Hundar iFokus

Hundar

Etikett: aktivering
Läst 920 ggr
apportbocken
0

Din hunds favoritlek?

Som rubriken säger: vilken lek tycker din hund (eller dina hundar) om att leka mest? Hur går leken till? Spelar ingen roll om det handlar om klassisk kasta-pinne eller något komplicerat som bara du och din hund förstår sig på. Är nyfiken, tänkte att det kanske skulle kunna gå att få inspiration till nya lekar att leka med sin hund!

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

kitte94
0

kasta boll är nog det bästa som finns. Eller någon annan kastvänlig leksak🙂

tiger tok
0

Brottas, tycker bulldogen om! Labben gillar att springa och jaga en, detta tycker även bulldogen om! Men att lägga sig på rygg på golvet och skratta och skrika fåniga ord, det är ju jätte kul!

Odietamo
0

Kampa är favoriten hos valpen

Zyloon
0

Jag låter Molly jaga mig, medan jag springer i full karriär och vänder snabbt. Mammas hund tycker också att det är skitkul o honom får man gärna putta lite på, då går han igång 😃 Att vara fysisk med sin hund vinner man mycket på, och det är dessutom väldigt roligt.

Har hunden någon favoritleksak så kan du ju kasta den och springa och försöka ta den innan hunden hinner dit. Jaga hunden och försök ta leksaken ifrån den om den hann först. Annars så kan du ju bara springa, vända snabbt och tjoa. Brottas med hunden, lägg dig ner marken och putta på hunden när den kommer nära.

Var noga med att visa tydligt när leken är slut.

"Där kunskap slutar, tar våldet vid"

Min blogg nouw.com/fyratassar

IngaTrnqvist
0

Brottningslekar. Herrn har aldrig varit särskilt intresserad av leksaker, men tycker det är urkul när vi slänger oss i sängen/golvet/marken och busbrottas :) Jaga-lekar är också kul om han är på humör.

tiger tok
0

Haha, det är faktiskt skitkul att leka med hundar, för man ser ju riktigt hur glädjen sprutar om dem!!!!

Snuffles
0

Sno leksaken-leken, går ut på att jag ska jaga honom när han har en leksak i munnen och försöka ta leksaken, sen när jag får tag på den ska han jaga mig etc

apportbocken
0

#7 Typ så brukar jag ofta leka med Chester, jag tycker det är så härligt att se honom springa i full fart med svansen och öronen fladdrande i vinden! När jag har tagit leksaken (dom oftast är en latexgris) brukar jag be honom att göra ett trick innan han får tillbaka den. Roligt att läsa om alla lekar!

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Rebornlady
0

Boll och den ska helst tuggas sönder innan vi går hem.

Majken!
0

Kamplek är vad som gäller, jagar en klassisk kamp-idiot med allt vad det innebär..

[Nalle-]
0

Springa efter bollar är det roligaste herr Pudel vet! Har jobbat mycket med att han ska uppskatta kamplek också, det går framåt men kan inte mäta sig med jaktleken.

Catta-
0

Springa efter bollar!

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

JoannaLi
0

Tjuv-och-polis är uppskattad, tillsammans med massa morr och "Nu kommer jag och tar dig!" Det allra, allra bästa är dock riktigt fysisk brottning. Puttar, dunkar, bli nerpackad på marken, greppa om benen, tugga lite på det som ligger nära (både matte och Arrak)… Det är livet det, tycker Arrak! Även det med en massa morr och tjut.