Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 838 ggr
Soffatoffel
0

Valpkurs

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Har precis anmält mig till ett 'nyhetsbrev' av brukshundklubben där de säger till när det finns en valpkurs som man kan anmäla sig till, och nästa valpkurs lär ju komma närsomhelst eftersom att måna väljer att skaffa valp just på sommaren.

Min fråga är då om det finns någon åldersgräns för mig som hundförare att delta i kursen eller ska målsman vara med? (Är 14 år gammal)

Min mamma kommer följa med i vilket fall, men OM hon inte skulle kunna något tillfälle (hon jobbar som tolk så hon har inte fasta tider), kan jag vara med på det tillfället själv utan målsman då?

Min andra fråga är ifall kursledarna utgår från att man inte har så mycket kunskap om hundar utom det man lyckats få fram på internet? Vill ju inte komma dit och vara oerfaren jämfört med alla andra där haha :P

Och sista frågan är vad som ska tas med dit. Halsband eller sele? Godis? osv..

Tack på förhand :)

Bild på lilla Wiggo :p

jenmjao
0

Jag tror det beror på kurs och kursledare men jag tror knappast dom ser något fel i din ålder, dom brukar tycka det är kul sålänge du är seriös, Kanske inte om en 6åring kommer och ska göra sitt i 5minuter sen tröttna t.ex

Var inte orolig föratt vara oerfaren, det är så man lär sig! När jag var på hundkurs med min tik så var jag en av dom yngsta hundförarna men jag var också mycket mer erfaren än vissa äldre, Kunde mycket mer än dom. Valpkurs/hundkurs är till för att man ska lära sig, och hunden ska lära sig det den oftast redan kan runt andra hundar. Du använder precis vad du själv vill på hundkursen, halsband eller sele. Glöm inte att ta med dig mutgodis och leksaker :)

parsley
0

Söt Wiggo-vovve!