Omöjligt med hund?
Jaha, igår var jag på valpbesök hos en kompis och blev alldeles hundkär igen. Så nu vill jag mer än nånsin ha hund. Så kommer problemet, ingen skulle vara hemma med den på dagarna, den skulle liksom vara ensam mellan halv åtta och fyra typ varje dag, vilket inte bara är dåligt för hunden utan bryter mot lagen också. Alla i min familj skulle väldigt gärna ha hund, så på den fronten är det lugnt. Hunddagis eller dagmatte är inte riktigt ett alternativ, mina föräldrar tycker att det är alldeles för dyrt, och så kommer ju typ dagvatten vara mer med hunden än vi vilket inte känns så bra.. Det låter helt omöjligt… Men om ni har något tips eller iallafall något tips till att träffa hundar ofta, så kommentera! Mamma säger att de kan skaffa hund om 15 år, när de går i pension, det känns ju lovande. Då är jag typ 30 och har familj och jobb och allt!
Gå ut med andras hundar. Erbjud dig att vara dagmatte på sommaren.
Gå ut med andras hundar. Var dagmatte under sommaren finns även de som behöver hjälp under helgen. Sen kan man ju också skaffa en omplacering, det brukar vara bättre. När jag var dagmatte/doggywalker var jag doggywalker åt ett par som jag bara åkte hem till och rastade hunden sedan lämnade den, den fick då vara ensam från 8-12 13-16 och jag rastade den då mellan 12-13. Det funkade ypperligt på deras unghund och de hade då också tid att gå på kurser på kvällen.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Sök jobb på djuraffär ! :) jag träffar mängder med hundar och valpar varje dag jag jobbar. Eller passa nån av din kompis hundar när det går (om hon har flera) eller erbjud dig att gå ut med dom.
Tack för svar! Djuraffär är tyvärr inte något alternativ, eventuellt sommarjobb isåfall. Jag får väl sätta upp en lapp om hundpassning och så!
Saken är ju också den att jag går i skolan hela dagarna, och sedan aktiviteter efter skolan och plugg på det. Helgerna går oftast åt till resor eller mer plugg… Men somrarna kan ju funka! Kompisens hund (mammas kompis egentligen, pensionärer) är valp nu, så de vill inte att jag går ut med den just nu, när den är så ny och inte bra i koppel! Men till skolstarten kanske det går! Men det är så frustrerande att veta att jag inte kan ha en egen hund på många många år…