Mops-uppfödare
Hej,
Vet någon en uppfödare som har/kommer att få svarta mopsar med lång och ståtlig kropp?
Tack på förhand.
Emma
Mopsar har inte långa ståtliga kroppar.
Skulle fokusera på andningen om jag skulle köpa den rasen. Verkligen drabbad av för trånga andningsvägar. Hoppas du hittar en bra kennel.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Ja andningen är det som är viktigast. Samt att man kollar så föräldrarna inte har för djupa veck.
Jag känner till en uppfödaren som iaf på sin andra ras (Chow chow) bara avlar på friska och sunda individer, gissningsvis är hon lika noga med sina mopsar. Kenneln heter Gurkans :)
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
#4 Ja, Gurkans! 😃
Minns när jag läste om hennes lilla (störtsköna) mopstik på ett annat hundforum, undrar om det var den hunden hon hämtade hem från England…? *minnet sviker*
Iaf så fick den hunden finfina betyg av vet för sina andningsvägar.
// Harley
#5 Kul att fler känner till kenneln! Verkar vara en riktigt duktig och dedikerad uppfödare, det jag har fått reda på iaf :)
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
#6 Kan bara hålla med dig! Hade jag själv varit inne på mops eller chow chow så hade Gurkans varit det självklara valet. 😍
// Harley
Hon finns väl här med även om jag inte tror att hon är inne då ofta? Tror hennes nick är LaMagia på HiF, lite olika på olika forum :-) .
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com