Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 927 ggr
Diza-Barak
0

Gnäller

Hej Vi har en 8 månaders valp som är trygg hemma..kan sova o vara i eget rum..typ är vi i gillerstugan o ser på tv så ligger hon o sover på altan.. När allra hellst husse går ut/åker iväg piper o gnäller hon…ibland mycke o bland lite…går ex min mamma härifrån piper hon efter henne.. Lämnar vi henne för att åka o handla i begrensat utrymme i hallen (som är minsta o enklaste stället i huset) så piper/gnäller/skäller o krafsar hon på dörren. Testade i går när jag åkte o då var de så men bad min pappa gå över 15 min efter jag åkt o tjuvlyssna utanför o då var hon tyst, 20 min efter kom min man hem o då var hon tyst, hade ätit upp godisarna o benet jag kastat ut innan jag åkte.. Har ni nå bra tips på hur vi kan få henne tyst? Är de ok att lämna henne när hon låter så o vi vet hon är lugn efter en stund? Ja spontana tankar o ideer mottages tacksamt 😊

Fialialej
2

Hur har ni ensamtränat?

"På natten är alla katter svarta"

Diza-Barak
0

Ja självklart!!! Från början..hon kom till oss när hon var 12 veckor… Ja kanske inte dom första veckorna när hon liksom skulle komma till ro. Började med att hon var själv när man var på toa, hängde tvätt, ut med sopor mm..pep första gångerna sen lungt o det är inga problem bara vi är i huset allihopa..men går nån blir hon liksom ledsen..:( o hör hon bilen åka iväg då är de kört… Hon sabbar inget, äter inte på nått, kissar inte inne utan låtet bara o krafs fmpå dörren men det kan man sätta för något för så de är lungt…