Vilken är er favoritfärg?
På hund då, alltså.
Själv är jag väldigt svag för leverfärgade hundar med vitt som kontrast. Den där leverfärgade som är nästan en mörkt röd mot vintervita markeringar, och så kanske blå ögon.. Drömsk blir jag att tänka på det. Med eller utan tan, och merle är också fruktansvärt vackert i mörkrött/brunt.
Jag är ju som jag är, och kommer alltid att älska kontraster. Brunt-vitt-isblått är en fantastisk färgkombo i mina ögon.
(Sen tycker jag ju självklart att Tinja är vackrast i världen ändå, även om hon inte är de färgerna ;) )
Mörkbrun! Riktig Riktigt mörkt! Men forstår vad du älskar med kontraster, gör jag med😍
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Röda hundar med eller utan vitta tecken eller "vargfärgade" hundar som gråa huskys/malamutes eller viltfärgade lapphundar :D Eller blue merle, eller collie/sheltie sobel, eller leverfärgade som TS skrev… Haha svårt att välja ju ;)
Hmm, jag tyckte ju inte alls att svarta hundar var fina, mina två senaste har varit - just det, svarta.
Ens egen hund är ju ändå alltid finast 😍.
Det beror lite på rasen också, tycker jag. Mörkgula labbar är sååå fina!
Men jag tycker annars att trefärgad är väldigt fint (typ sennenhundar) och även röd och vit som många isländska fårhundar. Det senare kan förstås bero på att min första hund var just röd och vit ❤️.
Kompisen hade en terv som egentligen inte hade önskvärd färg alls; han var visserligen riktigt röd i botten men med rejält mycket svärta, hela huvudet var svart till exempel - och så vitt bröst.
Som sagt, kontraster. Däremot tycker jag definitivt att svart nos och mörka ögon är snyggast, oavsett vilken färg hunden har i övrigt.
Gärna tecken också.
Merle är jag inte så förtjust i alls faktiskt, i synnerhet inte blue merle (f'låt Fisherling!).
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Trefärgad, black and tan, helvitt :)
brunt i olika kombinationer (solid brunt, liver and tan osv) och rött - riktigt mörkrött med eller utan mörk mask i ansiktet 🙂
Oj vad svårt. Tycker det finns så himla många fina färger på hundar så jag kan nog inte välja.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Rent generellt tycker jag att det är trevligt med hundar som inte har så mycket kontraster i färgerna, ju jämnare färgade de är desto lättare att fotografera ;) De enda färger jag inte gillar är merle och andra färger som förknippas med hälsoproblem. Som tur är så får "min" ras (saluki) vara i vilken färg som helst, men jag har aldrig sett merle eller harlekin,
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Tycker det beror på rasen lite… t.ex. svart/vit/tan på springer spaniel 😍 såg också en kolsvart mops idag som var underbart fin. Men generellt är jag mest svart för riktigt mörkt pigment i huden, och ljusare färg i pälsen, typ finnspetsröd eller ljus fawn med riktigt svart nos och "eyeliner"… Och på fläckiga hundar föredrar jag de med mycket färg och mindre vitt.
Jag har ju tyvärr två lite trista raser som bara finns i en färg, om än olika nyanser. Kooikrarna har ju i alla fall lite fläckar som kan se olika ut, så det är väl alltid något :P
gråa schäfrar!
Älskar aprikosfärgade hundar, annars ligger trefärgade hundar nära hjärtat 😍
https://morrharochmustasch.wordpress.com/
#6, :-) (Syns bilden?)
Jag håller med TS, gillar också brun-vita hundar med blå ögon mest. Och så splitface på det, det vore absoluta drömutseendet för mig! Annars gillar jag fläckiga hundar, kontraster som sagts tidigare, ljusa ögon, bläs är alltid fint, något speciellt eller utmärkande i utseendet är nog det jag fastnar för. Men just chokladbruna hundar, så vackra!

Beror på ras. Schäfer ska vara grå eller svart. Hade velat ha en riktigt röd malle med en tydlig svart mask. Hos cairnterrier gillar jag brindle, även där med svart mask. Men överlag gillar jag nog röda/bruna hundar, det är snyggt!
Olika typer av rött, red merle, red tri, röda pudlar och irländsk setter, ja ni förstår 🙂
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Röd trefärgad och red merle är mina absoluta favoriter :D
beror på rasen för min del. Men över lag, svart, vit och svart&vit
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Svart med blå ögon! Eller generellt svart/lever/röd med mycket vitt.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Alla, på rätt individ! En färg som jag kan älska på en hund, tycker jag inte om på en annan. 😛
Åh, jag måste erkänna att jag är enormt svag för röda hundar. Alla röda hundar, och ju rödare desto bättre! (Clifford den stora röda hunden var alltså en våt dröm för mig ;) )
Men också den (släthåriga) holländska herdehundens brindle…. Åh, blir helt knäsvag <3
Röda hundar är vackra! Tollare, settrar, ridgebacks, welsh springer spaniels (jag vet att de är vita också :)) och så klart irländska terriers! I princip alla röda hundar!
Blue merle,red merle,lever/chokladfärgad,blå, gärna blå ögon ❤️
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Äh, nu får jag ju klämma i med vetefärgad också, i alla fall på cairn! Älskar de mörka öronen och det lilla trynet! (Och ja, jag vet att han är otrimmad!)
#22, Ja, en riktigt röd ridgeback med mörka ögon (fast alla RR klassa som vetefärgade…) <3 !
Jag är väldigt svag för merle i alla dess former. Ja, förutom double merle då ;)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Blue merle och red merle Fawn och rökblå (kelpie)
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
#26 Uppenbarligen en färgblind klassificerare ;)
En liten cairn, och vilken fin färg sedan! Jag har mest sett grå och svarta, men ditt lilla underverk är jättefint!
Kom ju på att jag alltid har varit svag för gula labradorer. Tycker egentligen att dom svarta är snyggare, men dom gula ser så goa, snälla och charmiga ut. ❤️
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Min favoritfärg på hundar är blue merle eller röd. ❤️
Jag tycker om alla färger, men jag är extra svag för svarta och svart/vita hundar :)
Svart vita,brun vita border collies gärna övertecknade! Annars merle eller en RIKTIGT röd golden!
Brindle med vitt.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Beror nog på vilken ras men har alltid varit svag för ljusa hundar har jag märkt, är inte så mycket för varken brindle eller blue/red merle. Vad gäller min ras storpudel så är jag väldigt svag för vita och gråa men framförallt vita storpudlar som varit en drömras/färg sen barnsben.
Älskår blå hundar av alla slag, blue merle utan tan är ju helt underbart vackert! <3 Är även väldigt svag för leverbrunt och rött.
Brindle med vitt är också fint, och black and tan löwchen valpar är ju underbara!
Röda/Gula med eller utan vita tecken, även vit som grundfärg med fält av angivna färger. Fawn i alla nyanser
Finns inte mycket som är snyggare än en mahognyfärgad golden retriever.
Sen är jag svag för svarta välmusklade hundar också, leverfärgade lagottos men FRÄMST silverfärgade hundar, såsom weimaraner - är hunden dessutom långhårig + silver så är det rent ögongodis.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Blåtigrerade/blåa hundar och jätte mörktigrerade nästan svarta är mina favoriter
ÄR BESATT AV BLÅA/GRÅA HUNDAR!! ÅH DET ÄR SÅ FIIINT!!! 😍
Men tätt därefter kommer nog black and tan(kanske lite pga att jag en rottis) sen även hundar med mörka masker, men även när de är tre färger som bryter (t.ex berner sennen hund, vissa akita färgkombinationer)
Jag älskar blå och silver också. Silver mer tan som på tibetansk mastiff, åh det är så fint! Synd att det inte är en godkänd färg hos Aussie.
Beror på ras. På akita älskar jag silver brindle eller red brindle (tigrerad)😍 på Pudel är aprikos vackert. På aussies blue merle eller red merle. Tycker inte om de tråkiga färgerna grå, svart, cream eller black/tan
Jag tycker den silvergrå färgen som Weimaraner har är läcker.