Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1711 ggr
Underbarn
0

Möglig köttbulle

Vår ena hund (valp 6 mån) fick i sig en (kanske två) jätte mögliga köttbullar (låg i skogen vid en bänk). 30 min senare bajsar hon löst, något kroppen fixar själv eller bör jag framkalla kräkningar, avvakta? Hon väger ca 35 kg så hon är inte så liten men ändå orolig.

Joyous
6

Det är säkert ingen fara! Jag hade inte oroat mig så länge allmäntillståndet är bra. Håll koll på avföringen, om han dricker och äter, verkar slö eller förändrad i beteendet, andas häftigt osv. Jag tror verkligen inte att köttbullarna i sig är någon fara, däremot har jag alltid lite extra koll på hundarna om de får i sig något ute då det är svårt att veta om någon idiot har varit framme. Du ska absolut inte försöka framkalla kräkningar på egen hand, känner du dig orolig är det i så fall bättre att kontakta veterinären.

Vizzla
1

Ja gud mina hundar har tryckt i sig gamla smörgåsar, bacon, hamburgare som legat ute i diken vem vet hur länge. Jag tror att de allra flesta gånger klarar det själv. Men blir hunden sämre så klart ska du kontakta veterinär.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf