Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 1031 ggr
[Blue_Lugia]
1

Omotiverad hund.

Jag har en hund som inte förstår mentala utmaningar. Om jag tex skulle göra ett, litet paket med godis som han ska öppna, eller lägger något gott under något som han måste välta för att komma åt, så ger han upp så lätt. Han petar lite med tassen eller försöker knappt, sen tittar han på mig och vill att jag ska göra det åt honom. Jag försöker liksom peppa honom och berömma åtminstone om han försöker 3 sekunder, men sen så ger han upp. Han är en sheltie, 7 år.

mejamylove
0

Inte tillräckligt gott godis ;) Prova mycket olika leksaker och se vad han gillar bäst

AnneN
0

Godare godis eller enklare övningar. Om hunden tycker det är för svårt så kan den lätt ge upp helt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Blue_Lugia]
0

#2 Jag tror kanske att jag är för otydlig också. Eller lite bortskämd, Matte göra. Matte h. jäl. pa. Typ som små barn som inte försöker själv utan förväntat sig att föräldrarna ska göra allt åt dom. ; ) Tror inte han är kräsen på godiset, han älskar mat och brukar sluka det mesta han kommer över.

Herveaux
0

Börja med en uppgift som är löjligt enkel att klara av, sen så ökar du svårighetsgraden lite, lite i taget, då får han bättre självförtroende och ger säkert inte upp lika snabbt. 🙂

Just ja, kom ihåg att avsluta på topp, avbryt övningarna med en framgång, så blir det säkert enklare att få igång honom på nästa pass.

// Harley

[Nalle-]
0

Du har redan fått bra tips :) Men man får också ha i åtanke att våra hundar är väldigt olika, vissa är riktiga problemlösare medan andra inte har den motivationen på samma vis.

Wellcraft
1

Jag skulle lösa övningarna tillsammans med hunden och jobba mer med hunden, om den ber om hjälp och tycker det är roligare.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Vizzla
0

Går det att busa upp honom innan, peppa och tjoa lite så intresset går upp.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

[Blue_Lugia]
0

#7 Det gick när han var yngre, men nu när han blivit äldre har jag märkt att han inte är så sugen på att leka längre. Går väl en kort stund om jag lyckas vara lite rolig, men sen vill han hellre strosa runt lite och kolla läget istället.