Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1937 ggr
GBbergman
2016-07-20 10:18
1

Fästingbricka

Undrar om det är någon som använt Tic clip bricka mot fästingar eller kanske nån annan sorts bricka som hängs runt halsen? Vad har ni för erfarenheter, bra eller dåligt, av vilken!

Fridaaaa
2016-07-20 10:22
0

Haft ticclip. Men fungerade inte här men mina hade inte sina dygnet runt, kan vara därför

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

hemul
2016-07-20 13:01
1

Eller också kan det vara bluff.

"Laddat med bioenergi" - vad menar de med det? Om de menar energi som i el så skulle brickan vara ett batteri och det ser den inte ut att vara. Dessutom är el el, antingen den kommer från förnybara biologiska källor eller ett kärnkraftverk.

Menar de en mer andlig form av energi (kan på engelska kallas bio energy), att de låtit nån shaman hålla i brickan och ladda den med sin energi så hej och hå.

[Baltazar13]
2016-07-20 15:35
0

Testade ticclip. Funkade inte. Har långhårig hund

ipopuma
2016-07-20 15:43
0

Fungerade bra på min lilla. Antar att det är väl typ som bärnstenshalsband fungerar bra på vissa o andra inte?

Vinternos
2016-07-21 11:42
0

Provade enbart Tic clip förra sommaren på båda  hundarna(långhåriga) eftersom att jag är allergisk mot vissa preparat som går att köpa på apoteket. Det fungerade över förväntan ;) Bra, giftfritt alternativ

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

Fisherling
2016-07-21 16:12
0

Kan ju säga att jag inte har något fästingmedel alls på Tinja och hon har på hela det här året fått fyra ynka fästingar.. Tycker kanske folk med bärnstenshalsband och liknande alternativa fästingmedel är lite väl snabba på att säga att det fungerar. Kan ju faktiskt vara så att hunden bara haft tur.