Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1792 ggr
minja
0

Kängor för skog och mark?!

Jag är på jakt efter ett par bra kängor att ha ute med vovven. Tänkte höra med er vad ni har för kängor ute i skogen. Jag fyller 25 snart och tänkte önska mig ett par i pressent har kollat lite på dessa http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16605&plats_id=1232, och tänkte höra om någon av er har sådana, och om dom är bra och hur storleken är?

Eller om ni har några andra liknande som ni kan rekomendera.

V-lang
0

goratex köpte jag åt min gubbe förra året, nu ska jag inte svära på att det heter så, det kan sluta med K också. Dom var jättevarma och vart inte blöta heller =)

minja
0

Jag vill ju helst kunna använda dom lite varmare dagar också. Dom måste tåla vatten och ha högt skaft. Eftersom jag inte brukar gå på vägarna utan i skogen i väldigt kuperad teräng och blötmarker (skall åka till norrland och vandra också).

V-lang
0

Jag är ganska säker på att det finns i olika fodrade modeller och även så att skaften är olika höga…sedan har jag för mig att det där materialet är kännt för att andas (det där bjöd jag på tjejer). Gå ut och sök på nätet efter dom så kanske det finns något om det där.

minja
0

Tänkte bara höra med er här om någon hade bra erfarenheter av något märket och kan rekomendera det.

Är det ingen som använder kängor alltså?

V-lang
0

Verkar som ingen gör det ….väldigt konstigt Fundersam

Vi puttar så kanske någon hoppar in och ser den här tråden.

puttar

maxx2
0

Jag har ett par kängor av märket chevalier. Goretex, Höga skaft och är mycket stadiga runt vristen. Vatten täta. Jag smörjer dom ofta. De bästa jag haft i skogen. Kostade ca 1500kr. Men jag tänkte ha dom många år framöver. Ställ dom inte vid något element bara. Men det ska man ju inte med något skinn.

Xiox
0

Varför då? stinker det rutten älg då eller?

maxx2
0

#7  Lilla vän. Var inte det där sandlåde nivå?

Xiox
0

öööh, när blev jag din vän nu plötsligt!

värkar inte som att du har någon humor, om Lotta hade sätt det där hade hon trillat av stolen faktiskt !

Xiox
0

klart det är sandlåde nivå! ;) va trodde du?

V-lang
0

Maxx hon är bara 13 år…hon skojade =)

maxx2
0

#11  Klart jag vet att hon är liten. Jag brukar alltid kolla upp sånt.

V-lang
0

Bra inte alla som gör det tyvärr =)

Xiox
0

Det är ju alltid bra att ha koll över läget!

minja
0

Men jösses! Ville ju bara veta vilken känga som var bra, och inte ålder eller vilka som har sandlådehumor Fot i munnnen.

#6 Tack skall kolla på dom. Hur är sulan? är den hal eller får man ett bra grepp? Och storleken är dom små eller stora? krymper dom efter att man avnänt dom?

V-lang
0

Måste också säga jösses åt dig, nu har du fått dina svar var då nöjd och glad..det där var bara en onödig kommentar.

Ha en trevlig kväll

Xiox
0

Preciiis!

lena1
0

själv hittade jag kängor på barnavdelningen som vanligt haha storlek 36 och så,och dessa kängor har jag haft nu i 4 år och dom håller ännu,det är lejon som har gjort dom,helt vatten täta och med högt skaft…dessutom en härlig iläggs socka som man kan ta i och ur beroende på hur varmt det är ;-).

maxx2
0

# 15 Att jag rekomenderar dessa är att jag tycker de är dom bästa jag haft. Rejäl sula och dom sitter som gjorda åt mina fötter. I början knöt jag nog dom för hårt, så då fick jag ont i benen. Men jag lättade på snörningen och då blev det bättre. Jag köpte dom på jaktia. Jakt affär. Gå in på chevaliers hemsida och kika vet ja.

[Linsenhejhej]
0

Xiox är tyvärr i sandlåde nivå. Fast det är länge sen hon satt i sandlådan ^^ Muhahah jag är spöket på hundar iFokus!

SaraC
0

Jag använder ett par vinterstövlar och när det är för varmt för dem har jag vanliga gummistövlar. Vinterstövlarna är kanonbra, varma och vattentäta. Men inget särskilt märke, köpa på vanliga skoaffären :)

Men pappsen har alltid använt "Graninge", det är rejäla och bra :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar