Jul(i)tomten!
Nu är det jul(i) igen, å nu är det jul(i) igen!
I år ska vi ha hemliga jul(i)tomten! För er som inte varit med på Hemliga Tomten så går det ut på att man anmäler sitt intresse, får namn och info om en annan deltagande och skickar sedan en (hundrelaterad) jul(i)klapp till den 🙂 En annan deltagare kommer få ditt namn och göra samma sak så man skickar ett paket till en person och får sedan ett paket från en annan person 🙂 Vem du ska skicka till är hemligt tills personen fått sitt paket. Du får självklart skriva vem det är ifrån i paketet men tills dess är det hemligt.
Att vara med är jätteenkelt! Gör bara såhär:
Skriv ett meddelande i denna tråd om att ni vill vara med. Skicka sedan ett PM till mig med namn, er adress, er hunds storleksordning och tre ledtrådar om era hundar. Exempel:
- Min hund älskar pipleksaker!
- Jag tycker inte om rött.
- Min hund tål inte spannmål.
Du ska även ange din hunds storlek genom att kopiera nedanstående och kryssa i din hunds storleksklass. Skriv gärna ras också.
[ ] < 10 kg [ ] 10-20 kg [ ] > 20 kg
Ledtrådarna är inga önskelistor. Din hemliga tomte ska själv få klura ut något roligt att ge!
Sista anmälningsdatum är den 25 Juni.Den 26 Juni får man ett PM med ett användarnamn och tillhörande adress och ledtrådslista. Detta användarnamn är alltså personen man ska skicka till.
Var gärna lite kluriga! Tre ledtrådar är inte så mycket att gå på, men om man kikar runt på forumet efter användarens inlägg så kan man få reda på mycket mer. Har ni inte fått reda på hundens ras till exempel, så är det smart att titta i bildtrådar och liknande. Får man en ledtrådslista som i mitt exempel, så måste man ju inte köpa en blå pipleksak bara för att det är enklast. Men man får!
Regler
- Jul(i)klappspriset ska vara minst 100 kronor inklusive frakt. Det är inte kul att få en present av lågt värde om man själv skickat något dyrt!
- För att få delta måste du ha varit medlem på iFokus i minst 3 månader och skrivit minst 50 inlägg/kommentarer på andras trådar.
- Paketen måste skickas innan den 15:e Juli.
- Anmälan är bindande. Har ni anmält er, så ska ni skicka ett paket. Det är inte det minsta kul att inte få paket alls när man själv har skickat.
- Om din hund har några särskilda allergier, nämn detta i ledtrådslistan.
- När du lämnar in paketet hos Posten, begär kvitto på att du skickat in ditt paket. En kopia på detta kvitto ska skickas till mig på PM. Detta för att säkerställa att alla skickar sina klappar!
Vill du skicka fler paket för att få fler tillbaka? Absolut! Maxgränsen går vid 3 paket, annars är det fritt fram.
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Åh! Jag är med!
Yass! ;3
Puttar upp, det verkar kul kanske ska ta och anmäla mig😶
Kom, bara kom 😉
Är med! :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Härligt! :)
#10 Du har fått PM :)
Me me me!!!
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Jag är med! 😃
Säger preliminärt att jag är med. Bara haft vovven en vecka, så kan behöva lära känna honom bättre och göra lite trådar om honom. :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#15 Håller tummarna då! :)
Jag är kanske också med, hör av mig när det närmar sig sista anmälnings datum isåfall! 🙂
#17 Ju fler desto bättre så jag hoppas du är med! :)
Är med
Eller jag ångrade mig
#20 Då plockar jag bort det :)
I morgon är sista anmälningsdagen! :)
Fick mitt paket redan idag :D
#25 Visa gärna vad du fick! 😃
#25 Vet att fröken var väldigt snabb på att få iväg paketet ^^
#26 Kan visa det senare, när jag får igång mobilen :D

Detta kom i paketet! :D
Leksakerna tog småhundarna direkt, superglada, godiset smakade smaskens med :) Lillan ville mer ha godis än leksaker haha! :D
Shaggy tackar för paketet vem det än var! Det var uppskattat, Shaggy gillade speciellt frisbeen, Speedy föredrog oxlungan ;) Shaggy missuppfattade vad oxlungan var för nått och tog den i munnen och smet ut på balkongen och myste med den xDDD
Sen kom speedy upp och stal hand oxlunga, då Blev Shaggy ledsen :p
Molam. Jag var din tomte 😇 Glad att vovvarna uppskattar mitt paket! Låter ju urgulligt! Stakars Shaggy dom blev av med sin "leksak" 😂
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
#31 Verkligen uppskattat! =D Shaggy Fick en ny senare, där jag bröt av bitar först och gav kan DÅ fattade han att det gick att äta xD Dumpära, Bearded Collie upp i dagen :p xD
Kul! Var så osäker på vad jag skulle köpa. :P haha :) man kan juh inte veta allt 😜
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Jaaa Speciellt när det är mer än en hund i hushållet :p HAde stora problem vad jag skulle köpa Till mitt "offer" med xD
Ja det var lite klurigt :) haha det är svårt 😊 Hoppas jag får Alicias paket snart 😊
Hur går det, kommer paketen fram? Vet att alla ska vara skickade i alla fall :)
#38 Härligt! :D