Mår valpen bra?
Hej! Jag har nu fått hem min lilla mas-valp, han är helt underbar men jag är lite orolig över hans allmän hälsa! Han är 8 v gammal. Någon som kanske har tips om symptomen nedan? 1. Han drar rumpan i gräset efter att han bajsat, händer inte alltid men ofta. Är det analsäckarma som krånglar? 2. Han rinner mycket ur vänster öga och även lite ur höger :( 3. Jag tycker att han dricker mycket vatten men det är väl subjektivt. Någon som har tips? Bör jag boka tid hos veterinären? Han är hur glad och go som helst annars, äter sin mat, sover som han ska och är busig och glad som en valp ska va 😊🐶
Att han drar rumpan kan också bero på mask, men ring och rådfråga veterinären!!
Mas -valp ? vad är det
Miniature american Shepherd #2
Aha
Att han drar rumpan mot mattan kan bero på flera saker. Kliar i rumpan pga lite för mjuk mage så den tömmer analsäckarna själv, kliar pga liten rest av avföring osv.
Kolla med uppfödaren hur avmaskningsschemat såg ut.
Vad gäller ögonen - har det runnit hela tiden eller kommit nu ? Är han nyligen vaccinerad ?
Ofta har veterinärer gratis rådgivning, skulle ringa och berätta symptomen där istället för ett forum där man egentligen inte har någon aning om hur mycket kunskap den som svarar har :)
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.