Valpväntartråden 2016
Det kanske är liiite tidigt att tänka på nästa år när det bara är juli, eller är det? Flera som redan börjat planera för ny familjemedlem? Posta tankar, funderingar, bilder och berättelser här!
Rasen har varit bestämd sedan länge - australian kelpie ska jag ha. En tik. Ju fler individer jag träffat på desto mer säker är jag på att rasen passar mig som handen i handsken!
Planerna med denne är främst bruksspår, sök och tävlingslydnad. Ev lite agility på ett hörn beroende på hur pass lämplig jag tycker hon känns.
Tanken är att ta valpen någon gång i början på juni. Det är dock väldigt svårt att hitta passande kullar. I dagsläget har jag kontakt med en uppfödare som planerar valpar till våren ur en väldigt spännande kombination. Söker en valp med lite skärpa och attityd men som absolut inte får sakna lite motor och arbetsvilja. Kommer bli såååå kul, trots att det är ett helt år kvar så kan jag inte låta bli att längta något så enormt!
#1. Nu blev jag väldigt nyfiken, från vilken kennel har du tänkt ta från? Vi var idag och hälsade på hos cefeus och jag hoppas att vi har valp i början på 2016 :D
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Jag hänger gärna med om jag får 🙂
Har en staffe valp på snart 5 månader..
Uppfödaren till vår valp ska eventuellt ta en sista kull på sin tik till hösten 2016..
Så vi har satt upp oss på kölista ifall det blir någon över till oss :D
Men jag har min tös på halvfoder så om det inte blir till nästa år, om hon blir bra, så får det bli en tös från hennes kull 😃
#2 Men vad roligt!! :D
Tyvärr kommer jag hålla det lite hemligt tills allt är lite mer bestämt.
Mina planer är längre bort än 2016 dom.. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#5 Ja du vi kommer nog fa skriva i 2017 traden 👍😃
Det enda jag vet är att det passar bäst att ta hem en valp i juni 2016, efter min praktik och då min hane förhoppningsvis mognat lite(om han någonsin gör det 😂). Ras och kön har jag dock svårare att bestämma. Kön beror på hur min nuvarande hane hanterar nästa löpperiod och hur han hanterar löptikar efter eventuell kastrering. Helst vill jag ha en tik men isåfall vill jag att min hane ska kunna bo tillsammans med henne under löp utan att han mår dåligt.
Ras kommer jag nog inte bestämma mig för förns det är dags, känns i dagsläget som att jag kommer höra av mig till uppfödare av flera raser när det börjar närma sig. Storpudel, barbet, lagotto och Bearded Collie cirkulerar runt på toppen av min lista, de är lika på flera sätt(och då tänker jag inte utseende) men samtidigt rätt olika också, har nog inte riktigt bestämt mig exakt vad jag vill ha än men det pusslet kommer jag nog lösa framöver🙂
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Hoppas hoppas mot 2016-2017 hållet! :D annars lär jag få vänta ett par år då jag inte vet hur det kommer passa… har dock en ung bc som börjat tävla aktivt precis så går ingen nöd dock.
Ras blir troligen en till border collie ;) Kanske importerar. Blir mot 2016 slutet i så fall. Finns lite andra intressanta raser, men tror jag väntar med de till framtiden :)
#6 Det beror på hur länge Andy och Digger lever för min del. :) Andy må vara 11 men han har många ledproblem redan så tror värken kommer ta honom före något annat. Och Digger är bara gammal. Efter Ixxi blir det en cairnterrier och efter Andy och Digger blir det antingen en airedale eller welsh springer spaniel, alternativt boykin spaniel. Får se. :) Det är ditåt skutan lutar nu iallafall. ;)
#8 Spännande! :)
#7 Visst är det frustrerande och kul med pussel? *S*
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Tre bilder från då vi hälsade på hos uppfödaren :)
Liiiite tidigt kanske 😉 Har eventuellt planer på nästa hund, eller har planer men om det blir som jag vill får vi se. Blir en bichon havanais efter många om och men, finsk lapphund som jag också är en drömras får vänta tills vi kan flytta till hus.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jag hoppar in här i hopp om en liten parvel till nästa år. 🙂 Vi har velat utöka flocken i flera år nu, men inte haft möjlighet. Nu ser det äntligen ut som om vi har den möjligheten! Jag har kontakt med en uppfödare som verkar jättetrevlig och bra, som jag ska åka och träffa under hösten. Bägge tikarna som jag är stormförälskad i ska ha valpar under nästa år, den ena eventuellt redan efter årsskiftet och den andra till sommaren. 😍
Det blir för övrigt ingen till staff, utan nu byter vi ras. Så det blir med största sannorlikhet en Miniatyrbullterrier. 😃
Jag planerar valp till våren. En till lagotto, såklart. Har kontaktat mååånga uppfödare och äntligen hittat en som jag känner att jag fick någon typ av "connection" men och vi sa att jag ska komma och hälsa på henne nu i höst och träffa hundarna och sånt, efter det bestämmer jag mig! Men det lutar starkt åt det. Jag gillar hennes tänk och hur hon fokuserar mer på det rasen är ämnad för: arbete. Och jag tyckte vi hade ungefär samma värderingar när det gäller rasen i allmänhet. Så det känns bra! Den här valpen ska förhoppningsvis bli min framtida stjärna. Planen är att träna både lydnad, spår och freestyle.
Hälsningar Johanna
Min blogg: teamvinter.blogg.se
Har haft kontakt med en uppfödare i över ett år (mest random bergernörderi innan). Hon planerar en kull till våren/sommaren, och om jag har tur finns där en liten (eller stor) hane till mig 😍 Har planerat sedan 2014 att valp blir 2016, så största fokus har legat på att kika (överanalysera) linjer och uppfödare. Hade lite planer på att importera och kikade på uppfödare i Norge och Tyskland, men denna uppfödaren och kombinationen känns bara så bra! Träffade tiken redan i vintras och fattade direkt tycke om henne, även riktigt förtjust i hanen.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Efter att ha funderat på det i över ett år och sakta men säkert klurat ut det ena och det andra inför ett eventuellt köp har vi nu äntligen bestämt oss. Vi ska köpa en sheltiehane i början av 2016!
Hittade en kennel jag tyckte om redan i somras. Mailade och frågade om besök, och för en dryg månad sen åkte vi och hälsade på alla hundar. De var fantastiska! Nu har tiken som ska ha kullen börjat löpa och ska paras till helgen, håller alla tummar och tår för att allt går vägen 🙂 Längtar redan ihjäl mig!
OM det blir en valp till mig blir den leveransklar första veckan i Januari. En högt efterlängtad hund.
Medarbetare på brukshundraser.
Jag har precis varit och hälsat på en uppfödare av rasen Russkiy Toy, supertrevliga hundar och uppfödare! Jag har så svårt att välja ras, men dessa hundar var så himla fina så det blir kanske en liten minihund för mig trots att jag började mitt letande med att helt avfärda "chihuahua storleken" haha, men det var ju ett år sen eller så… ;) Det ska bli en valp för mig tidigast i juni :)
Jag, till skillnad mot många här, köper valp i slutet av året med väldigt kort varsel. Eftersom min hund dog i en olycka så skakades hela världen om, och jag fick göra upp helt nya planer för mitt hundägande. Så under 2016 kommer jag ha en schäfervalp efter väldigt intensiva föräldrar som på papperet har alla förutsättningar för att bli en riktigt bra sporthund. Förhoppningsvis blir det lika bra i verkligheten också, fem veckor till leverans och nedräkning pågår..
Puttar upp denna.
För oss blir det förhoppningsvis en labbe till våren om allt går väl! Har kontakt med en bra uppfödare med riktigt snygga hundar, jaktinriktade. Då jag bara haft omplacering innan ska det bli fantastiskt att få vara med från början och forma en trygg och glad hund! Planerar mycket kurser i lydnad och sedan är planen att utbilda sig till patrullhundsinstruktör :)
Är inte 2016 men om 11 dagar kommer en valp hem till oss. :-D
Yepyep! En liten Aussie ska förhoppningsvis bli del av mitt liv I slutet av 2016 om lämplig och önskade parning visar sig runt den tiden, annars får det nog bli mera I started av 2017 😁 Tiden borde gå snabbare! Om en önskad parning visar sig under hösten 2016 och det passar bra allmänt kanske det blir tidigare. Fokus kommer ligga på Agility och spår med lydnad, drag och vallning beroende på vad intresseret visar ligga.
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Sju dagar kvar!

Jag hoppas Ingrid löper i mars, gärna i samband med Polardistans, direkt efter loppet gör inget, så hon kan betäckas 2-3 gånger innan hon kommer hem.
Hon är en grönlandshund, som jag varit delägare på, och det har nu gjorts 2 försök med en annan hane, där det blev 2 valpar som dog efter 4 dagar en gång, och hon gick tom eller resorberade andra gången. Nu är hon bara min, och jag ska försöka med 3:e gången gillt, och så klart med en ny hane, en yngre förmåga.
Jag kommer att behålla i alla fall en valp ur den kombinationen.
Ingrid är den kossafläckiga, i spannet går hon ensam bak dag två på sitt dragprov60, den orangea hanen Örni är tilltänkte fadern.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#23 , Åh 😍! Har missat det med din andra hund, beklagar 😕.
Lycka till med den nya, varifrån kommer hon?
Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!
#20, Kul! Fler labbar till folket 😃!
Vilken kennel är det du spanat in tro?
Jag förlorade ju två hundar här på raken så det blir med största sannolikhet en cairnvalp nästa år. Har en kennel som jag har ett väldigt gott öga till men vet inte helt säkert deras planer än, de har inte kullar så ofta.
Sen skall förstås allt annat klaffa, att det blir valpar och en som passar mig och så vidare.
Det lär bli nytillskott i vår gemensamma flock i vilket fall, min kompis skall skaffa en ny jaktlabbe till våren. Vi har ju bara fem här hemma…😉😃
Det skulle vara roligt om våra valpar kom ungefär samtidigt, jisses vilket jobb det blir, men våra allra första hundar växte upp tillsammans för över 20 år sedan och de var bästa vänner i drygt 14 år - tills lilla Bullen fick somna in, min Raskva levde nästan två år till ❤️.
#25 tack, det är otroligt sorgligt. Den nya förmågan är en Molars-tik, den lär kunna matcha den förra i livlighet vilket är det viktigaste för mig.
Den 2:a januari flyttar en liten huligan in. Längtan efter henne är olidlig.
Hoppas på att faktiskt kunna lägga upp bild på ett eget litet monster här till sommaren… Men än är ingenting bestämt… Håller tummarna hårt, efter 11 års väntan kan jag tycka att det är min tur.. 😃
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#30 Grattis!!!
Tass Josephine
Kommer förmodligen få hem en vit herde i maj 😍 Efter en hel barndom med längtan efter en hund känns det helt overkligt… ❤️ Längtar som tusan!
Inga valplplaner här då det räcker med den jag har hemma och vill inte ha hem en till valp på några år. Vi har flurat på att ta en omplacerings whippet däremot, en kompis till Corinne är tanken och möjligtvis en hund som kan springa på banan. :)
- Nederlandse Kooikerhondje -
Efter mycket prat med sambo har vi bestämt att det blir en valp tidigast hösten 2016. Jag som funderade på borzoi var ändå sugen på någon annan icke-sällskapshund och på senare tid insåg jag mer och mer att jag även ville ha en liten renodlad sällskapshund (mysfluff i knät), så jag läste och läste och hamnade faktiskt på min fördomsras - chihuahuan!
Vi vill vara aktiva och kommer att prova på en massa kul. Bland annat spår och en hel del roliga tricks. Jag ser mest fram emot agility just nu, men jag kanske får mig en annan favorit. Jag lär pröva allt som är möjligt minst två gånger.
Vi har bestämt att vi vill ha en korthårig hane och har även köpt lite saker. Vi kommer att köpa fler saker lite då och då fastän det är ganska länge kvar, för vi är så himla uppspelta och glada över detta. Det är så roligt att planera och jag kan knappt vänta med att börja besöka uppfödare!
Jag kan tillägga att detta är första hunden, så det är extra kul! 😃
#34 Åhh vilken goding! Vad är det för ras? 😍
Nu kan jag med glädje meddela att det ser ut att bli valp för mig med iår! Har troligtvis fått en plats i personalhundstallet, och då blir det Aussie-valp till sommar! Längtar så! Nu börjar det roliga, mejla uppfödare… 😍
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Åh den här tråden hade jag glömt bort att jag skulle ta del av!
Var helt bombsäker på att det skulle bli en aussievalp leveransklar till sommaren för mig. Hörde av mig till ett par kennlar som hade planer. Men efter att ha "blivit av" med min schäfertik i December så har jag tänkt otroligt mycket (försvarsmakts hund som gjorde ett godkänt L-test).
Det blir förhoppningsvis en schäfervalp eller holländare till sommaren istället. 😃Känner att en aussie inte riktigt passar mig. Just nu har jag kontakt med två schäferkennlar samt en HH kennel som har planer.
Ska även kolla på en schäfertik på lördag, 3 månader gammal. Om det känns riktigt rätt med henne så tar jag henne.
#38 vad roligt! Lycka till :D
#38 personalhundstallet? Skal du jobba på hundstallet? Grattis på förskott med jobb och valp!
Instagram
#41 haha nä jobbar på djursjukhus, våra hundar har egna stora fina boxar! :D Tack! Så roligt väntat på detta i 13 år!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#42 Jaha vad roligt! Hade också gärna velat jobbat på klinik/djursjukhus! Hoppas allt blir bra! Lycka till! Kom ihåg att uppdatera och bildtråd är alltid välkommen, speciellt för Aussie's då jag själv planerar en :D
Instagram

#44 Hon är ju bara för söt! Jag har haft kontakt med några uppfödare, hoppas på en liten pojk, malinois. Den kombination som jag hoppas på har inte parats ännu, så vi får se!
#44 Kommer hon från Mikaela?
Vad kul att se att så många väntar valp! Är det alltid lika många? Vi har tagit en sväng och kikar nu på en del olika raser, men det lutar mest åt whippet! ☝️
Jag är så valpsjuk! Hoppas på att det kanske blir en valp här nästa år, under tiden får jag kika in här på era söta valpar 😉
#49 Kul! Det är en spännande kull att följa. Förstår att du är nöjd med din valp!

#49 Kennel Lindjax. Den mellan Lindjax Järva och Lymmels Jöte. :)
#50 Än så länge lever hon upp till mina förväntningar. Jag är alldeles säker på att vi kommer att ha kul ihop ute på tävlingsbanorna. #52 Spännande. Hoppas att det blir en valp till dig!
Puttar lite.
Liten uppdatering på #22 rasen har ändrats (tillbaka) till kromfohrländer då planerna efter gym ändrades lite. Så har skrivit med lite uppfödare men ska verkligen skicka "ansökningar" under sommaren och hoppas då på en valp till slutet av 2016/starten av 2017 om önskad parning visar sig samt om det verkar passa in i mitt lilla liv :D Planerna var först bara strävhårig eftersom jag inte ville åka till tyskland för slät. Men nu lutar det kanske åt en slät ändå då jag har fått kontakt med några underbara människor. Jag ska då möta två släthåriga om typ en månad och känna/se hur dom är jämfört med strävhåriga som tydligen skulle ha lite mer det typiska terrier beteendet. Vad det blir efter det får man ju se 😃
Instagram
Äntligen min tur då! Fick mejlet jag väntat på igår, valparna är födda och eventuellt blir en av hanarna min! Så fruktansvärt glad :D
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#56 Men vad roligt! Stort grattis 👍 Vet ju att du längtat och väntat efter detta väldigt länge!
#56 Stort grattis!!! Får man fråga om ras och kennel?
Tass Josephine
#58 Rasen är australian shepherd men kenneln vill jag inte skriva ut riiiiiktigt än förrän det är 110% säkert att han får flytta hit… ;D
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag hoppades egentligen på en valp nu i början av året, men tyvärr blev det ingen tik till mig från den kullen. Har lite svårt att släppa den kombinationen då den var helt enligt mina önskemål… Så det var lite trist. Som det känns just nu kommer jag aldrig "få" en till hund. Uh. Vi får väl se…
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

Äntligen löper Ingrid! Vi försöker lösa logistiken så att vi får chans på parning minst 2 dagar i helgen, sen är det bara att ta det lugnt, ge lilla hjärtat exellent mat och hålla alla tummar att det tar, att hon behåller alla valpar i magen, och att de föds och klarar sig!
MVH Elin
Återigen hände det som bara händer mig. I alla fall som det känns.
Fick ett sms om att en vän till uppfödaren ringde och ville ha sista valpen, så hen fick valpen… Så nu är jag tillbaka på ruta ett. Redo att ge upp snart…
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#62 Tråkigt, men föddes dom inte igår eller hur det nu var..? För isåfall finns det ju fortfarande chans att någon hoppar av eller så.
#60 vart var det du hade fastnad så? Ursäktar det inge gick att få en valp ur din drömkull 😕
Instagram
#64 Sugarwinds senaste kull.
#65 Jaha, bad synd att du inte fick en valp, speciellt när du verkligen kände för kombinationen så. Sitter i samma sits 😟 Hoppas du hittar en ännu bättre kombi nästa gång och att du får valp därifrån! 😉
Instagram
#63 nej tydligen förra veckan, så ja visst men tror inte det då jag måste planera med semestern isf och hade behövts ordnats typ nu… Så håller på att kolla runt efter andra uppfödare nu, går inget vidare direkt.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Tik och hane parade, ska träffa uppfödaren i mars! Jag har ingen aning om huruvida det blir valp eller inte, efterfrågan är stor på den här kullen men jag hoppas!
Helvändning nu då när det gäller ras. Håller tummarna för mig, men jag tror på ödet. Mejlat 2 uppfödare av den nya rasen och fått väldigt trevliga svar, det är nog inte meningen att jag ska ha Aussie… Än 😃 Så nu håller jag tummarna! Jag ger inte upp!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#69 Vad blir det för ras nu då?
Ojoj!! Får man fråga vilken ras? #69
Instagram
Det håller jag faktiskt lite på, men är fortfarande kvar i grupp 1. Men ingen bruksras faktiskt, det är väl det enda negativa med rasen haha!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#72 Varför är det negativt? icke bruksraser kan också har massor med energi och spunk! 😉
Ser fram emot avslöjningen! 😎
Instagram
#69 Spännande! Håller tummarna för dig 🙂
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
#73 Hahaha ja alltså får väl omformulera mig. Det minst braiga? xd Ja denna rasen har det, har valt ut 2 kennlar som även tävlar ganska mycket med deras hundar också så detta ska nog bli bra. Om det nu går igenom vill säga… Så ska inte säga för mycket nu, för då skiter det väl sig igen haha 😎
#74 Tack! :D
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#75 haha vet vad du menar! Tror alltic jag bestämmer mig för en ras, då går det kanske en månad och då är jag tillbaka mellan dom 3 raserna jag hoppar fram och tillbaka mellan….
Instagram
Vi väntar valpsingar!!!! 😃Yes det blev bekräftat för någon dag sen och vi är de första som får välja. Känns skönt. Dock hämta vi oktober så det är lagom och det är bra på många vis. Och de har bjudit upp oss 2 gånger innan valparna ska hämtas. Ska träffa den förra kullen med eftersom de har en planerad valpträff och de valparna är underbart vackra! Ska starta en tråd sen med bilder och allt!
Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.
#77 vad roligt! Och grattis! Ser fram emot bilderna! 😍
Instagram
#78 Tackar och ja, det pirrar i magen när man tänker på detta. Det blir långa resor, men det är det värt 😉 Kanske lägger upp en sneak peek bild här sen 😃
Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.
#81 Vad roligt! Inte mycket med dalmatiner här på sidan! Får man höra lite om din dalmis? Skriv gärna in en liten presentation av din uppfattning av dalmatinerne (på tråden i nedanstående länk), både som ras och din individ, en som sitter i rasvalet och är intresserad i denna fina ras - http://hundar.ifokus.se/discussions/56ddeef1ce12c40c460012b0-rasfunderingar-igen?discussions-1
Bara om du skulle ha lust såklart!
Instagram
#82 Absolut, jag dyker in i den tråden!
Oj, min vuxna hane skulle jag kunna prata om i timmar. Valpen har jag ju knappt lärt känna än.. Min vuxna hane har bott hos mig i 1 år och jag är hans 5e hem. Han är lättstressad och har nära till ljud. Otroligt kär i mig, gör allt för mig! Väldigt lättlärd och älskar att jobba, jag tränar och tävlar lydnad med honom. Bryr sig inte om vilt men jagar små sällskapsdjur (små hundar, katten, burdjur osv). Ganska vaktig men skäller inte, markerar bara. När han är undrstimulerad blir det lite okontrollerbart.. Vill springa av sig ordentligt en gång om dagen, sen är han nöjd med att ligga i soffan resten av dagen. Älskar ALLA människor, stora som små. Skotträdd, men annars inga direkta rädslor. Väldigt frusen.
Valpen ja.. Också nära till ljud. Mer reserverad mot människor.
Kennel Flatian's 
http://flatians.weebly.com
Datum är inbokat för att åka och hälsa på en uppfödare 🤪😃 De har inga valpar än, men ska få träffa uppfödaren, tiken och två halvsyskon till kullen!
#84 spännande! Fortfarande samma Ras? Hoppas du kan tå lite bilder c:
Instagram
#85 Japp, samma ras 🙂
Vi ska traffa Lagotto's pa sondag med min mamma, hon hoppas pa valp senare till aret…. 🙂
Putt
Följt en tik i ca ett år, genom väntan på löp, parning och dräktighet. I söndags föddes de små liven!! Känns helt fantastiskt att få ha varit med från början. Blev 4 hanar och 1 tik och jag står först på listan :) Nu ska man bara kunna hålla sig i 8 veckor till!
Den här veckan ska en tik som vi kanske köper valp får paras. 😃 Känns ju extra spännande då det här blir familjens första hund!
Väntar fortfarande på att tiken ska börja löpa. Hon har inte bråttom 😇
#89 Spännande! Vilken ras? 😎
Instagram
Tiken skulle valpa i veckan. Visar sig vara skendräktig… Jahopp… Och nu då?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#93 Vad jobbigt.😴
#94 jaaaaa… Äntligen tid att skaffa valp. Första uppfödaren dissar mig för en gammal vän som köpare, andra uppfödarens tik går tom… Väntar på en till kombination och några fler intressanta uppfödare men alltså jag undrar jag…
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#94 vad är det för ras du traskar med?
Instagram
Sätter in en väldigt eventuell tass här, efter en del funderande har jag insett att det passar bättre med valp i år än nästa år (som jag var inne på), så med lite tur blir det valp här till hösten 😍
Cuteness overload
Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!
#92 Det blir jaktlabbe :)
Har planer på valp, har haft det hela året men inte varit säker alls, är fortfarande inte helt 100% men sätter en tass här.
Står mellan Schäfer, Flat coated retriever, Belgisk Vallhund… Men ja, det är så mycket som måste stämma att det är så svårt för mig att bestämma hurvida en valp ska komma in i mitt liv eller ej. Det bästa vore ju om den kom i år, under sommaren, för då har jag mest tid, nästa år är mer osäkert.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
#101 Nämeeen gud så urgullig!😍
Om 2 dagar hämtar jag hem våran amstaffbebis! :D
#92, Nu blev jag ju jättenyfiken… Vilken kennel :-) ? Vet en kull som föddes just då som min kompis ska ha valp från nämligen! Här ser det ut att bli tillökning x 2 om vi räknar till "storflocken"; en liten jaktlabbevalp kommer i maj(?) som jag skall passa (och pussa!!) och TADAA! Jag står uppsatt på en borderterrierkull som förhoppningsvis föds i sommar, tiken är just parad. Problemet är väl när man vill ha från just DEN kullen, om det inte blir något…
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Jag har fått kontakt med flera uppfödare av den rasen jag vill ha!:) Två har redan parat och de andra väntar löp, och jag har jättesvårt att bestämma mig vilken uppfödare jag skulle välja eftersom alla känns jättebra och seriösa!
Men det känns ändå rätt skönt att ha kontakt med fler än en, ifall det inte skulle bli nått av nån av parningarna..
Låååånga fyra veckor nu i väntan på ultraljud!!
#104 Jag liksom de flesta håller på den infon tills allt är mer bestämt, papper påskrivna osv ;) Tänker inte riskera något haha! Men gud vad roligt ifall vi pratar om samma kennel, världen är bra liten alltså!
Vi har bra kontakt med 2 uppfödare och vi ska träffa en på söndag. iiiiih!!
Förhoppningsvis flyttar en liten tik valp hem till oss under året. 😍 Om jag hittar passande valp dvs.
#108 Vilken ras?
#109 En bc :)
#110 Spännande! Ser fram emot massor av videos och bilder på den lille valpen, både på youtube, instagram och här såklart!😎
Instagram
#111 Tack snälla :) ja blir det en som följer med hem så kommer jag definitivt att lägga upp överallt.
#108 kul! Fart och fläkt med andra ord haha? 😃
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag är den lyckligaste människan på jorden! På torsdag ska jag åka och hälsa på en potentiellt ny flockmedlem ♡ Vill inte spoila något innan det är helt bestämmt men det är en lite äldre praszky krysarik :)
Myrtorpets Möss och Kaniner
Idag åkte vi till en uppfödare, hoppas han tyckte om oss för hela familjen vill så gärna ha hund. Är 40 pers som vill ha hund av honom🤫
Nu har jag också besökt uppfödare! Tiken är beräknad till nästa helg, men herregud vilka roliga och mysiga hundar. Trygga och stabila verkade dom vara, kändes jättebra. Var ute på en promenad, och vi mötte folk, andra hundar, hundarna gick och knödde med varandra, vi mötte bilar, motorcyklar och allt men ingen större reaktion. Kändes verkligen super!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Vi ska KANSKE ha val i ar!!! Ar sa himla glad!!! 😃
#117 spännande! Vad för ras?! 😃
Instagram
#118 Aussie 😀😊 Oktober om allt gar bra 😊😊
YEY vi fick precis reda på att våra valpar kommer bli tidigare än planerat. Vi kommer ha valpsingar i slutet av augusti början av september! 😍 Hoppas jag återhämtat mig väl efter operationen då! Blir ett härligt sätt att komma tillbaka till det normala.
#121 en till BC? :)
#122 yes ^^förhoppningsvis iaf
#123 vad roligt! Hoppas allt gar bra.
#124 Tack :D
Precis pratat med uppfödaren i telefon. Valpar har fötts idag… Och det finns en valp till mig! Vilken det blir vet vi inte, och man ska inte ropa hej än för oväntade saker kan hända… Meeeen som det ser ut nu flyttar det hem en liten sheltie till mig om 10 veckor!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#126 woohoo vad roligt!!! Hoppas allt gar bra.
Hoppas jag med 😃
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#126 ååå vad kul! :D
#129 ja verkligen!! :D
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Nu har jag hälsat på en uppfödare, vet inte vart jag ska börja riktigt… 😃 Det gick så himla bra, är så himla nöjd med uppfödaren, h*n kändes så ärligt och engagerad och jag älskade verkligen hundarna. Kunde knappt slita ögonen från tikvalpen från förra kullen, tänker mig att det typ är henne jag har om ett år… 🙂 Kändes verkligen som uppfödaren gillade oss också 😃 Hoppas, hoppas, hoppas verkligen att detta går vägen nu!
#131 vad roligt! håller tummarna! Hoppas fortfarande på en fin liten bildtråd! 😎😃
Instagram
#131 Vilken ras blir det?😃
Det bidde ingen borderterriervalp…
Imorgon flyttar en 2-årig cairnhane in på prov 👍. Jag skulle ju inte ha cairn igen och definitivt inte en hane men det sade *klick* 😍!
Hoppas nu bara att allt funkar och att han trivs här!
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Jag ska få en kromis om 4v om allt går bra.
Jag hoppar in här efter att länge bara suktat efter alla era valpar ;) Vi har nu kommit fram till att det passar oss utmärkt med en valp och har börjat kika runt. Ringde på en annons idag men de svarade inte så jag skickade iväg ett mejl istället. Min hund 9 år så det var ett tag sen man hade valp ♡ så skoj!
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
Har varit i kontakt med en uppfödare där tiken parades nu i veckan, håller tummarna! 😓
#137 spännande! Vartifrån? 😎 Håller tummarna för dig!
Instagram
Tyvärr lyckades inte parningen. Tråkigt, eftersom jag verkligen gillade den kombinationen. Har pratat lite med en uppfödare från UK, med hon hade andra intresserade med, plus att det verkar dyrt och komplicerat att importera från just Storbritannien. Så jag fortsätter att kolla runt. Kanske blir det så att det får vänta med valp till nästa år.
Tiken löper! Herregud, 1-2 månader tidigare än väntat, men jag vill ju helst ha valpen här hos mig nu, så ju fortare det går desto bättre!
#132 Lovar att bildtråden kommer när det finns en valp att fota 😉
#133 Håller på det ett litet tag, har fått för mig att jag kommer att jinxa detta om jag berättar för mycket, haha.
#137 åh vad kul! Vilken kennel? :) #139 synd :(
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#140 nej vad roligt! Nu kmr tiden gå jäääääättelångsamt ;)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#142 Usch säg inte så 😂Känns som det enda jag gör/kommer göra nu hela sommaren är att räkna ner, först till parningen, sen till att vi får veta om det blev några valpar, sen till förlossning, sen till att vi får hälsa på och sen till att vi får hämta den lilla, hahaha.
Undrar om det är såhär det känns att vara gravid, vi har ju trots allt väntat i 9 månader när valpen är leveransklar. 😂 Väntat, hoppats och nästan bett för att allt ska gå bra!
En sak som plågar mig är att inte veta säkert om vi kommer få någon valp eller inte. Det känns verkligen som det, men får man fråga om sånt? Vi vet att det är en till som helst vill ha en tik, och jag är fullt medveten om att det kan dyka upp fler hem som är "bättre" än oss som kan kliva om oss i "kön". Skulle bara vilja veta hur många tikar det måste komma för att vi ska få en tik, och hur många valpar det måste komma för att vi ska få en valp överhuvudtaget, eller om hon ens vill att vi ska ha en eller om det är nått vi fått för oss bara. Är det fult att fråga om det?
#144 det er så olika hur uppfödare har dina listor. Vissa lovar bort valpar så snart dom ser hur många det är på ultraljud. Några låter dom som kommer först få valp, några gör något helt annat. Personligen gillar jag dom som får valparna, jollar hur dom är beteendemässiga, och säljer dom till de hem som individen passar bäst i. Endaste problemet med det sättet är att man ofta inte vet om man får valp förrän väldigt sent, när valparna kanske redan är 4-5 tom 7 veckor. Några försäkrar att man får en valp vid kanske födsel/innan födsel eller efter några veckor. Men vilken individ du får blir nog kanske först vid 7veckor :)
Instagram
#144 Jag frågade Nyx uppfödare om det, om det kommer en tik, hur stor chans har jag att den blir min? Jag vill ha en ärlighet och öppenhet mellan mig och uppfödarna så jag frågade på. Och då får man ju vara beredd på deras svar också. Nu tyckte Nyxs uppfödare väldigt mycket om mig och sa att jag hade första tjing att välja vilken valp jag ville ha eftersom hon ansåg att jag var ett väldigt bra hem för en av hennes valpar så det var ju roligt att höra och stillade ens orolighet "kommer jag få någon valp i denna kullen". Men sen kan ju såklart uppfödaren vara osäker och inte kunna ge ett svar än. Är ju så olika. Men jag hade frågat. Beror också på hur uppfödaren är och vad för slags relation man fått så känn dig fram :)
#144 klart du kan fråga på ett bra sätt, tror de flesta uppfödare förstår om du vill veta ;)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

#148 en till malle? :D
Instagram

#149 Jaa, vad annars! ;)
#150 Haha vem vet ;) ;) Hoppas på bildtråååd <3
Instagram

Det kommer, var så säker! :D
#148 Åååh jag är liite avundsjuk!! Dom är ju såå fina dom där valparna :D Du måste starta en bildtråd!!

Blir ingen valp för mig i år :c
#156 Blir nog ingen för mig heller..
Tiken är parad! Men usch vad jobbigt det känns att inte veta om det tagit sig! Försöker verkligen att inte tänka på detta, men det går sådär. Det finns så många "delmål" och jag kan inte låta bli att räkna ner till den vecka uppfödaren tror att hon kan börja märka tecken, och den vecka då ultraljud ska bokas. Vet inte riktigt vad jag ska göra om det inte blir några valpar…
Oron över vad uppfödaren tycker och tänker om oss är iallafall bortblåst, jag var väldigt öppen och frågade rakt ut vad hon tycker om oss, och hon gillar oss! Vi har garanterat en tikvalp om det kommer "ett gäng", och vi är ju öppen för en hane också om det inte skulle bli en tik åt oss. 😃Nu ska allt annat gå som planerat också bara…
Här blir det ingen valp men däremot en unghund som hämtas hem från Danmark om några veckor.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Här blir det en till Staffe, har redan en tik som är strax över året nu, jag hade henne på Halvfoder men hon har tagits ur avel på grund av sjukdom hos syskonen. Så nu väntar vi på att tiken som jag ska ha en valp ifrån ska bli inseminerad och att hon blir dräktig! Om allt går som det ska kommer det hem en valp till oss i september :D Även denna gång blir det från samma uppfödare och halvfoder 😃

#155 åhh kromis?!?! 😍 vartifråån? 😊
Instagram
#161; Stort grattis! De ser alldeles ljuvliga ut😍!!!
SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy
Det blir nog ingen valp för mig i år heller. Förhoppningsvis blir 2017 året då en valpis flyttar hit.
#162 för tredje gången😂😂 fondadorr
Fondador*
#165 oj förlåt! Inte lätt att hålla koll på alla 🤪
Instagram
Liten sneak peak
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#168 Älskar valparna ur den kullen 😍 Följer en tjejs blogg som också ska ha valp ur samma kull och de är ju bara för söta 🙂
#167 ahaha spelar ingen roll
#168 Men åh vad söta dom är! Hoppas nu du får din efterlängtade valp. Själv så har jag möjligheten av skaffa valp men vet inte ännu vilken ras så det blir ju lite svårt. Men förhoppningsvis så blir det 2017 för våra del.

Jag får väl ta mina tråkiga nyheter här också, det blir ingen valp. Allt var klart, allt var inhandlat, hemmet var valpsäkrat, i tanken var valp redan min… Det körde ihop sig med mitt boende och även om det säkert hade löst sig så vill jag inte att den första tiden med valpen ska präglas av en osäker boendesituation med flytt hit och dit. Detta känns såklart skit men men, valpen kommer säkert få ett toppenhem och det är ju huvudsaken!
#172 Tråkigt men det bästa för valpen. Kram! Stressa inte över det. När du har allt fixat så blir det valp :)
För vår del då! Den 29 ska jag och sambon möta varghundarna igen och deras 2 tidigare valpar! Sen blir det handpenning och väntans tider ;) Valparna beräknas vara klara att komma hem runt september :)
Åhhh! Fick faktisk ett halvt erbjudande på valp… Från en tik(1) som är valp från en tik(2) jag gillar extremt och vad jag har hört har valparna från tik(2) vart jättegoa, mötte även en av valparna (kullsyskon till tik(1) ) vid en tävling. Men just nu passar inte, hade det vart om typ 2 mån hade det vart 0 prob! åhhhhh 😭
Instagram
Nu är det officiellt! Om två veckor flyttar en Kelpiekille hit till mig!! Så lycklig 😭
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Grattis Frida!! Äntligen! :D
#175 Vad härligt!! Det är du värd! Får man hoppas på en bildtråd när han kommit hem? 😎
#176 tack! Blev så glad att jag grät så jag inte kunde prata xd #177 självklart! Gör en bildtråd så fort jag vet vem av dom det blir, sålänge kan jag bjuda på bild på den jag hoppas på ;)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Oj! Den kom inte med!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#175 Skulle du inte ha en sheltie? Grattis i vilket fall, supersöt med Dobby-öron 😍
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#180 haha jo men blev "missförstånd" så blev inget från den kullen.. Men bättre det för ville hellre ha en av dessa ^^
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Runt den 16:e juni ska jag hämta hem en chinese crested powderpuff tik! "Estillinis Queen Ravenna", som egentligen blir leveransklar senare idag(30 maj) men är tvungen att vänta lite pga skolan.. Längtar så att det gör ont i själen, vill ha hem min valp nu! :c Bilden är från när jag var där, då var hon 4,5 veckor<3
Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis
Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger
Ultraljudet närmar sig och det är så sjukt jobbigt att inte veta om tiken är dräktig eller inte. Kullen är helt perfekt, och vi har verkligen ställt in oss på att bli med valp när denna kull är leveransklar. Känner att jag haft sån tur i livet den senaste tiden, måtte denna tur fortsätta ett tag till. Vi åker till Grekland på Lördag och UL ska göras på fre-lör, jag nästintill ber om att jag ska få ett glatt besked innan vi åker!
Fick hem nykomlingen igår. En 7 mån holländare
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#184 åhhh… bildtråd? 😍😍
Instagram
Den 11 juni hämtar jag hem en otroligt efterlängtad liten tjej. Skulle hämtat henne i lördags men min tik fick akutopereras pga livmoderinflammation i torsdags så fick lov att avvakta tills stygnen är borta och hon återhämtat sig.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#185 Det kommer när jag orkar ladda kamerabatteriet!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Tiken jag ska ha Valp i från är nu dräktig och är beräknad till den 16 Juli!! :D Och vecka 27 ska jag åka och träffa tiken, har bara sett henne på bilder och sett hennes MH men vill helst träffa henne personligen innan valpisarna kommer ^.^
Tiken jag ska ha Valp i från är nu dräktig och är beräknad till den 16 Juli!! :D Och vecka 27 ska jag åka och träffa tiken, har bara sett henne på bilder och sett hennes MH men vill helst träffa henne personligen innan valpisarna kommer ^.^
Och även här kommer det en valpis till sensommaren. Tiken är beräknad 9 juli och då får vi äntligen reda på hur många tikar det blir, hoppas bara det blir minst 2 så vi blir garanterade en valp. Rasen är boxer såklart, familjens tredje boxer men min andra 😃
Vi har varit och besökt en uppfödare idag, vi besökte henne för några dagar sedan också. men det är alltid lika kul med extra valpgos! Vi får se om en av hanvalparna blir vår (hoppas, hoppas)! Har dessutom fått upp ögonen för rasen ytterligare, tror jag kan ha riktigt kul med en liten (hint:) krullis. :)
Med vänliga hälsningar, Apportbocken
Hoppas du får en härlig dag! 😃
Nu är det ju inte 2016 jag ska ha en valp men skriver ändå. Min tik ska paras till våren, runt april. Förhoppningsvis kan jag behålla en valp från den kullen :) En valp från Eila med samma personlighet men lite "vildare" hade varit underbart.
#195 Spännande! Är hane bestämt?
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Nej inte än men vi spanar efter en :) Har du nåt tips på en pembrokehane?
#197 Tyvärr inte, är mer insatt i cardigan. Men är sugen på en pem!
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Ändrade planer! Kanske (med lite tur) flyttar en beardiskille hem till oss till helgen eller nästa vecka! Har drömt om en hund i ett antal år så jag behöver nog inte förklara hur glad jag är. 😃
Valparna föds om cirka en vecka!
Inom 2 veckor kommer vår valp vara född! Eller max inom 2 veckor och 1-2 dagar 😃 Som jag har uppfattat det så är vi 2a i kön på tikarna, och de har sett 5 valpar på UL. Hoppas hoppas hoppas hoppas att det föds en tik till oss! Uppfödaren hoppas på 3 tikar och 2 hanar.
#201 Tjohoo! Grattis :D Har sagt det förut, säger igen! Kräven
bildtråd på lillan! Dom är såååå underbara som valpar! 😍
Instagram
här är min lilla fis! Så otroligt charmig.. Min fina lilla Nemi har nu snart varit hos oss i två veckor och hon är redan väldigt hemmastadd!<3
här är min lilla fis! Så otroligt charmig.. Min fina lilla Nemi har nu snart varit hos oss i två veckor och hon är redan väldigt hemmastadd!<3
#199 Blev/blir det någon beardiskille? 😃 Varifrån isåfall?
#202 Den kommer, inte länge kvar nu!😃 Det är riktigt riktigt nära nu alltså 🤪
#205 Det blev en liten skäggskrutt för oss ja! Han kommer från Star Havanais kennel, de föder egentligen upp en annan ras (gissa vilken!) men har också en trevlig beardistik som fick en kull, är supernöjd med min plutt! Även om han är lite som valpar är ibland. :P Grattis till din framtida valp! (håller tummarna för att det blir en!)
#206 Grattis, vad kul! 🥳 Gissar bichon havanais 😉 haha. Du har snart PM förresten 😉
#205 nu blev jag nyfiken, vilken ras blev det? :D
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#205 Taggg!!
Instagram
Blir inte 2016 men har valpplaner inför 2017🤫
-
J*vla skit, det kom ingen tik åt oss… 😭
Var så öppen för en hane, förut, men nu när jag vet att jag inte får en tik så känns allt bara bajs, var så inställd på att vi skulle ha en tik. En hane är egentligen alldeles perfekt, vi har vetat hela tiden att en hane passar oss bättre på många sätt, och av den anledningen så känner jag lite att det kanske finns en mening med att det inte föddes någon tik åt oss. Det kommer antagligen bli så att vi tar en hane, allt talar ju för det och uppfödaren är den bästa tänkbara, men just nu har jag väldigt svårt att känna någon glädje över detta… Att hitta en annan uppfödare är inget alternativ, isåfall byter vi helt och hållet ras, men det vill jag ju inte heller 😕
#211 men vafaaaan!
Vilket skit asså…. Men du känske blir kär på ny när du möter valpissarna?
Instagram
#212 Jag tror det!
Känns mycket bättre idag när jag fått smälta detta lite, en hane kommer bli alldeles perfekt! 5 valpar och bara en tik… jag hade tänkt att "det måste ju komma minst två tikar", så jag var sååå inställd på tik. Uppfödaren hade tänkt lika. Nu är det största problemet vad fasen ska han heta…? 😮 Var så inställd på tik att jag raderat listan med han-namn 😉 Nu är jag så spänd inför att de ska bli lite större, då man kan börja se personligheter och ana vilken som blir vår 😍
#208 Det blir en Bearded Collie! 😃
#213 Haha kan dela med min lista, har typ bara hannamn eftersom jag är så inställd på hane 😂 #214 typ sötaste rasen som valp! 😍
Instagram
#213 Grattis, vilket äventyr! Fler beardisar åt folket!
#213 Grattis, vilket äventyr! Fler beardisar åt folket!
Ojsan, det bidde två likadana inlägg.
Hade varit kul med en valpväntartråd för 2017 också 😃
Vi får nämligen hem en havanais-valp i mars-april någon gång om allt går vägen.
#219 haha skulle just till att säga det eftersom det är Juli och förra tråden redan blev gjort i juli ;D
Instagram
Hoppar på här jag me! :D Det blir förhoppningsvis valp för oss i Augusti/September. Längtar ihjäl 😍😍
#221 ohhh! Vilken ras? Vet ni vartifrån än?😍😍
Instagram
#211 Det var samma sak för mig när jag fick min första valp, fast tvärtom. Ville absoluuut inte ha en tik egentligen utan hade i flera år föreställt mig och planerat inför en hane. Det var nästan så att jag funderade på att tacka nej och försöka få tag på en hane från en annan uppfödare. Nu är jag sjukt glad att det blev en tik! Jag menar inte att tikar är bättre utan du nog kommer vara glad att det blir just din (han)valp, även om det kanske tar några månader att inse det. Allt händer av en anledning, osv. ;)
feral jesus
#219 Håller med! Om allt går som det ska flyttar nog en liten hem till mig 2017 också :)
Det är väl bara att någon skapar en valpväntartråd för 2017? ;)
#225 Absolut men jag ville mer kolla om intresse fanns från andra :)
#215 Gärna! Du får jättegärna skicka den på PM om du vill 🙂 Ska gå igenom aaaaaalla namntrådar som någonsin skapats här också 😉
#216 Eller hur! Så kul att vi får 2 nästan jämnåriga beardie-hanar här nu, ska bli kul att se hur dom utvecklas! Du kommer ju dock att "ligga" två månader framför mig, så du får väl förbereda mig på alla "jobbiga" perioder som kommer komma 😉
#223 Ja, jag väljer att tro att det finns en mening med detta! Var verkligen så inställd på en tik, då man såg 5 valpar på UL, både jag och uppfödaren tänkte att det borde komma minst 2 tikar. Tycker ju egentligen att hanar är helt fantastiska!
Ja valpvantar traden 2017 skulle vara bra. Vi vantar valp runt Februari/Mars tror jag.
Så många känslor som gått genom mig dessa tre dagar som valparna funnits! Har helt släppt detta med tik nu, vi ska ha en hane och det kommer bli helt perfekt!😃 Tiden går sååååå sakta just nu!

Tiden går såå segt nu, vi hämtar henne den 18.
Mött uppfödare, fick inte alls ställt frågor typ.. Så tror jag ska ringa henne och fråga, men vi pratade mycket Kelpie och allmänt hund så det var roligt! Vi har lite olika syn på vissa saker men man kan inte alla vara lika! Och handlade inte om Kelpie ändå 😎
Ska skriva och fråga ang hennes kommande kull så håller tummarna! 😃
Instagram
Den 19:de flyttar det hem en liten Italiensk vinthund.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
#232 spännande! :D haha nej blir inte mycket frågor ställda oftast ^^
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Tja… det är stor chans för det inte blir valp för mig i den kullen, men ger inte upp! Jag har berättat att jag fortfarande är intresserad man ska kolla vidare lite. Jag hoppas som sagt verkligen på denna kullen, men hon tyckte det var lite jobbigt eftersom jag ju bor i Sverige nu och kommer ha svårare att få stöd från henne, speciellt eftersom det är min första hund och att det är en Kelpie. Hon klarar inte heller av att ha för många köpare utanför danmark pga dom nya reglerna som gör att hon måste ha dom till typ 15 veckor. Inte lätt med jobb och allt, när jag var nere hade hon ju fortfarande en valp som skulle till Sverige, kan förstå det inte alltid är roligt att skulle ha hundarna så länge.
Men jag håller vid! Kan alltid hoppas 👍
Instagram
Både jag och min pojkvän har blivit så himla kär i en specifik av hanarna i kullen, gissa om vi blev glada igår när uppfödaren sa att det är den hane hon tycker passar oss bäst också, att han känns som vår "perfect match". Det är hanen med mest föremålsintresse och mest fart i, vilket är precis vad jag vill ha! Har varit mest inne på denna hane nästan från början, och vad uppfödaren tycker känns jätteviktigt för mig, därför känns det så himla kul att hon tycker att denna hane passar oss! 😃
Nästa helg åker vi och hälsar på, ska bli så kul att få träffa denna lilla parvel!
#236 vad roligt! Grattis! :D
I helgen var vi och hälsade på, valparna är 5 1/2 vecka gamla nu! Jag har fått upp ögonen för en till valp i kullen, den som magkänslan sa nej till i början. Båda våra favoriter är de som det är mest fart i, den lilla skillnaden är att den första är lite mera "ångvält" och känns totalt orädd och testar ALLT, medan den andra är liiite mera typ… listig, det känns som en tänkare- lite mer försiktig men jäkligt smart. Har sagt till uppfödaren att hon får välja åt oss, jag kommer aldrig klara att "välja bort" en av våra favoriter 😂 Är såååå nervös och förväntansfull inför detta! 😃
Var och träffade valparna igår, snart fyra veckor är dem! Finns 4 hanar att välja på så får se vilken uppfödaren tycker passar bäst åt oss. Får nog veta om 2 veckor ungefär..
Nu drar det ihop sig, en vecka till förväntat valpning..

Kom ihåg att när ni fått hem era valpar, så finns det en stackars uppfödare som saknar dem. Jag sålde 5 valpar den 3:e juli, och har träffat alla utom 2 efter det, 2 av dem går till och med valpkurs en gång i veckan hos mig, men Verner och Gunborg har jag inte mer än fått höra från köparna hur det går och så klart sett foton i mejl. Lycka när de dök upp på spontan visit på jobbet idag. Massor av pussar och mys blev det!
MVH Elin
#241 Jag planerar att dokumentera min valps utveckling ganska mycket, så min uppfödare får nog se mer än de orkar :) Samt att de bor ~4 mil bort, så hälsar gärna på dem med valpen när det går.
Hjälp! Valpen som både vi och uppfödaren vill att vi ska ha har ett litet navelbråck. Både uppfödaren, hanhundsägaren(uppfödare) och ytterligare en utomstående uppfödare säger att det bara är ett pyttelitet "fjantigt" litet bråck. Det går inte ens att få på bild men vi ska få se det om några dagar när vi träffar honom. Har läst en del om det och vill ju inte ha en hund som blir riktigt sjuk av det, men risken för det verkar ju extremt liten när bråcket är så litet. Vill inte välja en annan valp pga detta, denna lilla grabb är ju helt perfekt i övrigt. Hur mycket ska man oroa sig för detta egentligen? Han ska varken ställas ut eller avlas på om det har nån betydelse.
#243 vad synd! Hoppas det kommer gå bra!
Jag kräver dock gärna bilder på lillen när det väl händer 😍
För min del bliver det ingen valp i 2016 då hanhunden hade brutit benet, men vi hoppas han är frisk igen till nästa löp och att det då blir en hanvalp till mig! Så kanske vår/sommar nästa år blir det kelpievalp till mig😊
Instagram
Och jag som har snurrat runt i rasvalet ordentligt har nu fastnat på dalmatinern. Jag vågar inte hoppas på att det blir någon hane till mig eller att uppfödaren inte tycker att andra är mer lämpliga än jag, fastän hon sa att hon gärna säljer en valp till mig..😊
Kan knappt vänta!
Har ju gjort en egen tråd om Liska, men delar med mig här också :)
Den fjärde november åker jag till Tjeckien för att hämta hem den här lilla ulltussen, då kommer hon vara fyra månader (pga rabiesvaccination får hon ej importeras innan den åldern).
Kan knappt vänta 😍
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
"Min" valp (vet inte vilken av hanarna det blir ännu) fyllde 5 veckor igår 😍 Kan knappt vänta! Ändå är jag där och hälsar på dom flera gånger i veckan, fördelen med att bo nära och känna uppfödaren 🤗
Planerna på att skaffa valp nästa år blev lite framskjutna pga tidigare löp så nu verkar det som att jag förhoppningsvis får valp innan jul, november december någon gång! Än är de inte födda men längta kan man ju ändå ;)
Medarbetare på Vallhundar
#248 kul! Är det samma uppfödare som Asko kommer ifrån?
#251, Jätteroligt! Ja det är det, är så nöjd med både Asko och uppfödaren :)