Orolig!!!!
Har en cockerpoo-valp på 10 veckor som jag är lite orolig över. Har lite frågor över hans beteende som vaken och när han sover.
När han sover så andas han jättehäftigt och jag är rädd för att det är något allvarligt med hans hjärta… Är det något man borde kolla upp med veterinär eller är det normalt för valpar?
I vissa perioder på dagen så kliar han sig jättemycket lite överallt… Undrar om detta kan vara någon slags allergi av något slag?
Och sedan en fråga om hur man ska bete sig som hundägare när valpen ska träffa många människor som den kommer träffa i hela sitt liv eftersom det är släkt. Har hört att man inte ska tycka synd om valpen eller lyfta upp den eller liknande men ska man göra något speciellt?
Är väldigt orolig så skulle uppskatta snabba svar😕
Ta honom till en veterinär i morgon . När man köper en valp bör man göra en Veterinärbesiktning omgående för då vet man om något är fel eller inte , och slipper oroa sig i onödan . Det är även bra att skaffa sig kunskap om valpuppfostran osv. Helst innan man skaffar sig en valp , det blir så mycket lättare då 😊
Vi har läst böcker tittat på filmer, ja allt man kan göra… Valpen (charlie) var hos en veterinär för två veckor sedan😕 Ska ringa imorgon och se vad dem tycker….
Hundar som drömmer kan ibland andas väldigt häftigt, springa och tom. skälla, morra och gny i sömnen. Min hund kan nästan hyperventilera när han sover och drömmer, men om han andas väldigt häftigt alltid när han sover så tycker jag att du ska ringa veterinär. Ringa och fråga kostar aldrig! Varför han kliar kan jag inte svara på, har han utslag? Torr hud? Torr hud hos hund kan bero på en mängd saker. Ring vet. och rådfråga, de är vana vid oroliga hundvalpsägare ;) Om jag var du så skulle jag inte låta folk vara på din valp för mycket. Gör ingen stor sak av det när du har med honom. Folk kommer vilja klappa, hälsa och gulla med honom, men ha som regel att valpen själv får styra över vilka han vill hälsa på. Låt valpen själv gå fram till personen som hukar och försiktigt sträcker fram en hand. Vill inte valpen, så låt honom slippa. Om han däremot har nån egenskap som behöver jobbas på, tex. han är rädd för främlingar eller är för pepp på att träffa dom, så kanske du får arbeta med det mer utförligt och uppstyrt när ni träffar folk.
Jasa nej saja!
Låter bra , lycka till med valpen 😊
Att valpen kliar sig kan vara en överslagshandling, valpar kliar sig ofta i situationer där de inte vet hur de ska bete sig. Våran klia sig också mycket som valp, man kunde tro han hade loppor haha! Men det går över 😛 När du låter den träffa din släkt, låt de inte tränga sig på valpen utan låt den själv om den vill komma fram. Var som vanligt, förstår inte varför du skulle tycka synd om valpen, det behöver du inte tycka 😊
Upps såg ej att nån hunnit svara redan, hehe.
Jasa nej saja!
Tack för alla svar… Har hjälpt mig jättemycket❤️🐶