Hundar iFokus

Hundar

Etikettdebatt
Läst 1113 ggr
tiger tok
0

Konstiga åsikter!!

I den här tråden tänker jag att vi kan skriva konstiga påståenden som vi hört / som någon sagt till oss!! Detta är mestadels påståenden från min låtsas farfar, han har en ehm…. Skev bild av hundar!! Det är enbart schäfrar och terriers som behöver aktiveras och få motion! Dvärgschnauzrar behöver inte aktiveras, det räcker med att gå tre promenader på fem minuter vardera, sedan springer dem av sig energin på tomten, och typ jagar skator och står och skäller (och dem har en egen, som dem köpte enbart för utseendet..) Vadå byta foder för att bitarna är så stora att hunden knappt kan tugga dem, hunden äter ju när de blir hungriga, och att en hund har konstant diarré är ju inget märkvärdigt? Sele, vad är det?? Att en hund drar satt han kvävs och kräks, hur ska den hunden kunna gå bättre i sele? När hunden har illröda utslag och ringorm tar man inte hunden till veterinären, om det smittar människor gör väl inget? Det är bara att köpa någon salva! (detta är man skriver behöver man inte alls hålla med om, jag tycker t.e.x jag håller inte alls med min låtsas farfar!!

jenmjao
0

Mina hundar har på två olika tillfällen båda två blivit less på en situation och sagt åt på skarpen (det har alltså nästan blivit slagsmål) Och när jag tagit dom ifrån situationen har jag fått höra att "hundar löser sånt där själv låt dom vara". 
Blev även tillsagd att hundar skulle vara ute hela tiden, Att det var synd om dom och djurplågeri när dom fick vara inomhus. Det var synd om dom när dom satt fast i lina och inte fick leka, När dom sen var lösa så var det så jobbigt att hundarna sprang omkring och lekte och att dom kunde ha omkull folk,att dom borde sitta fast eller vara någon annanstans.. Det var samma människa som sa det.. Frustrerande.
En annan människa sa också att hundar inte ska belönas när dom är passiva eller få godis för att vara passiva för att senare säga att dom ska få godis så dom kan vara passiva..

Snuffles
0

En min mamma känner sa att jag ska trycka ner min hund i hans eget kiss när han kissar inomhus. Hon trycker ner sina hundar för minsta lilla så hon är inte riktigt riktig i huvudet.

Therese
0

Oj, det var en del speciella åsikter, här kommer en till.

Hanhundar som rider på varandra är både kåta och förmodligen homosexuella.

tiger tok
0

#1 snacka om att säga emot sig själv!!

[Gift]
2

En klassiker jag möter på.

" hej kan hundarna leka? Är de en hane eller hona? Aha en hane. Är han kastrerad? Nehe varför inte? Varför kastrerar du inte han? Man får jo bättre pli på hunden och om du nu inte ska avla på han vilket man inte gör på blandras hundar. Så varför ha kullorna kvar?!" 

Typiskt skulle nu kastrering vara så enkelt och effektiv varför frågar även en veterinär varför man vill kastrera sin hund?

En annan sak

" Varför kastrera? 

Vill du inte ha din hund som den är? 

Har du skaffat en för stor "kostym" ? 

Gå du en kurs i hunduppfostran istället för att kirurgiskt lämpa dina ändamål. 

Eller ge hunden till nån som klarar av den. 

Då du uppenbarligen inte klarar av situationen? 

För du vill väl inte kastrera jycken för att slippa valpar?

Den kanske hjälper dig att stympa din bäste vän?"

Fick hör när min hund var under 1 år. Jag var noga med träning inomhus och lätt träning utom hus. Och INGA långpromenader. De blev en jävla massa invändningar där med

apportbocken
0

#1 Äsch, låt dem leva fastbundna i ett stuprör ute bara så ordnar sig allt.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Fisherling
5

Konstigaste grejen är ju att många tycker att man inte kan ha flera hundar om man bor trångt. Jag aktiverar dem ju inte inomhus liksom??

Joyous
0

Jag har nog inte hört speciellt mycket konstigheter, eller det är väl också möjligt att jag har förträngt det.

Men träna hund inomhus är ett stort nej för vissa, "inne ska hunden slappa och ta det lugnt. Tränar du inomhus kommer den aldrig kunna ta der lugnt där".

Jag tränar mycket inomhus, perfekt för detaljpill eller en mörk kväll när träningssuget sätter igång. Jag har aldrig direkt reflekterat över att det kan påverka hunden negativt. Tränar vi så tränar vi, däremellan tar vi det lugnt. Det gäller både inne och ute.