Lilla Varg
Min "bästaste vovve" den snällaste och finaste kamraten sedan femton år har fått somna in strax före midsommar. Saknaden är stor och därför slänger jag ut en krok här. Han var en blandning av renrasig schäfer och renrasig siberian. Finns det någon som vet någon som har en sådan kull på gång (eller klar)?

Han/hon kommer att komma till ett kärleksfullt hem med två pudlar som älskade Lilla Varg. Hoppas.
kolla hundstallet, de kanske har en omplacering med liknande mentalitet som din bortgångna.
Tänk på att det kanske inte alls blir en likadan hund bara för att det är samma raser (om du köper valp tänkte jag) utan kan bli som en helt annan.
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
http://hundstallet.se/hundarna/hundar-for-omplacering/marta-2/
hundstallet har precis den blandningen du frågar efter dessutom haha
Blocket??
Tänk på att du aldrig kommer kunna ersätta vännen du förlorat. Att skaffa en hund av samma blandning och tro att de kommer vara ens de minsta lika i utseende, personlighet eller aktivitetsnivå är som bäddat för besvikelse och frustration.
Sätt dig istället ner och skriv ner egenskaper du vill att din hund ska ha. Tänk igenom vilket liv du vill leva med hunden, hur aktiv du är, hur mycket träning du vill lägga ner, och välj ras eller individ utifrån det.
#4 + 1
Håller med de föregående ^^^^

Nu har jag haft min underbara vovve i femton år. Haft häst i många år. Sååå trött på förståsigpåare som tror dom vet bäst. Jag vill bara hitta "reinkarnationen" av "Lilla Varg". Hittar massa negativt om denna blandning på nätet. Så fel. ALLA runt mig som var hundrädda älskade honom….
#7 Du måste förstå att hundar är individer precis som vi är. Att folk älskade din förra hund är fantastiskt. Men det säger ingenting om din nästa. Även om det är samma blandning kan det bli raka motsatsen till din förra hund. Samma blandning garanterar absolut inte att det blir liknande i sinnet.
Så du gör dig själv en otjänst om du tror att det blir samma sak med en ny hund av samma blandning. Risken är stor att du blir hemskt besviken. Det är en helt annan hund.
"Sååå trött på förståsigpåare som tror dom vet bäst."
Alla här har varit trevliga och gett bra råd, det Fisherling säger är sjukt bra och risken är enormt stor att du blir besviken om du köper samma blandning och hoppas att det blir "reinkarnationen" av din bortgångna hund…
Den enda som har otrevlig attityd här är tyvärr du :(
Fast nu var det ju inte det byggarn30 frågade om.
#10 Ts fick svar han frågade om. Sedan fann jag med flera det viktigt att ts förstår att det aldrig blir samma sak med en ny hund som det var med en annan. Du har ju varit med ett tag på forum och vet att man får även andra svar än det man efterfrågar om folk tycker det finns något att påpeka. Och detta anser jag vara av stor vikt.
Hera, du behöver inte förklara för mig vad som står i tråden. Jag har läst den och har inga problem med läsförståelse. Men tack för att du tog dig tid. 😉
Verkade som en förklaring var på sin plats eftersom du gjorde din kommentar. För precis som du kan läsa och förstå kan vi andra det.
Om du vill ha en likadan blandning igen kör på. Men var bered att han/hon inte alls behöver vara likadan. Jag har 2 stövare som är som natt och dag i lynnet och på jakt. De har skolats av samma människa under lika förhållanden. Det bästa exemplet ät min sambos Beagle som hans föräldrar tog hand om. Hon blev sjuk i Cancer och avlivades. Efter det väntade de ett år och så ville de ha en ny Beagle. Men eftersom min sambi varit den som skolar den gamla och haft mest att göra med den viste de inte vad en Beagle egentligen handlade om + att det var en lätt och lydig hund i övrigt. (Som valp) De trodde automatiskt att en ny Beagle skulle vara prick lika. Jag försökte förklara att de borde ta en Mops eller en sällskaps hund för att de kommer inte att orka med en beagle. Ingen hund är den andra lik, inte ens innom rasen. Nu sitter jag här och tänker att "vad var det jag sa?" INGEN HUND ÄR LIKADAN SOM DEN ANDRA. INGEN ÄR ETT PLÅSTER. Därför råder jag dig att söka en hund så långt du kan ut ifrån egenskaperna du önskar eller ens träffa båda föräldradjuren före valpning/parning. Även om inget ger garanti för en likadan upplevelse som du och "Lilla Varg" hadde. Ta den nya hunden som den kommer, en individ.
Jag tycker det är elakt mot den nya hunden att se den som en kopia av den som gått bort och som man saknar, en ren ersättningshund som inte har något värde i sig. Helt fel inställning. Den nya hunden, även om den vore av samma ras som den gamla, är en ny hund. En ny personlighet och bör inte jämföras med den förgående eller lotsas vara en återfödelse av den gamla. Jag personligen tycker inte man bör skaffa en ny hund hastigt utan hedra den gamla hunden och dess minne istället.. Läka sina sår och sen när man är redo skaffa en ny hund och inse att detta är en ny livskamrat och nya minnen. De gamla goa minnena har man ju kvar!
Troligt är det ingen dålig blandning om man har tiden att lägga så att hunden inte blir frustrerad. 2 in 1 ras betyder oftast en del att jobba med, men som sagt… om man har tiden till det så kan vilken hund som helst bli den bästa livskamraten i världen.
Vila i frid lilla Varg!
Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.