Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1385 ggr
Jörgen Jeppsson
2

Getingstick hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hund Hugo, fick idag ett getingstick i framtassen. Hade ont när han gick så jag bar honom hem. Har fått vila och vara i stillhet så det verkar som att det går över. Vila och vätska funkar.

Jörgen J

russin
1

En av mina valpar blev getingstucken häromdagen (10 veckor gamla) och jäklar vilket skrikande. Ena baktassen svullnade upp rejält och det var en ganska ynklig valp i några timmar innan den värsta la sig. Henne smörjde jag dock in tassen med kortisonsalva på - annars kan man använda Xylocain-salva för att dämpa smärtan.

Elaka getingar ! Just nu kryllar det av dom här.

[AnimeV4]
0

Visst är det inte farligt så länge de inte är känsliga/allergiska emot getingstick? Om inte sticket är illa placerat, förstås.

AnneN
0

Om de inte är överkänsliga/allergiska mot getingstick så är det ingen fara. Håll bara koll om det skulle bli mycket svullet, feber, slö/hängig, illamående det närmaste dygnet.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

HildaSvensson
0

Usch för getingar! Måste bara fråga, vad är han för ras? Så himla söt! 😍

Maleficum
0

Vår labbe blev stucken i baktassen för någon vecka sedan. Hon ville inte ens äta blötmat eller fil (eller något annat för den delen). Vår on site veterinär kladda på lite xylocain och sen satt mamma och höll upp benet på henne (för det gjorde ont att lägga ned det mot golvet) och hon låg och flämta massor men ganska fort blev hon sitt vanliga jag igen och slafsa i sig godis precis som vanligt.

Sist hon inte ville äta hade hon svår lunginflammation som krävde tre antibiotikakurer för att få bort.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu