Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1315 ggr
Corgitok
0

Försäkring - welsh corgi pembroke

Hej, jag har en liten fråga. En welsh corgi pembroke sägs vara en frisk hundras med inga rasbundna sjukdomar. Hur mycket tror ni är lämpligt att lägga in på försäkring i månaden? Kan det vara minimalt, eller ska det vara mellan eller maximal summa? Vad tycker ni?

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Lavine
2

Den kan ju fortfarande bryta ett ben eller vara med om någon annan olyckshändelse, så jag hade som med vilken annan hund som helst tecknat en försäkring med hög veterinärvårdsersättning.

hemul
0

Hittade den här listan med veterinärkostnader, men vet inte om sajten är tillförlitlig. Låter summorna rimliga tycker ni?

http://allt-om-försäkringar.com/djurforsakring/veterinarkostnader

oh-la
0

jag lägger alltid in högsta försäkringsbeloppet på mina djur, oavsett om de räknas som friska raser eller ej. anledningen är att det som ofta kostar är akutvård, och det är inte speciellt ofta rasbundet. brutna ben, operation på grund av uppäten strumpa, akut sjukdom (ej genetisk) och liknande händer oavsett ras och är minst lika dyrt. min ena katt har alltid klarat sig från allt rasbundet, det som gjort att vi fått utnyttja försäkringen är stopp i tarmarna vid två tillfällen. sedan kan man aldrig säga någonting om hundens sjukdomar förrän man står där och behöver punga upp 20 000 kr för en akut operation. man kan klara sig ett helt liv med en jättesjuk ras utan att behöva besöka veterinären en enda gång, eller köpa en supersund ras mad massor av bekymmer. det vet du inte förrän du står hos veterinären, 

nej, har man inte mycket pengar att lägga på sjukvård för djuren själv är det bättre att försäkra med höga försäkringsbelopp. har du pengar motsvarande försäkringsbeloppet undanstoppat däremot tycker jag att du kan försäkra med lägre försäkringsbelopp.

mejamylove
0

Min hund har aldrig behövt vet. vård pga rasbundna sjukdomar. Men ändå har hon kostat skjortan pga olyckshändelser. Fastnar i gallertrapp med tass, ätit upp muffinsformar i gummi, svalt massa saker som inte ska sväljas, börja halta från ingenstans efter promenad och massa annat plus urinvägsinfektioner lite här och där, så mitt tips är att ha försäkring  som täcker vad som än kan tänkas komma upp och lite till. Vill inte ens veta vad hon kostat om hon inte varit försäkrad…

jenmjao
0

Jag har ingen koll så någon får gärna rätta mig om jag har fel, Men jag har för mig att "rasbundna" sjukdomar inte brukar täckas lika bra av försäkringen som andra sjukdomar. Jag har själv en blandras och en renrasig båda är försäkrade, det blir billigare så om något väl skulle ske, Oavsett vad dom är för raser. Alla hundar kan bryta ben, skada tassen, klorna, hamna i slagsmål, svälja fel objekt m.m.

Corgitok
0

Tack för svar!

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!