Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1067 ggr
Corgitok
0

Vuxna corgis

Hej, är tillbaka på hundar fokus igen med en fråga som vissa kanske tycker är konstig då jag sa att det inte blir någon hund. Vill ändå veta då jag är såpass Corgi-galen. Vet någon vart man kan hitta vuxna Welsh Corgi Pembroke's till salu? På blocket är det bara Cardigans och på SKK är det ju bara valpar. Någon som vet?

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Fisherling
0

Svenska Australian Shepherdklubben har en flik för omplaceringar på deras hemsida, kanske Corgins rasklubbshemsida har något liknande?

Corgitok
0

Bara Cardigan på hemsidan. 😢 men tack för tipset iallafall.

Swadika
1

Jag hade nog mejlat och frågat uppfödare. Alltid möjligt att de har någon vuxen hund som kanske inte passar till avel eller vet någon har vuxna hundar till salu(tex en valpköpare som av någon anledning måste göra sig av med sin hund) 🙂

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Daisy ;)
0

Du kan gå in på allaanonser.nu och söka efter pembrokes där :)

Herveaux
0

Jag håller med #3, skicka en fråga till uppfödare - det var så jag fick köpa min första egna hund.
Maila rasklubben och hör om du kan få lägga ut en annons att du söker en hund, det får man göra på Varghundsklubben hemsida och japp, det var så jag hittade min nuvarande hund.
Om det inte är alltför dyrt så kanske du kan skicka in en "hund sökes"-annons till rasklubbens tidning?

// Harley

Corgitok
0

Bra ideer, tack. Får tänka på det 🙂

Changrila
0

Många hundar från seriösa uppfödare kommer aldrig ut på annons när de ska omplaceras, de går istället till "någon som känner någon", så försök få kontakt med uppfödare och andra insatta i rasen. När det då dyker upp en lämplig hund så kommer någon att tänka på dig :)

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm