Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 987 ggr
CissiD
0

Det här med MH

Eftersom jag just nu är otroligt uttråkad så började jag kolla på detta med MH. Men jag ska vara helt ärlig och säga att jag har verkligen ingen aning om hur jag läser av dem. Vad bör man kolla på? Hur läser man av MH:t? Finns det någon guide till detta eller skulle någon vänlig person kunna tänka sig att förklara detta lite för mig? 

Tacksam för alla svar som kan hjälpa mig förstå MH lite bättre även om man inte kan svara på allt.

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Fisherling
0

Det finns massvis med guider..

.. Men personligen kan jag säga att det kvittade för min del. Jag trodde nog att jag kunde läsa MH genom de guider jag läst, men ingenting går upp emot att faktiskt gå med på ett MH och sedan få reda på resultatet. helt plötsligt fick jag en helt annan förståelse för vad alla siffror betydde.

Så testa att kontakta någon brukshundsklubb, fråga runt om det finns nåt MH du kan gå med på :)

AnneN
0

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

CissiD
0

#1 Ja Jag hade tänkt göra MH med min hund men tyvärr blev han sjuk först och just nu är jag sjuk som gör att jag inte klarar att ta mig iväg och kolla själv. Tänkte försöka gräva in mig från soffan så långt det går. :) Har du någon gudie du föredrar mer än andra?

CissiD
0

#2 Tack för länkarna ska kolla dem direkt! :)

Hornslandet
0

Det finns många videos på youtube du kan glo på i väntan på att du kan gå med på ett test på riktigt också, bara ett tips!

CissiD
0

#5 Det var smart det kan jag ju kolla på så jag förstår vad siffrorna står för lite bättre. :)

Changrila
0

Kortfattat kan sägas att ju högre siffra desto mer reaktion. 5 är mesta möjliga reaktion och 1 är liten/ingen reaktion. Sedan vad som är bra eller dåligt, det beror på vilket moment det är och hur rasen bör vara.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm