Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1059 ggr
Corgitok
0

Om du var en hundras..

Vilken hundras tror du att du skulle vart om du var en hund? Nu tänker jag på hur mycket motion du behöver, tålamod, personlighet och kanske utseende😛

Jag tror att jag skulle ha varit en Labrador Retriever. Inte för att det är min favoritras men det poppade upp i min hjärna. Älskar boll-lekar och jag behöver mycket ganska motion för att må bra. Är ofta väldigt glad och ser nog lite ut som en, fast en brun i så fall eftersom jag har brunt hår och bruna ögon.👍

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

CayKantos
0

Skulle nog vara en lite latare Australian Shepherd. Älskar att ha koll på folk och vill alltid veta vad som händer samt gillar jag ju folk och andra djur. Då har dom så många olika färger och färgkombinationer, precis som mitt hår :3

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

tmickis
0

Hade nog vart en tollare eller åtminstone en retriever skulle jag tro, haha 😂

Zadeira
0

Säkert en engelsk bulldogg!

Herveaux
0

Jag tror jag hade varit en Saarloos Wolfhond*
(*I grunden en korsning av Schäfer och varg).

Jag har en stark arbetsmoral och will to please när jag jobbar med/för andra,
men är samtidigt en ensamvarg och går en egen väg utanför normen.
Blir det för lite mental stimulans klättrar jag snabbt på väggarna.

// Harley

Sasmal
0

En jaktavlad golden retriever. Vill ha mycket aktivitet. Passar med håret också. 😃

Maria
0

Jag skulle vara en trulig tax😃

/Maria

Zvintos
0

Någon form av terrier antar jag. 😛 Sportig, tycker om att vara ute, i vanliga fall mycket tålamod, kan vara envis som synden om jag behöver.

Paxxa
0

Typ en Ovtjarka eller annan herdehund. Stor, lite slow men kan vara riktigt bitig när jag känner för det, vill gärna hålla mig till rutiner.

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

frejaspluto
0

Pitbull såklart! En bra familjehund med bra temperament !

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

taylor__lambert
0

Oj, svårt. Jag har sånt svängit humör att det inte går at specificiera på en ras tror jag. Kan inte komma på någon ras som passar in på mig

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Gollums Fru
0

Newfoundland, men minus utseendet.

Jasa nej saja!

Frida B
0

Någon arbetande vallhundstyp. Vill alltid ha något att göra, kan gå en halv dag sen måste jag ha något att göra. Jag går långa sträckor, vill väldigt gärna ha alla samlade. Trivs inte alls ensam, hatar det. Ju fler dessto bättre. Lojal till mina vänner och familj, skulle något hända dom skulle jag inte tveka att försvara. Är liten och gänglig men när jag öppnar munnen blir folk förvånade. "Just det det var den lilla tjejen som sa det där som gjorde mig så imponerad" har jag fått höra ett antal ggr. Jag lär mig väldigt snabbt, vill lära mig också.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Changrila
0

Tror att en azawakh ligger nära. Behöver röra sig mycket ute, gillar mental aktivering men det fysiska är viktigare, gillar att umgås med vänner men är inte överförtjust i andra och en del vaktinstinkt också.

Ungefär rätt med hårfärg, och när jag väl äter på ett sätt som jag mår bra av så sticker revbenen ut på mig trots att jag i övrigt inte är överdrivet smal :p

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Fisherling
0

Jag skulle definitivt vara en jaktlabbe. Gul då, eftersom jag är blond 😃Mycket driv, kan köra på hur länge som helst när jag tycker något är kul, men kan likväl ligga och lata mig i en soffa hela dagen. Älskar dessutom att bada och äta. Så, ja, en Labbe.

teddyc0rn
1

Skulle varit en ouppfostrad typ boxer, som hatar att vara ensam och ylar så fort ingen är i närheten, som äter på alla möblerna och tar upp alldeles för mycket plats i sängen. 😃

https://morrharochmustasch.wordpress.com/

Edhi
0

Tror att Schipperke får första platsen. Näst intill ingen pälsvård. Kräver tankenötter. Lite lagom ettrig, reaktiv men även trogen och med en förmåga att hänga med på diverse upptåg ✨

http://frodamera.com/skrifter/
En riktig skrivfrossa

Allumania
0

En sprallig mops eller fralla? Kräver inte så mycket, gillar att sova och bara vara med familjen 😂

thea_thea
0

Tysk jaktterrier! Kaxig, ettrig, pigg, tackar inte nej till bråk, agerar först tänker sen och går ofta inte så bra ihop med andra hundar.

Rutabaga
0

Jag skulle vara en chow chow! Reserverad mot främlingar, familjekär, beskyddande, lojal, lugn, inte särskilt aktiv och med en jäkla massa hår, haha.

Vänligen, 

Elin 

[Castlevania]1
0

Jag hade nog varit en rolig blandras mellan welsh corgi cardigan och fransk bulldogg.
Från corgi hade jag fått mycket människa i en liten kropp, pigg, aktiv och vaken, vill ha familjen samlad på ett och samma ställe, något reserverad mot andra människor.

Och från frallan hade jag fått mycket personlighet i liten kropp, en clown i familjen, glad, somnar i roliga ställningar och överdrivet social (med de jag känner/möter på jobbet) :P