Hickande valp
Dobby hickar ca 2-3 gånger per dag. Alltid när han precis ätit och precis när han vaknat upp. Brukar valpar göra detta? Någon som varit med om samma? Ser väldigt gulligt ut men läst att det kan bero på stress?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Att valpar kan få hicka efter maten låter bekant.
Min vuxna hund kan få lite hicka om han ätit för fort.
Edit: Hade din valp lidit av stress så är jag övertygad om att du sett flera andra symptom än bara hicka. 🙂
// Harley
Min 5månaders malle hickar varje dag istortsätt, sens han kom. Han dricker, springer, hickar, leker, sover, hickar, äter för snabbt, hickar.
Jättevanligt att valpar har hicka, framförallt i samband med måltid, inget farligt. :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Alltså, kan inte säga annat än att valphicka låter urgulligt. Min hickar också några gånger om dagen, är inte så kunnig men jag tror inte att det är någon fara.
Med vänliga hälsningar, Apportbocken
Hoppas du får en härlig dag! 😃
Tack för svar! Som jag misstänkte då. 😃
#4 visst är det jättesött 😍
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Tinja hickade jättemycket efter varje måltid, gick inte över på mååånga månader. Hon kan fortfarande få lite hicka ibland.
Stackars Dobby blir lika förvånad varje gång han hickar, kommer till mig och sätter sig med öronen bakåt och undrar… Haha!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Min gjorde samma vid 4-5 månaders ålder. Inget att oroa sig över :)
Haha min tik på 19 månader får fortfarande hicka väldigt ofta :D tror det är vanligt
Felix hickade så hela han hoppade. Han hade lote problem att sova bär han studsade som en studsboll ^^ men som övriga skriver, helt normalt :)
#10 låter bedårande! :D

Valpar har inte fullt utvecklad diafragma, så de hickar lättare än vuxna.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter