Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 614 ggr
Frida B
0

Valp som kliar sig, röda prickar

Nu börjar jag fundera igen här… Valpen fick ju röda prickar på magen dagen innan hämtning, och kliade sig. Kliade sig även på öronen. Fått kortisonsalva som hjälpt, nu är klådan borta. Bor där det finns väldigt mycket mygg och knott, är ute och ränner. Ingen annan har visat ngt, ingen allergi i släkten (vad jag vet). Vad tror ni? Hur stor är risken för att det är en allergihund?

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Majken!
0

Noll risk. Allergihundar är inte sjuka när de är 8 veckor, det kommer långt senare. Slappna av och njut av din valp!

Frida B
0

#1 Gud vad du gjorde min dag nu, tack!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

jenmjao
0

Min valp kliar sig han är dock snart 5månader och det var värre när han var yngre, han har även fått finnar, Börjar han klia sig igen ska jag testa ett schampo ifrån apoteket.

Men mycket kan göra att det kliar och man vet inte vad det är direkt heller.

crins
0

Tror det kan vara bett av knott faktiskt! Tänkte annars värme, men jag hade en collie med till norrland en gång och han fick röda märken på magen! Det var knott! De biter ju fula hål också!