Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2852 ggr
Den vilda djungelkvinnan
0

storlek på urna

Hej! Igår fick får fina hund somna in. Han har varot sjuk gabska länge och nu när han fick en större infektion tyckte vi att det eäckte… Jag gråter ihjäl mig men vi försöker komma över detta. Vi ska hämta honom om ca en vecka och ska beställa en fin urna. Hur vet man storleken på urna? Får ringa veterinären och fråga men känner inte för det samtalet just nu… Han vägde 57 kilo men jag har ibgen aning om hur stor urna som behövs. Hur stor urna har er hund och vad vägde den? Jättetacksam för alla svar

Vickiw
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är från sidan där jag beställde urnan till min hund.

Lona
0

Beklagar sorgen <3 !

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Den vilda djungelkvinnan
0

Tabellen är väl inte vikten på djuret utan på askan ?

immobilized
0

Själv förlorade jag 5 st i juli. Så jag förstår och känner med din sorg.🌺

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Vickiw
0

Jag uppfatta de som att vikten på djuret avgör mängden aska (liter). Har inte fått tillbaka askan för min hund än så är inte säker :)

Den vilda djungelkvinnan
0

Ringde kliniken idag. De sa att 1 liter borde räcka. Så jag köper en på 1.5 för säkerhets skull. Tack för alla svar!

Joyous
0

Bra att det löste sig. Jag beklagar din förlust ❤️

Shirokaze
0

Jag beklagar sorgen, verkligen.  :'(
Vilken fin idé dock att skaffa urna så att vovven blir kvar "hemma", har inte vetat förr att det alternativet fanns till husdjur…

Cosplay-blogg ♥  https://valkoinensamurai.blogspot.com/

Den vilda djungelkvinnan
0

Tack för alla svar.

Lona
1

Vikten i tabellen avser hunden innan kremering. Det här låter kanske osmakligt och är jobbigt att föreställa sig men lämnar du in urnan till krematoriet så de fyller den eller får du hem alltihop var för sig? Be i så fall någon annan föra över askan till er valda urna, det vill du inte göra själv :-( . När mina första två hundar gick bort så beställde jag ett halssmycke, ett hjärta med deras namn som inskription. På det viset kände jag att de var med mig lite ändå <3 . Beklagar åter sorgen, har mist två av mina hundar och en häst sista året, alla tre i förtid.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Zyloon
0

Beklagar sorgen 😕

"Där kunskap slutar, tar våldet vid"

Min blogg nouw.com/fyratassar

Den vilda djungelkvinnan
1

De sa att askan kommer i en påse i en papplåda. Så man kan flytta plastpåsen till urnan själv. Tack för svar!