Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2683 ggr
Codswallop
0

Hunden fyller år.

Ungtiken blir två år idag, och det fick mig att fundera. Firar ni er/a hund/ars födelsedag? Om inte - varför inte? Om ja - hur firar ni?

Fridaaaa
0

Ger oftast liten extra tugg, inget mer :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Magrat
0

Vi firar väl inte egentligen. Men på födelsedagen kan man få ett extra gott ben, eller få smaka mat från bordet. Firar inte mest för att jag känner mig skyldig mot katten då som vi inte vet när han är född. Känns elakt att bara fira hundarna.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

IngaTrnqvist
0

Inte direkt, oftast ägnar vi hela dagen utomhus i skogen/sjön (men det gör vi ofta ändå), sen försöker jag ge något extra gott (vilket är klurigt att komma på då han barfas, haha).

panini
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, på så sätt att jag gör en liten hundanpassad tårta. Ev att vi åker till skogen eller klubben också 🙂

Denna tårtan fick den äldsta på sin ettårsdag, använde skivbar leverpastej som lager, sen hade jag små korvbitar, musch, köttbullar, pannkaka och kattpastej på tub. Den lilla tårtan i bakgrunden var till den yngsta hunden som såklart också fick vara med och fira 🥳

Catta-
0

Ja :) Min hund fyller år på julafton så det blir lite kombinerat firande. Hon brukar få ett inslaget paket med godis/leksak som hon får öppna själv

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Changrila
0

Jag har slutat fira, helt enkelt för att jag inte vet hur jag ska fira det. Det var lätt när hundarna åt torrfoder, då kunde jag "lyxa till det" med något extra gott. Nu barfar jag, så inget är godare för dem än deras vanliga mat. Långpromenader med lösspring får de dagligen och vi tränar mentala grejer för att det är kul väldigt ofta. Det är alltså svårt för mig att veta vad som skulle kunna vara "lite extra" för dem.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

JoannaLi
0

Nja. Det uppmärksammas! Men så mycket mer är det inte. Jag kan satsa lite extra på att göra en favoritgrej, t.ex. förra året gick jag och Arrak ut i ett skogshägn och jagade varandra och brottades, och sen fick han en måltid där det finns så mycket mat och variation att han själv väljer vad och hur mycket han vill äta. (barf) :)

Vattnadal
1

Ego och hans syster Gjöa fyller 8 år idag (så klart fyller de andra 6 i kullen oxå år, men de bor ju inte hos oss). Ego fick följa med till Draghundcenter, pussas med kunder och få vara med hela dagen. Han har fått ett köttben att tugga på oxå. Ikväll när vi kommer hem får han gå ut till brorsan igen.
Gjöa och gamla Piro måste bara borsta sig lite (då husky släpper päls är det mindre skoj att ha dem inne) så får de komma in och hänga med oss och sova inne. Kanske får hon något extra gott i skålen oxå.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Zelmabus
1

Hundtårta brukar jag göra. När min första hund fyllde 2 så hade han och hans kompis kalas ihop, vi hyrde lokal, hade både hund å människotårtor och lite lekar :-)

Rebornlady
1

Jag har haft kalas nu dom första två åren med tårta och gäster och mkt paket, vet inte om dom vill fira i år *ler* annars får vi hitta på något eget mys.

Tessyyy
1

Min hund har inte fyllt år än, han är bara 6 månader. Men när han fyller år vill jag nog fira lite med något extra gott kanske. Vi får se hur det blir, han fyller år den 1 januari, nyårsdagen. :) Brukar fira katten och kaninen när dom fyller år.

[Forest]
0

Vi köper ny leksak till födelsedagshunden och så bjuder hon på något tugg till sina syskon.

Hiro
0

Jodå, båda älskar att öppna paket så då de fyller år får de ett eller flera paket, oftast ett paket med ett ben och några paket med godis inlindat i papper så de får slita sönder papperet

Agda
0

Något extra gott, och hunden som älskade leksaker fick alltid en sådan (kunde vara boll, pipleksak i plats eller mjukt gosedjur, nya leksaker var något av det bästa hon visste).

Mysisa
0

Jag firar inte alls, hunden vet inte att den fyller år i vilket fall som helst. Ibland får dom nåt extra oavsett om det är högtidsdag eller vanlig vardag bara för att jag har lust.
Som mest kan jag få för mig att fotografera hunden som fyller år, men det är enbart för min egen skull.

minavitas.wix.com/kennel

Vizzla
1

Ja vi firar! Med något gott att äta, ben eller nån liten godsak. Sen kan dom ibland få nån present, men de leker inte med leksaker så det blir ofta godis. :-) Tycker man ska fira allting som går att fira, det är för mycket elände i världen ändå.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

hemul
0

#15 Som du. Däremot brukade mina hundar få paket på julafton när jag fortfarande firade med släkten med paket under granen och hela köret. Det är ju skillnad, då får ju alla paket. Fast mina har faktiskt tyckt det varit roligast med de andras papper.