staffordshire bullterrier
Passar just nu en staffe-tik. Världens underbaraste individ som jag passat! Så trevlig och behaglig att ha och göra med. Världens clown och mysvovve på samma gång… Hade det inte varit för att jag bestämt mig för en Pudel till våren så hade jag skaffat en staffe istället! Definitivt på min "att ha ras-lista" :P och dessutom var det extra lockande att just denna tiken ska ha valpar till våren… :P
Folk här inne som har rasen som kan berätta lite mer era erfarenheter?
Medarbetare på Hundar.ifokus
Har ingen egen men en jobbarkompis har en staffe. Han är en så galet charmig hund, massa personlighet, supersocial och glad i allt och alla! Hunden är med på jobbet och det är mycket spring och mycket barn(!), men han störs inte alls av det utan trivs som fisken i vattnet. Extremt hög retningströskel. Han är ingen lydnadsstjärna dock (men kan the basics). Min bild av straffar är härliga men lite flummiga hundar 😊
Tycker staffarna verkar helgoa! Och efter rätt linjer verkar de dessutom väldigt roliga att träna med :) Har tyvärr inte träffat jättemånga staffar, men på någon kurs och tävlingar ibland sådär.
Nackdelen är ju hälsan på vissa. Allergier och demodex verkar alldeles för vanligt, även problem med både höfter och armbågar.