Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1233 ggr
Staffan
0

Hund som gillar att dansa!

Ta en titt på den här videon… :)

>> Länk till filmen

Glad

Mvh // Staffan

Christina
0

Varje kvinna borde ha en! Istället för att tjata om att "låt oss gå ut och dansa" så går man ut med hunden.

Staffan
0

Visst blir man glad av att se den där videon? Glad

// staffan

Pia
0

Underbart! Vilket samspel…:)

mirran
0

Ja, man blir så sugen på att göra de med sin egen hund. xD

smurfan-13
0

Det finns ett flertal klipp med det paret på nätet!

Där kan man verkligen snacka om ett samarbete som bygger på att ha skoj ihop!

Varje gång jag ser dem, så känner jag för att börja med freestyle, men jag fegar ut lika många gånger…

ronja
0

underbart att se!! Glad

Klettermus
0

Här i finland har vi danskurser för hundar.

KerstinP
0

De är verkligen duktiga. Men va mycket jobb de måste lägga ner på detta. Undra om jag skulle palla med det?Fundersam

Faxlin
0

#7: Vad häftigt. Kan du inte skriva och berätta lite hur en sådan kurs går till?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

smurfan-13
0

Freestyle kurser finns även i sverige & blir allt vanligare!

Bra sida… 

www.k9world.se

KerstinP
0

Ni hittar till freestyle bland länkarna upptill på sidan.Flört

lisette
0

# 1 frågan är om han hade blivit insläppt? han har kanske inte åldern inne…

KerstinP
0

Hihihi. Du är för rolig lisette.

Faxlin
0

#12: Fast ett människoår är ju 7 hundår, så då borde det vara okej att ta sin fyra åriga hund med överallt. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

lisette
0

#12 ja det är ju sant… men då höjer han ju medelåldern på stället ganska radikalt.. ;)

jätteläcker hund. tänk om man haft ork (kunskapen med) att lära hugin sånt…

Mickis
0

Hej, :)

Eftersom jag tränar freestyle med mina hundar så måste jag meddela alla här inne om att det är grymt kul! Verkligen värt att testa, jag rekommenderar det varmt! :)

Har du en bongstyrig hund, eller som du kanske har svårt att aktivera är freestyle en jättebra lösning! Både hund och förare brukar tycka att det är jättekul och det är rejäl hjärngympa för hunden. :)

Jag tränar på Tyresö brukshundklubb genom Tyresö hundungdom. I klubben har vi flera som tävlar, inte bara i sverige utan även utomlands. Kika gärna in på:

www.tyresohundungdom.com

eller på tävlingsekipagen egna sidor:

http://www.k9world.se/ - Emma Willblad och Csar.

www.blinkabla.se - Frida Binette och Alice.

www.acde.se - Lag från Tyresö hundungdom.

Jag hoppas att dessa sidor ska inspirera er till att börja, för freestyle är verkligen kul! :)

När ni sen väl har varit inne och nosat på sporten, kanske ni tycker det verkar intessant och vill se sporten utföras "på riktigt". Då kan jag bara tipsa er om att komma till bl.a. HUND06 som är på Stockholmsmässan varje år (dock inte föräns i december). Verkligen värt att besöka!  

Det roligaste är också att freestyle passar alla i alla åldrar, eftersom musiken anpassas till ekipaget och det är bara din fantasi som sätter stopp för er. ;)

Så börja dansa med era hundar vettja! ;)

// Mickis

Staffan
0

#16 (Mickis)

Mycket bra information - tack!

Mvh // Staffan
ps. Det här kan inte heller ha varit helt enkelt att lära hunden… :)

Benjy
0

helt ffantastiskt snygg otroligt impad! HUnden var ju som fastklistrad vid matten, dom skulle lungt ha vunnit på  freestyke cuppen =)