Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 735 ggr
meilin
0

Hund skadad efter slagsmål

I söndags blev min hund påhoppad av en lösspringande hund. I förrgår upptäckte jag att hennes öga blivit skadat. Det blev veterinär och mediciner. Vad jag har förstått så är det ägarna till den andra hunden som ska stå för alla kostnader. Men är det några speciella papper som ska fyllas i? Eller är det bara för mig att ringa på hos dom och förklara läget och hoppas på att dom betalar?

Sommarek
0

Jag har ingen erfarenhet själv, men är det inte något som försäkringsbolagen kan reda ut? Du kanske kan höra med dom?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Natchie]
0

Det är mkt riktigt ägaren/ägarna till hunden som skadat din hund som ska betala. Tyvärr kan det ibland bli en hel del tjafs ang betalning i såna situationer, så va noga med veterinär räkningar o papper på behandling osv…kanske kan försäkringsbolaget hjälpa till? Jag fick dock ingen som helst hjälp från mitt försäkringsbolag när liknande hände mig o min hund :( (o min hund blev så illa biten att hon bla va nära förlora hela ögat)

immobilized
1

Börja med att försöka få tag på ägarna och se hur de bemöter dig. Spara alla papper etc och ta kopior och erbjud dig att skicka över eller ge dem i handen så de ser vad som gjorts på din hund och att inget ''annat'' gjorts på deras bekostnad så att säga.

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Vizzla
0

Jag skulle först prata med ägaren, ge dom inte fakturor utan ge dom ditt kontonummer och se om de sätter in pengarna . Ge dom kopia på kvittot bara.

Om de inte gör det så polisanmäler du dom.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Majken!
0

Det är deras hemförsäkring som täcker skadorna, de ska inte ge dig några pengar. Det där sköter försäkringsbolagen, ta kontakt med ditt försäkringsbolag.

Zadeira
0

Skulle också påstå att det är deras försäkringsbolag som ska stå för kostnaderna. Hör av dig till hundägaren och berätta om situationen så att de kan kontakta sitt försäkringsbolag och få hjälp därifrån!

Zyloon
0

Kontakta ditt försäkringbolag. Ett tips är att skriva ner hela händelseförloppet med detaljer, så du slipper ha det i huvudet. Lycka till!

"Där kunskap slutar, tar våldet vid"

Min blogg nouw.com/fyratassar

meilin
0

Tack så mycket för alla svar! :)