattas fel av någon annan.
Detta är ju bara min åsikter efter att ha läst detta inlägg, då jag inte har en aning om vad som skett här annars.
Och att jag yttrar mig beror på att jag tycker att man ska ta eget ansvar för sitt egna beteende - ha respekt för varandra och försöka lösa det på bästa möjliga sätt istället för att skriva massa saker om varann, " den skrev, den sa osv." eller att den och den vet bäst!
Och som Sajtvärd har man ett ansvar - att vara aktiv, anser jag.
så att konflikter som detta inte hinner urarta sig.
Sen finns det vissa regler som finns till för forumets trevnad och dessa borde man försöka följa, som att ta saker och ting privat…
Då kan man slippa "smutskastningar och respektlöst beteende" i viss mån…Det är alltid svårt att förutse hur andra människor ska betee sig speciellt då man sitter bakom dataskärmar långt ifrån varann…
Men om det nu är så "tjaffsigt" här [jag har ingen aning] så kan jag ju rekommendera att man gör flera sajter om hundar.
Jag tycker nog också att sajtvärden och dom inblandade i "tjafset" borde ha ett "prat" och lösa konflikten…
med respekt och vuxet, man kan inte skriva att någon annan sluta pga. någon, alla har vi ett eget ansvar för våra egna handlingar och ett eget val.
Orkar man inte "tjafsa" [kallar det så] och vill sluta så är det ens egna ansvar och beslut…Känner man sig påhoppad, mår dåligt av det och vill sluta, då tar man upp det med berörda parter då det då hamnar under "kränkning"
Dom flesta här är ju vuxna, finns dock ungdomar och barn - vi vuxna ska ju föregå med gott exempel och borde kunna lösa saker och ting mera ansvarsfullt - respekt…
Än att "kasta paj" på varann…
Som sagt var, ny här och sticker nog ut hakan lite nu men ber alla att själva ansvara över sitt egna beteende och att det ska finnas lite artighet, vett och etikett här på forumet!
Och ni som känner er orättvist behandlade, påhoppade osv. Ta upp det med sajtvärden, har ni ingen respons, vänder er då till iFokus ansvariga.
Plus att man kan ju skapa flera sajter om man inte är nöjd med det som finns…
Jag personligen anser ju att detta som nu skett i tråden ovan är inget ovanligt på nätet och att jag anser sajtvärden ha ansvar - att se till att saker och ting funkar, att ingen mår dåligt osv.
Och att dom inblandade har eget ansvar för sina beteenden…
Ops, vart mycket juu…hoppas nu att ni alla inser att detta är mina åsikter och att ni har era egna!!!

Och om det är sajtvärden som sett till att det blivit så här då, och tro mig hon har fått pm…
#177 om du frågar mig, så anser jag att man då kan ta upp det med ansvariga för denna internettjänst iFokus…
Men nu vet ju inte jag vem eller vad, hur, när som skett…Utan dom inblandade bör ju försöka lösa detta genom att prata med varann, annars får man ju gå vidare med det…
Och att man kanske tittar på sitt egna beteede och ansvar - gentemot reglerna som också finns för forumets trevnad…
En liten notis, som inte hör tilld et hela, men jag skulle aldrig själv vara Sajtvärd eller Medarbetare, har provat och man får ta mycket "skit" och man måste ha mycket tid…Därför kanske man skulle ha med regler som innebär att medlemmar har eget ansvar men det är svårt att få ett forum att sköta sig självt…Alltid är det något som missförstås och så uppstår sånt här osv.
Hoppas verkligen alla inblandade kan lösa det hela och att ingen känner sig påhoppad och kränkt så dom mår rent dåligt, för det vet jag förekommer och är vanligt att man sitter på andra sidan dataskärmen och mår rent dåligt av saker andra sagt på nätet…Ord sårar mycket och gör en väldigt lessen…
Mvh Mia-Marie
Ps. sen får det ju inte bli en "häxjakt" av sajtvärden heller!
Hundar i fokus är helt galet.. Är själv hundintresserad men väljer att INTE vara här inne, och varför kan ni nog gissa..
Att VUXET folk ska behöva bete sig så här…..
Det är inte sajtvärden eller medarbetarnas fel att det blivit så här.
Nu tycker jag att ni är extremt orättvisa!
KerstinP är en väldigt bra Sajtvärd och har gjort ett väldigt bra jobb med sidan, och det är INTE lätt att styra ett sånt här forum på egen hand. Absolut inte om ett sånt här ämne, där folk har olika och mycket starka åsikter om saker och det lätt blir tjafs och bråk. Så då blir jag riktigt arg när folk kritiserar sajtvärden, speciellt när det handlar om saker de inte behöver veta hela anledningen till!
Jag påstår inte att jag gör det, för det vet jag inte heller. De har ju uppenbarligen pratat en del via PM, och där vet vi inte säkert vad som har sagts, oavsett vad ena parten påstår… Men bara för att jag inte vet allt så väljer jag inte att döma nån pga det jag läst eller hört! Så jag ser ingen anledning att tro nåt annat än att KerstinP fattat rätt beslut, efter sajtens regler och ur moralisk synpunkt.
Dessutom kom det väl knappast som en blixt från klar himmel, jag har bestämt för mig att TinaH har sagt att hon fått varningar tidigare, och ett visst antal varningar leder till avstängning, det är väl inget nytt?
Så att komma med sånt här om KerstinP's agerande tycker jag är helt sjukt! Har ni tänkt på att sånt kan leda till att vi tillslut står utan Sajtvärd? Det är inget jag vill i alla fall, för jag tycker KerstinP har gjort ett bra jobb hittills och tror att hon kommer fortsätta med det!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Kanonbra skrivet Alex….och sååå sant!
MVh
Lena

Håller med dom föregående talarna. Precis så menade jag med för några inlägg sedan.
Man ska ju tex få minst 3 varningar innan man blir avstängd.
Det är nog inte lätt att kunna hålla reda på allt som händer här, så det är mycket begärt att sajtvärlden ska kunna ha ett öga på allt som händer . man får faktist ta och hjälpa till lite själv! Jag vet inte riktigt allt som hänt i den här tråden pga att jag är ganska ny på iFokus och extremt ny på hund i fokus.
Hoppas att jag itne har missförstått!
Kram Joanna

Skönt att höra att fler än jag tycker att KerstinP gör ett bra jobb.
KerstinP. Om du läser det här. STÅ PÅ DEJ: ANNARS GÖR NÅGON ANNAN DET!
Jag tycker också att KerstinP gör ett kanonjobb!
Hela den här situationen vet jag inget annat om än det jag fått läsa här. Och jag anser att jag inte har med det att göra eftersom jag inte är inblandad och inte vet något annat än andrahandsinformation.

#181 *saknar en adore smiley*

*väntar*
_**/Mvh Anne

Att ni bara orkar…
~Quila Roze~

Vi är just nu 1435 medlemmar på hundsajten. Det är ca 10 som har starka åsikter för TinaH i denna tråd. Några uttalar sig och vill att det fortsatt ska vara en trevlig sajt liksom jag. Jag har fått många pm från både nya och gamla medlemmar som är väldigt trötta på allt tjafs för det är det som blir när insidenter som den här dyker upp. Eftersom jag inte kan föra en konversation med henne som det gäller,inte ens genom pm tänker jag inte diskutera med någon annan heller. Jag har pratat klart om detta och jag står för mina åsikter./ KerstinP sajtvärd
Nu har ni fått erat efterlängtade svar….kan vi gå vidare nu och släppa detta?.
Lena

#191# och #192# Precis! :)

#191 #192 Bra! 
Instämmer. Nu går vi vidare och är rädda om denna trevliga sajt!

Håller med er verkligen. :)

Kerstin min vapendragare har du ändrat dig? tycker du att det var rättvist mot Tina? Visst jag tycker och har alltid tyckt att det här har varit en jättetrevlig sajt…men jag har aldrig gillat orättvisor. Har alltid också tyck att du KerstinP har varit en superbra Sajtvärd men detta tycker jag faktiskt var en orättvis behandling, att en medlem ska åka pga av en lögn för en lögn var vad det var.
Jag vet som jag sagt förut att Tina kan vara en pestbobba och det är hon fullt medveten om, hon skriver först och tänker sedan…och jag har varit i blåsväder med henne hundra gånger och kunnat gjort om henne till en socka men som tur är bor hon väldigt långt ifrån mig =)
Ni ska veta det värsta jag vet är osämja, men nått jag hatar ennu mer är orättvisa, och detta får ni ta som tjaffs eller vad ni vill.
Kram på er alla.
Och vill du ge mig en varning så tar jag den gärna…varsegod.

Tack Lotta för att du sätter ord på några av mina tankar
_**/Mvh Anne
Men KerstinP skriver ju att hon försökt att föra en konversation med Tina, men inte lyckats. Då är det väl lite svårt att få Tinas syn på saken och då går hon väl på den uppfattning hon redan har.
Ibland får man helt enkelt acceptera att allt inte är rättvist, och att det finns två sidor av allt.
Jag tycker som många andra att det borde få vara nu.
Skönt att det är över. Nu tar vi väl nya tag och lägger det andra åt sidan. För gott.
Jag har inte ändrat mig Lotta och det vet du. Jag står fast vid mina tidigare åsikter och håller med dig i sak.
Vad jag menade med mitt "instämmer" det var att nu släpper jag taget och går vidare, eftersom vi inte kommer någon vart. Tyvärr.
Samtidigt visar mitt inlägg #195 att jag skulle se upp lite bättre innan jag skriver "instämmer". Hade det varit riktigt illa så hade jag klämt i med "instämmer" i ett köpekontrakt, och stått som ägare till en gris eller två.
hera,det var mycket klokt skrivet av dig,hela världen är inte rättvis och det finns alltid 2sidor på myntet…..släpp och gå vidare nu för alllas skull ;-)

Världen är inte rättvis det har ni så rätt i, men det behöver inte betyda att man ska acceptera orättvisor!
_**/Mvh Anne
Ibland får man inse att man inte kan göra något åt det. Dessutom handlar det om två andra personer. KerstinP och TinaH.

Skam den som ger sig
_**/Mvh Anne
Själv väljer jag mina fajter på lite annorluna sätt. Tycker kanske att andra saker är viktiga.
jag ger mig ALDRIG!
…när jag VET att jag har RÄTT,
som NU!
Nej, jag har förstått det.
Men hur är det nu det fungerar? Är det tre varningar under hela tiden man varit medlem som gör att man åker ut?
#209 I skrivreglerna står det att efter 3 varningar får du skrivförbud.
Okey.
jag har ICKE fått merän 1 varning!
Sedan åkte jag ut, är det något annorlunda med mig då?
Har för mig att du fått iaf två st som du sagt till mig. Men jag vet inte.
Men i grund och botten kan de som har sidor här inne göra som dom vill. Inget vi kan göra ngt åt.
Sen om det är rätt eller fel, ja det är ju upp till var och en. Men att älta det leder ju ingen vart.
Vet själv någon som jag hade stängt av utan varningar, om det varit min sida :P

VAD ÄR DET FÖR PERSONER SOM HÅLLER PÅ???? LÄGG NER! ELLER GÅ NÅGON ANNANSTANS OCH TJAFSA!!!!!
nobsan, jag tycker precis som du att det ska sluta tjafsas om detta….det är ju bara att inse fakta det är något mellan tin h och kerstin p,som tina h inte kan diskutera ordentligt med kerstin p privat och därför måste hon gå ut här och gorma,egentligen har ju ingen annan än dessa två med detta att göra….själv skulle jag skämmas att inte kunna ta en sådan här diskussion privat med sajtvärden, men men alla är vi ju olika.

Om ni inte gillar denna tråd och vill slippa tjaffset, varför skriver ni själva i den då?
_**/Mvh Anne
bio var ärlig nu tycker du själv om tjaffset?

Om inte ni som ville ha tjaffs eller inte tyckte att detta var orättvist från börja hållt er ifrån den här tråden så har det inte blivit sådana disskutioner av det här. Läser man inlägg #13 och inte tycker detta är fel så är det bara att tänka på hur skulle det själv kännas att bli behandlad på det viset…jag skulle aldrig godta det. Läs ordentlig ni som annars står på er och tycker ni alltid har så rätt och inte ger med er.
Nu tänker inte jag heller säga ett ord till i det här utan låter er som skulle vilja bli behandlade på detta sett fortsätta i den här tråden och leka bror duktig…. för det är vad det börjar likna.
Tack och hej lever pastej

Nej jag tycker inte om att det ska behöva bli tjaffs, men tydligen så blir det tjaffs så fort någon reagerar och säger till att man tycker att nått är fel. Det gäller inte bara på HiF utan i hela världen.
Jag har fått lära mej att om jag tycker något är fel så ska jag säga det. Om en del inte håller med mej så får det stå för dem.
_**/Mvh Anne
Som sagt, varför ska andra än huvudpersonerna blanda sig?
nu var det inte fråga om fel och rätt lotta utan om tjaffset,och dom som tycker att det är jobbigt med det har faktiskt också rätt att tala om det precis som alla andra har sin rätt att säga sitt….och vad jag kan se så är det ingen här som leker bror duktig, det där tycker jag var onödigt faktiskt.och det är fortfarande en sak mellan kerstin p och tina h,och i och med att folk ska hålla med hit och dit då blir det tjaffs låt dom klara ut det själv i stället, dom borde väl ha åldern inne för det eller hur?, jag menar inget illa nu men skriver vad jag tycker om alltihopa!.

Alla har väl rätt att säga sitt, men vill man inte vara med om tjaffs så är man inte tvingad av någon vad jag vet att läsa eller skriva i de trådar där det tjaffsas
_**/Mvh Anne
självklart bio ska du säga det alla har rätt i det, du har så rätt så, men då får man också räkna med att andra går in och säger vad dom tycker ;-)
Det är skillnad på att säga sitt och på att gadda ihop sig. Tror många vet vad jag menar.

Jag har inte gaddat ihop mej med någon. Att några råkar dela min åsikt är en helt annan sak.
_**/Mvh Anne
Ingen kommentar.
Att manliga grupper håller ihop anses normalt medan kvinnliga grupper anses som lite "farliga", som om kvinnorna "gaddar ihop sig".
Sagt av Gerd Lindgren, professor i sociologi, Kalmar Universitet.
Förresten, misstolkade.
Jag ser inte att män håller ihop.
Bara kvinnor egentligen. Och kvinnor kan vara väldigt aggressiva i grupp.
Det är ju vida kännt :P

Bra sagt kerstinjoh =)
_**/Mvh Anne
jo men det kan dom göra på olika vis kerstin, men det stämmer ju ändå;-)
TALA ÄR SILVER
~
TIGA ÄR GULD!
//gammalt beprövat
ordspråk som är
värt och testa!