Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1227 ggr
Sealle
1

Field spaniel

Jag är lite nyfiken på rasen Field spaniel. Den verkar vara ganska ovanlig, finns inte så mycket skrivet om den på internet (på svenska alltså). Vet någon någonting om den? Kanske rentav träffat en individ? Vore spännande att höra 😊

AnneN
0

Den är inte så vanlig, iallafall inte här uppe i Luleåtrakterna, men jag har träffat några få av rasen genom åren på utställningar och samtliga har varit glada och trevliga hundar. Mer erfarenhet av rasen än så har jag tyvärr inte, men kan rekommendera att kika in på rasklubbens hemsida http://www.fieldklubben.se/ och kanske kontakta/hälsa på hos några uppfödare för att få en bättre uppfattning av rasen som helhet.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Viccan92
1

Är nyfiken på dem med men som du säger svårt att hitta info.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

apportbocken
0

Har för mig att jag sett någonstans att de är lite mer självständiga och har mer integritet än andra spaniels, fast det kanske du redan visste haha.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Sealle
1

#1 Ja, har läst på deras hemsida och även på några uppfödares hemsidor… Tyvärr står det inte så mycket där häller. Man får väl kontakta uppfödare när det börjar närma sig men det är så långt kvar så känns onödigt att störa dom. Var mest lite nyfiken 😊 #3 Haha det enda jag vet är att de tydligen ska vara mer reserverade än din "vanliga" spaniel, mer "herrens hund" än en sån som älskar allt och alla den möter.. Men det är typ det 🤔