Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1972 ggr
[Blue_Lugia]
0

Hund ätit hudstift + plast!

Min hund har idag när han var själv hemma, ätit upp ett litet huds.tift jag köpte på Ica igår. Han tyckte antagligen att det luktade /smakade gott. Märkte igår att han luktade väldigt på mig där jag smört lite. Han har tuggat hela "burken" eller vad jag ska säga. Lite mindre än ett lipsyl. Om han fått i sig plast, eller bara tuggat sönder det vet jag inte. Jag vet att många kommer säga "åk in" eller "ring och hör". Han verkar dock inte dålig eller annorlunda såhär långt. :/ ,

Herveaux
1

Hur stor är hunden?
Är det mer småflisor eller större bitar av plasten som ev kan ha svalts?

Jag hade precis som du förutspådde, ringt och hört med en vet.
Kanske räcker det med att ge hunden sparris för att hjälpa plasten ut så smidigt som möjligt, men hellre ett samtal för mycket än för lite till vetten!

// Harley

Aristarcos
1

plasten kan ju tyvärr om den är hård, lätt riva upp tarmar misstänker jag

Vinternos
1

Du bör ju kunna bedöma på ett ungefär hur mycket av hudstiftet som är kvar eller inte? Tänker då främst på plasthöjet som inte är alltför skonsamt för tarmarna som ovan nämt…

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

[Blue_Lugia]
0

Jag hittar ingenting kvar av stiftet. :( Det är en sheltie, så han är inte så stor. Ja jag tän. ker det hag också om han skulle råkat svalt nån plastbit eller bara tuggat på dom. Våra lokala vet. kliniker är stängda, så det blir väl Strömsholm som blit det närmaste i så fall. Borde väl vara ok att rådfråga om det äns är öppet?

Herveaux
1

#4 Sent svar, men iaf…
Om du inte kan hitta någon plast alls så tycker jag verkligen du ska ringa vet!
Dom större djursjukhusen som Strömsholm och Ultuna har väl öppet dygnet?
Ultuna är jag rätt säker på att man kan ringa och rådfråga (dygnet runt).

// Harley

[Blue_Lugia]
0

#4 Det var mycket plast kvar, inget kvar av stiftet så det ser ut som om Han tuggat på plasten och spottat ut sen. Jag ringde, och fick svaret att avvakta och åka in om han blir dålig. Så här långt har han varit precis som han brukar.

tiger tok
0

Håller tummarna för er!!

[Blue_Lugia]
0

Jag får nog börja lägga saker högt upp. När jag kom ut från toaletten var han I full färd med att tugga sönder en lipsyl! Han hann dock stoppa honom. Förstår inte vad det är med honom. Han har inte tuggat sönder saker sen han var valp. Han är inte hemma mer nu än tidigare, och aktiveras som han gjort förr. Inga ändå förändringar så att han ev. skulle vara stressad. Hörde någonstans att vissa hundar kunde bli lite "knäppa" med åren, kan det vara ålder? Han blir 8 år i februari 2017 så han är väl inte urgammal än.