Det kan betyda vad som helst när man inte vet helheten, en bild säger 1000 ord, men en video säger en berättelse. Det kan vara för att den har tikskyddet på sig. Det kan vara en lekinvit. Det kan vara att hunden sträcker på sig.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Jag gissar att det är pga tikskyddet. Hon känner sig inte riktigt bekväm med det.
Det betyder så klart "JAG VILL INTE HA DE HÄR JÄKLA BLÖJORNA PÅ MIG! TA AV MIG DEM OCH SLÄPP UT MIG SÅ JAG FÅR RAGGA!" 😃
Förlåt att jag inte beskrev mer. Men det kan inte vara tik skyddet för hon gör såhär även när hon inte löper. Det kan inte heller vara en lekinvit för då höjer hon rumpan som på bild fast viftar på svansen och har en annan mer lekfull blick. Hon gör såhär som på bild då jag grejar med annat eller innan vi ska gå ut och gå.
Haha kunde inte låta bli att skratta 😀 #3
#4 Får hon uppmärksamhet då när hon gör sådär?
Vissa står så när de har ont eller mår illa.
#6 nej
Jag känner en hund som gör lite likadant som en slags "väntan på att något ska hända". Han vet att något är på gång men också att det inte är okej att vara stirrig, jobbig och hoppa/vara i vägen, så för att få utlopp för sin frustration halvligger han med rumpan i vädret och är redo för signal att "nu gör vi något".
Tänker samma sak som #9 efter att du beskrev det mera.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
#9 tack så mycket!