Disc dog
Finns det någon här som tränar disc dog med sin hund? Verkar inte vara så stort i Sverige, men utomlands så är det ju det. Kanske framför allt i USA. Vore roligt om någon ville berätta lite mer :). Om träningsmöjligheter, tävlingar etc.
Träffade på vår BK en tränare inom det, verkar vara en jätte trevlig sport!! Dock har jag glömt dennes namn och själv tränar jag det inte.
Ja, verkar väldigt roligt :). Det finns nästan ingen info på nätet om sporten i Sverige. Hittar ingen klubb, träningar tävlingar, inget. Så särskilt stort verkar det inte vara…
Det finns en facebokgrupp, Disc Dog Sweden, och vet att det har arrangerats några tävlingar via Skyhoundz. Den de hade planerat detta året fick dock ställas in pga för få deltagande, det är ju som nämnt inte en så stor sport i Sverige tyvärr. Men jag kommer i alla fall köra med min nästa hund, och hoppas på att det blir fler.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
#3- attans att man inte har Facebook! Ibland verkar det bra :). Har varit inne på Skyhoundz hemsida endel, ska kolla vidare. Synd med tävlingen, hoppas det blir flera som vill köra snart då. Tänkte testa lite med mina hundar, småfjantarna haha. Ska vi kunna tävla så hoppas vi på många deltagare i microdog-klassen 😉
Finns mer och mer har i Australien. Om tiken inte hade brutit tan hade vi nog fortsatt 🙂
Vet att härliga hund hade ett inslag om disc dog, kanske finns att hitta på nätet??