är det ok
att ta med tre stora hundar hem till någon som har en liten osäker hund? min mammas kompis är här hela tiden med sina hundar och börjar bli lite irriterad för är tvungen att stänga in mig med min lilla hund hela tiden för att han känner sig trängd när de är så stora och många och då gör han utfall och jag är rädd att de ska ge tillbaka
Bor du hos din mamma? Alltså är du skriven och boende i bostaden lagligt?
#1 vad har det att göra med situationen överhuvudtaget ?
Nej jag hade inte gjort det. Prata med din mamma.
De som kommer på besök, borde respektera de som bor där… dvs… inte ta med sina hundar tycker jag spontant…om de inte fungerar tillsammans. Hade själv inte gjort så..
Har din mamma sagt att det är okej är det okej. Men förklara då situationen för din mamma när ni är ensamma, Och säg att hon får åka till henne nästagång. Att hunden är rädd och det kan bli bråk?
Jo för bor hon där lagligt som de kallas. Då väger hennes röst lika mycket som mamman. Alltså gästen kan inte komma med " Ja men du bor inte här!" Där från frågade jag. Sen är de de med. Skulle något hände hennes hund. Oavsett om den smiter ut ur rummet hen är i eller gästens hundar tränger sig in till den hunden. Så har hon mer stöd juridiskt. Därför frågar jag. De är mycket att tänka på med.
Men helt klart som Hera säger. Snacka med din mamma
#1 Ja.
Min mamma vet hur jag känner men hon är för snäll för att säga ifrån
innan ville de lämna sina hundar här när de gick och fiskade, då sa hon dock att det ej gick pga min hund
känns ju inte riktigt rätt att min hund ska behöva vara instängd i ett rum i sitt eget hem
Nej är har du rätt i. De är inte snällt. Men jätte bra att du oppsaverar på de och att du säger till din mamma
Man kommer naturligtvis överens om hur man löser situationen gemensamt. KOMMUNIKATION. :)
"På natten är alla katter svarta"
Jag tycker att du bör prata med din mamma om hur du känner om hela situationen, och om du kan så skulle jag även ha pratat med din mammas vännina om det. Jag tex får inte ta med mina hundar in i min brors hem då han är allergisk, så vi har istället förhandlat oss till att dom får vara i trädgården istället.
Ja bor du där har du lika mycket att säga till om. Är det din hunds hem ska den inte behöva trängas undan. Sätt dej ner med din mamma över en fika och diskutera igenom problemet:)