Valp biter äldre hund
Hej!
Jag håller på att 'skola in' min 4 mån labbe hos sin daghusse. Daghussen har en bostonterrier på 1,5år. Bostonterriern lägger sig gärna ner på magen och min valp ställer sig och bara tuggar/ biter henne över nacken. Ser inte bra ut alls. De leker och springer mycket men så fort min valp kommer ifatt så lägger sig bostonterrierna ner. Hon säger aldrig ifrån. Hon har skrikit någon gång för att det gjort ont..antar jag. Om vi säger till dem att leka är över så sitter min valp lungt o stilla medan bostonteriern gärna smyger fram o starta leken igen. Sen är snurran igång igen spring när min valp kommer ifatt….bita i nacken…..
Någon som har tips hur man ska hantera situationen?
Låter för mig som om de har jättekul ihop ;) Många valpar leker så, genom att brottas och bita osv. Lyssnar valpen när den vuxna skriker till så hade jag låtit dem leka (eller försökt avbryta i hopp om att de skulle förstå "lugn inne, lek ute" )
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Sådär kan mina hundar leka också, fast då är det den yngre som lägger sig ner och den äldre som kan "tugga" på honom. Så länge inte bostonterriern försöker komma undan är det säkert ingen fara :)
Tack för svaren. 🙂 Då känner mig inte så orolig. Jag känner mer att daghussen tycker synd om sin hund. Skulle hundarna vara hos mig så skulle det inte vara ett problem. Men jag tror daghussen upplever det som ett problem och jag tor att han har svårt hantera det. Tror kanske jag få leta efter en annan daghusse/ matte vilket inte är lätt! Tack iaf!🙂