Hundar iFokus

Hundar

Etikettdrag
Läst 1274 ggr
immobilized
10

We're alive!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 8
Förhandsgranskning av bild 2 av 8
Förhandsgranskning av bild 3 av 8
Förhandsgranskning av bild 4 av 8
Förhandsgranskning av bild 5 av 8
Förhandsgranskning av bild 6 av 8
Förhandsgranskning av bild 7 av 8
Förhandsgranskning av bild 8 av 8

Tycker att det började bli dags för ett drag-inlägg nu! 😃

Jag & hundarna bearbetar sorgen. Den kommer alltid finnas där. Men nu kan vi äntligen njuta, ialla fall jag (hundar lever ju i nuet), av planer inför framtiden och av nuet. Jag börjar mentalt komma tillbaka igen, om man nu kan skriva så. Och börjar se mina änglahundar som vackra minnen och tacksamhet över att jag fått ha dem vandrades vid min sida. Sorgen finns och kommer alltid finnas där. Ibland gråter jag fortfarande och tomheten känns lika intensiv och ihålig som alltid. Men jag börjar blicka framåt och verkligen känna att jag kan tillåta mig att göra det.

Jag har turen att ha goda vänner inom draghundsporten som inte bara delar mitt intresse med hundarna utan också som är mycket fina medmänniskor och vänner. Som tröstat, peppat , motiverat och varit bollplank. Jag är skyldig dem så mycket. 

Bland annat har jag och Vildas uppfödare pratat länge och väl (Dom har en liten knodd på snart 1 år så naturligtvis är tiden knapp för dem att sitta i telefon då de har barn, hundar som ska tränas, arbeten och ett liv) och jag har fått prata av mig ordentligt. Fått en massa inspiration, tips, pepp och stöd. Jag är ytterst tacksam.

Jag vill inte jinxa något eftersom det är så mycket som måste klaffa. Både kemimässigt och inte minst praktiskt då jag från och med denna vecka har två arbeten. Även om jag är ''bara'' timvikarie på båda ställena så slits man ganska så hårt då jag haft två timanställningar förut på två olika ställen. Särskilt då man psykiskt inte mått bra. Men för ekonomins skull så måste jag snällt bita ihop och klippa ihop allt så gott jag kan. Draghundsporten är ju inte gratis. Ja, hundar är inte gratis kanske jag ska skriva snarare.

Som sagt, jag vill ogärna jinxa något då jag just nu är väldigt glad och förväntansfull. Men jag har fått möjligheten och kommer tacka ja till möjligheterna att testa nya hundar och förhoppningsvis tacka ja och införskaffa utökning. Det är något jag inte direkt skyltat med eftersom jag dels inte vill jinxa och dels kommer det kännas för mig då vi ganska så nyss blev av med så många. Men jag ser fram emot att få chansen att förhoppningsvis få tillökning som resulterar i att hösten & vinterns tävlingar kommer att bli av och jag kommer kunna sätta ihop mitt 4-spann.

Inget kommer ske utan vidare eller hastigt. Jag håller en god dialog med de berörda och vi kommer att långsamt och säkert testa ut hur vi bäst genomför detta. Det ska ju stämma kemimässigt med hundarna i fråga också och kännas rätt.

Tikarna drar tillsammans igen och tränar inför kommande tävlingar. Gizmo står på vila då han varit öm i en tass och dessutom inte har kroppen att orka med så mycket krav som jag har på mina damer. Bobby har lagt selen på hyllan och pysslar med annat då drag inte riktigt är hans kopp te. Däremot älskar han att följa med på joggingturer.

Jag försöker uppdatera min blogg så ofta jag kan för er som vill läsa och lyssna på mitt eviga tjabbel dagarna i ända. 

Hoppas att vi framöver får ännu fler kalla kvällar. Vi har haft några helt okej kyligare kvällar då vi kunnat dra lite kortare och inte så tuffa vändor. Alltid något. Men jag hoppas att det blir fler av dem så jag kan utöka distansen och även ge dem rejäla backar att träna i. Just nu är det som sagt under kontrollerade former så inte hundarna går varma.

Jag vet att fler på forumet drar med sina hundar. Så jag ser fram emot att ni postar lite trevliga bilder på era hundar in action nedan med en liten kommentar om hur snabbt hösten kommit till er del av Sverige!

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

ifoundnemo
0

Vi har haft 27 grader idag så ingen höst nere i Skåne inte…!

tiger tok
0

Nej här i Stockholm var det 25 grader i lördags!

Hornslandet
0

#0 Jag längtar tills jag har fått hem en ny hund, som blivit gammal och stark nog att kunna dra, så jag kan peppra dig med frågor och kommentarer :D Mkt inspiration får jag från dina inlägg, skriv så mycket du kan tycker jag! :)

immobilized
0

#3 Hur går det? Får du tag i någon ny uppfödare?

.

Hornslandet
0

#4 Får se :D Har nog mer info om en vecka eller så..

immobilized
0

#5 Samma ras? 🙂Wow va kul ! 

Behöver lite inspiration vad bloggen ska innehålla. Hit me with your best shot!

.

Hornslandet
0

#5 Ja, dels får jag antagligen mer bestämd info om kullen jag pratade om förut, och en annan som är på G nu (inte född än då..).  Ska hälsa på dem inom kort, alltid roligt det iaf :)

Ska fundera lite på vad man gärna hör mer om! Förstås vill jag gärna se mer bilder (och video om det alls finns möjlighet!).

Jag skulle även gärna höra lite rena detaljer om själva draget! Allt från hastigheter till distanser till kommentarer kring saker som kanske händer på vägen som påverkar hur hundarna arbetar mer eller mindre bra osv! :) Eller kanske hur du jobbar med den lydnad som krävs? Hur funkar det vid störningsmoment (allt från vilt till bilar till människor..) ? Allt sånt tycker jag är jätteintressant med!