Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 914 ggr
EmiliaNilsson_
0

Pomerainen aggressiv och rädd

Hejhej, för några månader sen så fick jag ta hand om en 5åring pomerainen. Han är hur söt och go som helst men han kommer från dåliga förhållanden. Han har mycket med sig. Han är väldigt fast med mig då jag har tagit han om honom sedan han kom till oss. Men det som är problemet är att han är super rädd för allt, men han har blivit bättre! Men han är aggressiv och så vidare mot min syster och pojkvän. Jag vet inte varför? När han kom till oss så kunde han inte kissa ute och va så rädd. Han hade aldrig känt på vinden och aldrig träffat på någon man alls. Ja, som sagt han har haft det jobbigt! Hjälp mig snälla, behöver bli bättre då han ska in i familjen!

Hoppas ni tar dela av mina tips, och sånt. Kram Emilia Nilsson 

Herveaux
2

Hur beter han sig mot din syster och hennes pojkvän?
Och framförallt, hur beter sig dom mot hunden?

Det bästa dom kan göra är att totalt ignorera hunden, "tappa" något gott när dom är i närheten av honom och låta hunden vara den som närmar sig och tar kontakt.

// Harley

Fialialej
0

Såntdär tar tid. Och hur man bäst tränar upp självsäkerheten är individuellt. Mitt tips är att ta kontakt med en duktig hundtränare/beteendevetare/psykolog som kan träffa din hund och ge dig övningar utifrån er situation.

"På natten är alla katter svarta"

[Nalle-]
0

Det är väldigt svårt att ge tips om sånt här över internet, eftersom vi inte kan se hur hunden beter sig. Du skriver att den är aggressiv mot din syster och pojkvän, det är troligtvis för att han är väldigt rädd och säger åt dom att hålla avstånd. 
Hör dig för med en närliggande brukshundklubb eller någon hundtränare, så kan du säkert hitta någon som kan hjälpa er på plats. Lycka till! 🌺