Vad kostade din hund?
Blev lite nyfiken på hur mycket du betalade för din hund?
Skriv gärna vilken ras hunden är samt vilken ålder den var vid inköpet.
Lagotto 12 v han kostade 13K
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
8 veckor boxertik, hon kostade 12 000.
Nästa boxer som kommer i höst kommer vi ta på halvfoder och kommer då kosta 7500, 8 veckor hon också.

blandras 9mån 0kr
You can't spell Bitchy without Itchy
Kom till mig som fodervalp, 11v. Bestämde mig för att köpa loss henne när hon var sex månader, betalade 10 000kr. Två år nu.
Hennes mamma fick vi gratis som femåring, är sju år nu.
Båda är Mittelspitz.
Border collie hane, Omplacering. Var helt förstörd och 1,5 år.
5,500.
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus
Min första, Jack Russell var en studentpresent. Min staffe kostade 14K
Kinesisk nakenhund, 8veckor,15 000kr
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Storpudel, 9 veckor. Kostade 18.000 om jag inte minns fel
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Blandras. 9 veckor, 6500 kr
//Jessie
Irländsk Varghund övertogs som omplacering när han var lite över 2 år,
vi betalde ingenting för honom.
(Valppriset ligger på 12 000-15 000kr)
// Harley
Kelpie 10 veckor 12 000 kr
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Liten blandras, 3 månader, 3500 kronor.
Storpudel 12 veckor 10.000 pga skönhetsfel (12.000 annars) Storpudel 8 veckor 14.000
Bearded Collie, lite mindre än 12 veckor vid inköpet, 10 000 kr
Med vänliga hälsningar, Apportbocken
Hoppas du får en härlig dag! 😃
12000 kr för sex år sedan, valpen var nio veckor.
Belgisk vallhund malinois 10.000 vid 14-15v ålder. Blandras schäfer/labbe 2.500 som 8~ veckor. Dvärgpudel 8.500 (var för 12år sedan).
Shih tzu - 0kr för var en gåva från en vän
Shih tuz 2- blir 15.000kr för henne, 9v när vi ska hämta henne
**Med vänlig hälsing
**Linnea Berg
Chinese crested/shih-tzu blandras 3 månader 6500kr (lite överpris tycker jag och inte direkt från uppfödaren utan andra hemmet) idag 7 år Grand danois 4.5 mån gratis men tog över henne av familj pga ohälsa. Kostade 13000 tror jag, 8 veckor.
(2012) Australian Shepherd, 10 v. - 12.000
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Blandras, 3500 kr, 7 månader.
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Chihuahuaor, 500:-/st. Det är min moster som har fött upp dom så det blir familjepris! 😉
#8 Är väldigt nyfiken nu, 18'000? Varför så oerhört högt pris? Jämför man med #13 så är det ju rätt mycket högre och jag har inte fått uppfattningen att pudlar ligger högre än "normalpris"
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Australian shepherd 5år 2000:-
Welsh corgi cardigan 13 månader 9000:-
Sabina
www.anibaz.blogg.se
(Jakt)labbe, tik som då var drygt två år, HD/ED samt ögonlyst ua, grundtränad i jakt mm; 13 000:- Cairnterrier, hane, också två år, kastrerad, gjort extra ultraljud av njurarna ua; 0:- Jag fick honom eftersom han kom i retur till uppfödaren på grund av ägarens sjukdom; för henne var det "betalning" nog att veta att han fick ett gott hem :-) .
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Blandras, 4 månader, 1000 kr
Shih tzu /bichon frise blandras, 9 veckor, 7 000 kr
Labrador, fulavel, 7000. (Skulle kostat 8', men de drog av en tusing oga en hosta) ä. Livrädd för män, otränad, separationaångest, ett par osynliga stora muskelskador, utvecklade snabbt en stor frustration med andra hundar som visade sig som verbal aggression. Kronisk stress.
# 15 Jag glömde så klart att skriva rasen, irländsk terrier!
Jack russell terrier, 11.000 för tre år sedan.
När vi köpte vår tibetanska spaniel Elliot år 2007 var han 8 veckor och kostade 10500 kr.
Springer Spaniel 9 mån 5000 kr, dock 9 år sedan. Är köpt från uppfödaren. Han funkade inte som avelshane eftersom han var monokrypt.
Leonberger 1 år, omplacering som kommit tillbaka till uppfödaren pga tidsbrist, ej "problemhund". 8000 kr.
Bichon havanais född december -08 (var 9 veckor vid leverans) kostade 12.000:- Jack russell terrier född februari -10 (16 veckor vid leverans) kostade 6000:- Skk-reggade båda två.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Första tiken i #2 köpte vi för 7 år sedan, nu skulle en boxer kosta 15k fullpris. Hur fort raser kan gå upp i pris alltså, på bara 7 år x)
Springer Spaniel 2 år 2005, Helfoder så 0 kr Storpudel 14 v 2016 15.000 kr
Blandras. Finsk lapphund / bordercollie, 8 v - 7500 kr
Blandras schizhu, papillon, spets och "kottehund". 4 månader och 3.500 Schäfer 8 veckor och 12.000
Engelsk Cocker Spaniel, 7v & 6d, 12.000:- (borde ha kostat mindre med tanke på att han har bruten svans (kroksvans säger papperna men inte fan hade han det när vi tittade på honom vid 5v ålder), dvs skönhetsfel)
Blandras (Alskan Husky, Samojed, Schäfer, Border Collie) ca 8mån, 3500:-. Såldes tillbaka till uppfödaren och jag krävde att de skulle höja priset på henne för att få en seriös köpare, då kostade hon 5-6000:-
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Blandras (cockerpoo) 12 000:-
Shih-tzu 11 veckor 9000:- (Detta var -05, så priserna har nog höjts på renrasig shih-tzu sedan dess)
Storpudel 8 veckor 14000:-
#8 Jag är också nyfiken varför din storpudel var så mycket dyrare? Har aldrig hört om storpudlar som kostar 18000 innan. 15-16000 har jag sett, men inte 18000 som sagt.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Schapendoes ca 9 veckor-14 000 kr Lagotto ca 8 veckor- 15 000 kr
// Nadja

Jag har haft turen att int behöva betala för mina hundar.
Valle, labrador, omplacerad vid 1½ års ålder och det är min mormor & morbro som är uppfödare, de tog tillbaka hunden då ägarna inte klarade av att ge han det han behöver och då gav de han till mig istället. Valppriset tror jag dock ligger på 12000kr (kan vara mer).
Velvet, blandras, var 9 veckor då jag fick henne av "uppfödaren". Ordinarie priset för valparna var 4500kr, jag skulle få henne för 1000kr för att han visste vem jag var och att jag skulle ge henne ett bra hem, skulle få betala veckan efter när jag fått in pengar, men han vägrade ta emot betalningen, tyckte istället jag skulle köpa något till Velvet. Fick dock själv veterinärbesikta, id-märka och vaccinera henne.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Papillon #1, 4.5 månad, 12 000:- Papillon #2, 1.5 år, 12 000:- Från olika uppfödare, uppfödaren till papillon #2 tar ett högre valppris än uppfödaren till papillon #1. Papillon #2 har också mycket högre meriterade föräldrar
Malinois 8 veckor 13 000 kr Holländsk Herdehund (fodervärd) 8 mån 0 kr
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#22 Vad jag sett ligger det normala runt 12-15.000 så ja det var nog lite i överkant. Just då tänkte jag inte så mycket på det eftersom jag köpte henne med bibehållen avelsrätt men köpte ut henne 1,5 år senare.
Storpudelhane född 2014, 9 veckor. 13.000:- storpudeltik född 2013 , 8 veckor. 14.000:- hon hade förmodligen varit dyrare om hon varit född efter att hennes pappa tagit hem titeln som världsvinnare år 2014.
Engelsk Springer Spaniel/pudel hane född 2009, 8 veckor, 5800:-
Shih Tzu/Lhasa Apso hane född 2012, 10 veckor, 6500:-
Shetland Sheepdog hane född 2015, 8 veckor, 14 000:-
Shetland sheepdog 4mån 8500kr (2008)
Shetland sheepdog 8v 10800kr (2011)
Reducerade priser på båda två pga. ögonsjukdom & Krypt.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Blandras hane köpt 2012, 6500:- Schäfer Hane SSK reg. köpt 2016, 12000:-
#45 Vänta, va? Hur menar du med bibehållen avelsrätt? Tog du henne på foder först?
#50 Ja, precis. Köpte sedan ut henne för att jag hade tröttnat på utställningarna och all pälsvård som hörde till. Så det blev 9.000 och 9.000 senare. Nu däremot ville uppfödaren gärna ta en kull så jag gick med på att låna ut henne ett år. Har självklart skrivit låneavtal från skk. Rörig historia men ja..
#51 Hur motiverar uppfödaren att ta 18000:- för just sina pudlar? När vi letade valp och nån uppfödare hade sagt att "jag tar 18000:- för mina valpar" och jag visste att dom flesta andra uppfödare tar runt 14000:- så hade jag tackat för mig och köpt min valp någon annanstans faktiskt.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
#51 Oj. Låter som att du blivit ordentligt utnyttjad. Låter helt galet hela historien. Vet du vad uppfödaren tar "normalt" i valppris?
#51 Låter väldigt märkligt då foder i princip innebär att din hund är gratis… Och sen är det uppfödaren som ska göra allt i utställningsväg om den vill ställa ut hunden.
#52 53 54 Jag diskuterar gärna detta men isf över PM
#55 För min del spelar det egentligen ingen roll, blev bara nyfiken då det inte gick ihop i mitt huvud :)
Vad roligt att så många har skrivit!
Shetland sheepdog, 8 veckor - 10 000 kr (2015)
Reducerat pris pga övertecknad (12 000 kr egentligen)
/ Sofia
TeamBlackShelties på Instagram
Holländsk Herdehund, korthårig. 8 veckor - 13.000:- 🙂
Blandras bc 2500kr Blandras schäfer 0kr (omplacerad) Blandras schäfer 0 kr (omplacerad) Groenendael med stamtavla 0 kr (omplacerad) Tervueren med stamtavla import 6000kr Malinois med stamtavla 0kr (fodervärd)
// Carla & dogpacken
http://carladogpack.blogg.se/
Oj glömde skriva åldern på dom så skriver igen :) Blandras 11 veckor bc 2500kr Blandras 18 veckor schäfer 0kr (omplacerad) Blandras 3 år schäfer 0 kr (omplacerad) Groenendael 4,5 år med stamtavla 0 kr (omplacerad) Tervueren 17 veckor med stamtavla import 6000kr Malinois 16,5 veckor med stamtavla 0kr (fodervärd)
// Carla & dogpacken
http://carladogpack.blogg.se/
Blandras 1 år, ~1000 lite oklart vad priset är då fd ägaren var skyldig mig pengar.
Blandras - bordercollie & jaktlabrador. 8 veckor - 6500kr Idag är han 6 månader. :)
Ivana minns jag inte längre vad hon kostade, men det var nog under normalpris. Kanske en 10-12000, hon var en Borzoi.
Tesla var hade jag på köpeavtal med bibehållen avelsrätt. Hon kostade 6500 skulle annars varit 13000. Hon är en Borzoi
Anjuska (som tyvärr fick flytta hem till uppfödaren igen) var samma som Tesla, bara att valppriset stigit så det var 7500. Hon är också en Borzoi.
Fnissa (som inte fått ett namn än.) kommer att kosta 16000 då är det reducerat med 2000 på grund av skönhetsfel. Hon är en Italiensk vinthund.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Dundee: 14 500kr (australian kelpie, 8 veckor)
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
#65 visste inte att det skilde så mellan uppfödare. Är den kanske från annat land än Sverige eller varför skiljer det så? 12000 är ju normalpriset.
LH collie, 8 veckor (plus några dagar): 13.000 kr! Men då behövde jag inte betala för MH t.ex
Tror rek. pris ligger på en sådär 12.000 kr.
Schäfer av brukstyp, 8 veckor: 14000kr.
Just ja ålder.
Ivana var fem månader.
Tesla och Anjuska 8 veckor.
Fnissa ca 3½ månad.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Gråhund, 8 veckor, 8 000 kr. År 2008.
Finsk stövare, runt 9-10 veckor, 6 500 kr. År 2006.
Vi köpte våran renrasiga taxflicka för 6000 kr när hon var 8 v gammal. Dock var ju detta snart tolv år sedan ;)