Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 1828 ggr
JoannaLi
0

Kursångest

Jag ville förtydliga att jag är så förbenat nöjd med hunden och hans insats, så det är inte han som får mig att tveka. Det är kursledaren. Jag klarar inte av hen, och hur hen hanterar min hund, bl.a. Hur funkar det hos er, om ni vill hoppa av en kurs på bk'n. Får man tillbaka en slant, eller hur funkar det?

Karmatarerskanise
0

Tror dessvärre att pengarna inte återfås.

kim1980
0

Av min efrenhet så fick jag inte pengarna till baka ! Är hopplöst när kemin inte funkar. . Men kan vara olika. . Fråga hen det annars . Så av den enkla anledningen att jag av vaktar i mycket . När gäller folk.. För att slipa förlusten och besvikelsen.. Men du har rätt säga din åsikt för det. . Om du vågar det så att säga.. Sen om hen nekar är annan sak.. Det har jag vart med om. Fast i annan tränings form.. Vatten habilitering var det då.. Så ingen nyhet vara missnöjd över kurserna. . Lycka till !

JoannaLi
0

Jag förstod ju nästan det, men man lever ju ändå av hoppet. 2 av 7 pass avklarade, och det känns ju lite onödigt att jag ska betala fullpris, likväl som nästa person som tar över min plats ska betala fullpris. Tja, jag får ta mig en funderare :-) Tack för hjälpen!

Majken!
0

#3 Kan du inte ändra upplägg så du ändå kan få ut något utav kursen?

immobilized
0

Jag skulle prata med någon vettig på brukshundklubben och berätta hur jag känner och tänker. Dessvärre tror inte jag heller du får pengarna tillbaka, men det borde väl gå att ordna så du kan få gå en annan kurs istället ?

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

JoannaLi
0

#3 Det är det jag försöker klura på just nu :) #4 Tyvärr finns det ingen annan kurs som jag är sugen på att gå på den klubben. Vi går just nu förberedande tävlingslydnadskurs, och annars har de mest agility, vardagslydnad, valpkurser etc. Tyvärr!

immobilized
0

#6 Surt 😐

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Majken!
0

#6 Jag menar inte att du ska byta kurs, jag menar att du funderar över vad du behöver och ser till att träna på det, när du nu ändå betalat för störningen så varför sluta att åka dit?

hemul
3

Alternativt, säg ifrån. Åtminstone om hur ledaren hanterar din hund. Det är din hund och du bestämmer. Du behöver ju inte vara otrevlig. Prata med någon/några andra som du fått kontakt med. Det kan ju visa sig att fler är av samma åsikt. Nu vet vi ju inte vad ledaren gör som du inte gillar, men är det något dåligt kanske hen får en tankeställare också och det är ju i så fall bra.

[Ragnar&Allan]
0

https://www.facebook.com/Vardagslydnad-Hund-773608246026640/?fref=ts

finns lite lydnadsövningar där. värt att kolla upp

JoannaLi
0

#8 Jo, jag förstod det, så det var därför jag separerade svaret till dig och #4. Jag klurar för fullt på hur man ska kunna förändra det, men kommer inte riktigt på något. Men det har ju bara gått en dag också. #9 Ja, det är ju naturligtvis det logiska och jag försöker samla ihop mod för att göra det (är så vansinnigt konflikträdd). Tack för alla tips!

hemul
2

Är nog svårt för de allra flesta. Även om man inte är särkilt konflikträdd är det en PINSAM situation. Svårt att veta hur man ska lägga fram det utan att såra eller reta upp motparten.