Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundsport-och-aktiviteter
Läst 1010 ggr
tiger tok
0

Snart hundläger!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snart ska jag på hundläger med en engelsk bulldog hane på 3 år! Ska bli skitkul och jag längtar som tusan! Jag har packat lite grejer men om ni kommer på något att ta med sig så skriv det gärna! Detta har jag med mig: Spårlina Koppel Halsband Sele Leksaker Filt Skålar Godis Hans ägare ska ta med sig mat,Flytväst och Vaccinations intyg! OT det sitter två ringar i halsbandet att fästa kopplet i,vet någon varför?

tiger tok
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Halsbandet:

Lexie82
0

Med tanke på typen av spänne så kan jag tänka mig att det beror på att det inte ska slitas upp om hunden drar.

Kanske är det ett sånt spänne som finns på hjälmar, som är designat att öppnas om hunden fastnar i något när den är lös. Så fäster man kopplet i båda ringarna för att det ska hållas stängt när man har hunden kopplad.

jenmjao
1

Halsbandet har två ringar; en för stryp och en för normalt halsband. Jag tror att jag ett exakt sånt där till min malinois valp, Använde alltid vanliga halsbandsknäppen, Knäppet har också en röd knapp på sig, drar du den åt sidan "låser" fästet sig och det går inte at tknäppa upp om man inte drar tillbaks det åt sidan :)

thea_thea
1

En är för fast halsband, den andra för halvstryp

tiger tok
0

Ok tack för hjälpen!

tiger tok
0

Puttar

Zyloon
0

Tassalva kan vara bra att ta med, om hunden skulle få torra tassar eller sprickor i trampdynorna 🙂

"Där kunskap slutar, tar våldet vid"

Min blogg nouw.com/fyratassar

tiger tok
0

Okej,vart köper man det,apoteket?

jenmjao
0

#8 Finns på ica maxi där jag bor.

tiger tok
0

Puttar