Vill ha hund
Som rubriken lyder vill jag sååå gärna ha hund. Jag har sett många sådana här trådar men men. Känns bättre att göra en egen. Nu är det så att vi är hundvakter åt min kompis hund i ett par veckor. Tror vi ska ha honom i 4 veckor totalt. Mamma och pappa vill inte ha hund. Eller de ville inte innan och då kom jag på den grymma idén att vara hundvakt. Som tur va skulle då min kompis med en medelstor blandras, åka bort. Nu har vi haft honom i två veckor och mamma har blivit kääär i denna hund. Hon älskar honom. Jag trodde jag skulle ha svårt att lämna tillbaka honom men det verkar bli åt andra hållet. Mamma har super svårt att tänka sig att hon ska lämna tillbaka honom. Hon har börjat säga saker som jag hade som tjat argument om tidigare. Typ, " jag kan ha honom på jobbet." Han är ju såå fin, kan vi inte ha honom ett tag till" -jag "men mamma jag tror hon *** namnet på kompisen, vill ha tillbaka honom" Mamma -"Farmor går ju snart i pension ju" jag- skrattar Då försöker jag vända på de, säga att det finns andra hundar man kan va fodervärdar till i början och sen om allt funkar kan man köpa den. Då säger hon bara. "Ja, men det var just den här hunden" Gaah jag blir så trött. Såklart min kompis vill ha tillbaka vovven. Men nu har mamma äntligen ändrat sin inställning. Alltså helt och HÅLLET. vet inte vad jag ville med inlägget. Känns så grymt hopplöst bara… Någon idé på saker jag kan göra för att hon ska bli kär i rätt hund, för nu ser jag att det faktiskt är möjligt. Att hon kan ändra sig. Men hon blev kär i fel hund.. Ska tillägga att min pappa också har det. Det var meningen att jag skulle göra det mesta, men hela familjen har gjort det tillsammans istället, för att alla älskar honom!
Ärligt talat så lär de känna likadant med varje hund som tillbringar längre tid med er
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Jag sa samma sak. Men jag kan erkänna att denna hund är lite speciell. Han ska ligga i knät , famnen och gosa jämnt. Och sedan är det full fart när man själv vill leka. Men jag håller fullt med. Frågan är om jag kan tjata mig till det efter vovven åkt hem..
Hehe, i vår senaste valpkull så "lurade" jag på tre kompisar valpar. Den ena familjen lånade valpen över påsklovet, den andra skulle bara låna valpen några dagar och den tredje skulle bara ha hunden tillfälligt när jag var där för att han inte funkade i hans nya familj och skulle tillbaka till mig.
Det är inte särskilt ovanligt att man kan få ha hunden på prov ett tag, båda parter är ju måna om att det ska bli bra :)
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
#2 Det finns massa hundar med liknande temperament. Försök hitta nån ras med samma egenskaper (nån annan här kan säkert hjälpa till med det, är inte så bra på små sällskapshundar) och åk och hälsa på hos en uppfödare med den rasen så att hon blir charmad.
feral jesus
#2 Låter som våra boxrar, riktiga kelgrisar inomhus och full fart utomhus 🙂
Ha ha! Tycker det låter som du har ett riktigt bra läge! Tänk vad dina föräldrar ska sakna allt roligt när hunden åker hem igen. Jag tror du har en valp snart. 😉
P.S. Detta bevisar ju att man KAN lära gamla hundar sitta! 😃
#3 haha vilket genidrag. Det är väldigt svårt att motstå små söta valpar helt enkelt. ;)) när det börjar närma sig tillbakalämning av vovven får jag prata med mina föräldrar. Bara inte mamma fäst sig allt för väl med den här hunden.. #5 åh! Är det era hundar du pratar om eller har ni uppfödning? #6 Haha ja verkligen. Först var det absolut ett NEJ! Gick inte att ändra deras synpunkter. Nu har det vänt helt. Får hålla tummarna att de saknar honom så mycket att det blir en valp snart. Nu är det faktiskt ganska tur att min mamma har ett jobb där hon faktiskt kan ha hunden med! Så vi håller alla tummar och tassar.
#7 Vi har ingen uppfödning, dom är våra. Vi har dock bara en kvar, men snart kommer det en till liten knytt hit :)
Hitta någon ras som du tror kommer passa er familj och introducera den för din familj och se vad dom tycker :)
#8 åh vad kul för er! Får göra det. Tack för tipset :)
Haha.
Visar ju att föräldrar är människor de med, eller hur? :) Jag är äldre än dig, och har haft hund förut. Nu planerar jag skaffa en igen då jag saknar att ha en tränings- och promenadpolare samt att det är så jäkla tyst hemmavid. Gillar att ha liv runtom mig vid alla tillfällen helt enkelt. Mina föräldrar är pensionerade (fick mig när de var lite äldre så så gammal är jag inte ändå:D), och skulle jag fråga dem idag om de vill vara hundvakt så vet jag till 100% att det skulle bli ett definitivt "nej". Däremot vet jag med likadan säkerhet att så fort jag har fått hem en hund, "hälsat på" dem tillsammans med hunden några gånger så kommer det inte vara några problem att lämna den över dan där då och då. Det är så det fungerar rätt ofta helt enkelt :)