Ebafarmen Foder
Kom över ett nytt färskfoder, nämligen Ebarfarmens egna färskfoder.
Dom har två vanliga sorter och sedan två spannmålsfria sorter. Priset ser ju bra ut och det verkar som om man kan få hemkörning om det såklart är inom rimligt avstånd.
Vad säger ni när ni ser innehållet? Jag främst använder ju bara spannmålsfria sorter men är intresserad utav att höra om alla 4 sorter, har själv inte använt det utan kom som sagt över det och är nyfiken :)
De verkar i vilket fall inte vara så bra på matte - innehållsgarantin räknad i torrsubstans stämmer inte då det blir över 100%. Sen är det ju det där med minkfarmer, lite etisk konflikt för många att stödja ett företag som sysslar med sånt men det gäller förstås flera av de svenska foderföretagen, i synnerhet de som gör färskfoder.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Kan ni länke sida på fodret😎
När man klickar på foder står det att sidan inte finns, så man får välja i spalten.
Det innehåller alltså vom, kyckling och fisk. Två sorter innehåller en mängd spannmål, de två andra innehåller istället sojaolja och fjädermjöl. Nej. Jag skulle inte ge något av fodren till mina hundar i alla fall.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm