Vilka hundar är vanligast där ni bor?
I erat bostadsområde, stad eller bland era grannar. Vilka hundar/hundraser är vanligast?
"Där kunskap slutar, tar våldet vid"
Min blogg nouw.com/fyratassar
Det finns alla möjliga här omkring . Många vet jag inte ens vilken ras de tillhör. En tjej köpte en valp för 6 år sedan o jag sade då att den liknade en varg. Den är varg till hälften sade hon.
Någon hade korsat en varg med en schäfer fast det är inte tillåtet.
I vår by är det väldigt blandat. Men tycker det är mest mindre/medelstora hundar, blandisar som renrasiga överlag :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tror nästan att det är relativt små blandisar. Bor i lugnt bostadsområde centralt i större stad.
Golden retriever, schäfer och amstaffkorsningar. Finns ett stort gäng papillon/chihuahua-korsningar också pga en som föder upp sådana.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Hmm.. Lite för nyinflyttad för att säga exakt. Men har sett en Golden som bor i mitt hus, nån liten spets, och en schäfer som brukar ligga i skuggan intill solande ägare. Några fler smårackare också som jag inte kommer ihåg rasen på… I området där jag går runt även några Salukis och en varghund!
Enligt lokaltidningen är Jack russel vanligaste rasen i vår kommun.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Ingen är den vanligaste rasen, här har alla olika hundar, Schäfrar, Grand danois, gatuhundar, schnauzer, jackrussel, shih tzu, amstaff, rottis, sheltie, Ja finns många olika raser.
Av någon anledning ser jag hemskt många samojeder i området där jag bor! Tror att det finns en del kennlar här omkring, så det kan ju ha en påverkan 😉 Jämthundar är också vanliga, ser även mycket gråhundar och en del stövare.
Bor i villaområde i en mindre by och här bor några papillon, shelties och rätt många taxar.
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Jakthundar, jämthund och gråhund är vanligast, men laikorna av olika slag börjar bli mer populära.
Jakthundar. Bor på landet där "alla jagar" (utom typ min familj ) .
Sajtvärd: Barnens ifokus † Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus
Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!
.
labradorer
Blandat här också men jag ser många labradorer, schäfrar, mopsar, fransk bulldog, bichon havanais och pudlar.
Här är det nog mest jämthundar och blandraser av olika slag. Även någon sheltie, papillon, och tollare finns i området 😊
// MT ♥
Här är det golden retriever eller chihuahua
Vår by är väldigt blandad, men flest är sheltie! Våran och 3 andra sheltisar. Tror inte det finns två av samma ras här annars… Kan finnas två rottweilers (osäker på den ena)
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Finns en hel del pudlar i närheten och även dans/svenska gårdshundar är vanligt här.
// Nadja
Här där jag bor är det mycket hundar över huvudtaget, men upplever en slags "trend" att ha "slädhundar" som "stadshund", det är både malamut, husky och blandningar.. Men fö. finns det väldigt blandat också.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Här har alla olika. Jag har schäfer och leonberger. På gatan finns i övrigt storpudel & Norfolk. Har även funnits 2 jack russell, en hos oss och en hos grannen. Sen finns en malle och en Golden på gatan bakom.
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
Finns runt 10-15 Bichoner på bara min gata 😛
Små blandraser (ofta lurviga), jakthundar (gråhundar, jämtar och stövare) å en å annan retriever.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Bor centralt i mindre stad. Dvärgpudel, bichon (blandras och renras), amstaffmixar. Tycker det finns lite av allt. Just i vårt bostadsområde finns mycket pensionärer och "nysvenskar" - de har inga hundar. Så möter inte så många… Åker iväg avsides i motionsspår/skogen och promenerar annars. På vårt hunddagis är det mycket mindre hundar, fransk bulldog finns det flera, mops, chihuahua… En irländsk varghund och min Grand danois haha typ ;)
Bor rätt avsides (på landet) men de hundraser som jag ser mest utav är Beagle, Cockerspaniel och Samojed :)
Små blandraser och Golden Retriever tror jag är vanligast här omkring
Dalmatiner och blandraser.
I have no sympathy for people without empathy
Border collie blandisar, lätt.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Mest jakthundar. Ser mycket Gråhundar och stövare här omkring.
små sällskapshundar
feta labbar och goldens
några kampraser
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Enligt en gammal artikel jag hittade på google var 2010 den vanligaste rasen i kommunen blandras, följt av labrador, jack russel och golden retriver.
Jag tycker här är rätt mycket variation faktiskt men vanligast utöver blandisar som faktiskt många är här är nog ändå golden, labbe och småraser som Chihuahua och shi tzu.
Den ovanligaste rasen jag mött är dogue de bordeaux, såna har jag bara träffat just dessa två oavsett vart jag varit i landet.
Hittade också en statistik och kring min ort är topp tre vanligaste tydligen jämthund (mycket jakt här antar jag) golden retriever och schäfern. Men ÄNDÅ ser jag aldrig till dom, kanske någon golden ibland eller en stackars jämthund i en hundgård. Jag förstår mig inte alls på topplistorna av hundar i Sverige för de som är i topp är dom raser jag aldrig i världen ens skulle vilja äga! Tråkiga, fula och inte alls den personlighet eller egenskaper jag söker i en hund ;) golden kan va fin och mysig men tex jack Russel är jätte populär… Inget jag förstår, inte schäfern heller.
I stan jag bor i (Norrbotten) är det relativt blandat med hundraser men tycker mig mest se dessa miniatyrhundar såsom chihuahuas, papillons och blandraser på dessa. Finns även många finska spetsar och har även sett flera collies!
♥Cosplay-blogg ♥ https://valkoinensamurai.blogspot.com/ ♥