Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1959 ggr
[Quellii]
0

Nalle :'/

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så ledsen.. :'/ Nalle ska säljas..

Det är ju min mamma som äger honom, men det känns ändå surt eftersom jag har lagt ner så otroligt mycket träning och kärlek på honom.. :/

Anledningen till att mamma vill sälja honom är att hon tycker att han kräver för mycket och då hon är sjukpensionerad så orkar hon inte med honom helt enkelt. Det gick bättre i sommar då det var jag i stort sett som tog hand om honom, men nu är jag ju i skolan under dagarna..

Hoppas verkligen att någon snäll, kunnig person kan ta honom..!
Hade jag haft en egen lägenhet hade jag tagit honom själv, men det går ju inte nu när jag fortfarande bor hemma..

Nalle har ju också varit den som fått mig motiverad att gå ner i vikt, med honom är jag tvungen att gå ut och röra på mig, och det gör att jag lättare kan stå emot alla ätbara "frestelser" osv.. Så det är mycket som försvinner ut ur mitt liv, inte bara ett underbart sällskap.

Jag vet inte när hon ska sälja honom, men jag njuter av varje promenad och varje liten stund tillsammans med honom, min lilla Nalle..

Skit, skit, skit..!

Tänk om hon skulle ändra sig? Men det är väl att hoppas på för mycket.. Var bara tvungen att få skriva av mig lite..

AnneN
0

Har du sagt till din mamma exakt det du skrev här?

Hoppas att allt ordnar sig till det bästa för både dej och Nalle

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

kerstinjoh
0

Det låter inte roligt. Det är alltid jobbigt att skiljas från en kär vän. Men har du pratat med din mamma om hur du känner det? kanske kan du hjälpa till lite mer fastän du går i skoan?

Karmatarerskanise
0

Usch vad hemskt!!!
Finns det inget alternativ? Kanske en dagmatte? Sen tar du honom efter skolan?

[Quellii]
0

#1#2 - Joo jag har sagt det, men det är lite "komplicerat" och som situationen ser ut nu så förstår jag mamma att hon inte orkar, men det känns ändå så tråkigt, vill ju verkligen ha kvar Nalle, men samtidigt villl jag inte att min mamma ska må dåligt heller. :/

[Quellii]
0

#3 Det var ju en rätt bra idé, ska höra med mamma vad hon säger om det..!

SaraB
0

Åhh. vad trist… :( Hoppas att din mamma ändar sig eller att ni hittar en väldans bra köpare! :( Hållut, och lycka till! <3

[Quellii]
0

Nehepp, då ligger han ute på Blocket nu då :/

http://www.blocket.se/vi/13833476.htm?ca=1_3_s

AnneN
0

Ojojoj vad sugen jag blir, men tyvärr vill sambon inte ha en stor hund.

Hoppas verkligen att han får ett bra hem

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Wikstr_m
0

Tråkigt, han var ju hur fin som helst.. Hade jag haft råd hade jag nog köpt honom.

kerstinjoh
0

Såg annonsen och självklart kommer denne fine kille att få ett bra hem.

Sänder en tröstekram till dig!

kerstinjoh
0

Såg annonsen, men jag tror att denne fine kille kommer att få ett bra hem någonstans.

Sänder en tröstekram till dig!

KajsaM
0

Neej, inte Nallle :/ Kramar till dig gumman <3

[Quellii]
0

Nu är Nalle i Skellefteå.. :'/

Men jag tror att det blev en bra familj han fick komma till, dom bodde lite lantligt med stor gård och andra djur bland annat hästar. Förhoppningsvis trivs dom med Nalle och han trivs med dom! :')

Saknar honom så otroligt mycket!

lena1
0

men vad skönt att det ordnade sig för nalle…låter som han får det jättebra ju,även om jag förstår att du saknar honom massor…

kerstinjoh
0

Jag hoppas att du kan ha lite kontakt med dem och få lite info om hur det går. Det känns alltid bättre om du får veta att han trivs.

Men det låter som om han har kommit till ett trevligt ställe.

[Quellii]
0

#14#15 Joo, det gör det lite lättare.. :)

Jag har deras e-post så jag kommer mejla då och då för att höra hur det går :)